• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • straw2008
    Emma Görander skrev 2010-06-29 19:22:04 följande:
    går den att köra i snö?.. mycket snö?
    Nej verkligen inte. Absolut ingen vintervagn.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Noiis
    ElismammaEmelie skrev 2010-06-29 23:38:54 följande:
    Tack!
    Jag bor i vanliga fall i Sthlm men skall ner och fira semester hos mina föräldrar.
    Har därför ingen koll alls på var dom säljer Bugaboo och framför allt vilka butiker som har gott service rykten.
    Har hört så mycket negativt om BP i Kungsbacka därför tänkte jag att det var roligare att åka in till GBG!

Har någon tips på en proffsig bugaboo återförsäljare i GBG??
    jag skulle rekomendera att köpa hemma! för då kan du enkelt reklamera om det skulle vara nåt problem. eller köpa på nätet hos typ kidzshop och be dom leverera till dina föräldrar. hos dom kan man skriva in sin adress, men annan lev. adress
  • Noiis
    Emma Görander skrev 2010-06-29 19:22:04 följande:
    går den att köra i snö?.. mycket snö?
    bee är ju en sulky och de e få vagnar som har rörliga hjul som klarar mycket snö. här i sthlm tyckte jag att det funkade. vet även en som har en bee i boden som kör den året om. har dock för mig att hon har en pansarvagn oxå för jobbigadagar
  • Snoppan

Är 5000:- för en 08a denim cameleon ett rimligt pris.. Med ligg och sittdel o regnskydd till? Ser dock aningens solblekt ut på bilderna, men det kanske är blixten.. Vad tycker ni?

• Läängtar

Åhhh jag är i valet o kvalet.. Ska jag sälja min Cameleon? Vi har ju en Bee+ som vi ALLTID använder, sedan den införskaffades har vi inte använt Camen en enda gång! Så den bara står här hemma och ser fin ut och tar massa plats.

Men va tror ni kommer jag ångra mig till vintern när jag kommer behöva en annan vagn är Been?? Funderar på om jag kanske ska skaffa en Frog istället och ha som extravagn istället? Men går den att ha med vinterhjul på?

• Asereht
    Läängtar skrev 2010-06-30 10:04:05 följande:
     Funderar på om jag kanske ska skaffa en Frog istället och ha som extravagn istället? Men går den att ha med vinterhjul på?
    Hur då går menar du? Om de passar? Jag har vinterhjulen till min Frog och det funkade utmärkt. Kan inte tänka mig att det blir någon skillnad mot cammen med vinterhjul förutom det som redan skiljer på chassit. Köregenskapen borde väl bli ganska likvärdig med de icke fjädrande vinterhjulen.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Läängtar
    Asereht skrev 2010-06-30 13:43:31 följande:
    Hur då går menar du? Om de passar? Jag har vinterhjulen till min Frog och det funkade utmärkt. Kan inte tänka mig att det blir någon skillnad mot cammen med vinterhjul förutom det som redan skiljer på chassit. Köregenskapen borde väl bli ganska likvärdig med de icke fjädrande vinterhjulen.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
    Ja precis om det passar.. Har ju redan ett par vinterhjul och byter jag min cam mot en frog kan ja behålla vinterhjulen :)
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-06-30 15:29:15 följande:
    Är det smartast att sälja topset som set eller i delar, vad tror ni?

Det beror nog lite på skicket. Är det superskick/nyskick så tror jag att det är bäst att sälja som set (enklast i alla fall!) men om suffletten är lite solblekt så är det bättre att sälja delarna för sig.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21