Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Bugaboo-tråd nr 21

jobbel skrev 2011-07-19 13:35:26 följande:
    Jag är sugen på att köpa en beg frog, men eftersom jag bor i ett Bugga-tomt område måste den skickas... är det någon som vet måtten på en ihopfälld så att jag kan räkna lite fraktpriser innan jag köper? Vikt? Tack på förhand!

Jag fick just en skickad till mig med Posten: 325 kr. Vägde 16,8 kg. Men då var det med en ståbräda och transportväska.

Skickade en Bee+ m div tillbehör m Posten för 280 kr för ett tag sen... så det ligger väl där nånstans. 
  • bohusbebis

Thj, har begåvats med en 3-årig dotter som förtjust utbrast MIN VAGN när jag nyss rullade in en smutsig nyköpt Frog.
    Grattis till din Åsna! 

• bohusbebis

Hur smörjer man bäst hjullagren på en Frog? Det går ju inte att skruva loss nåt så man kommer åt...

• bohusbebis
    Lindadjo skrev 2011-07-20 16:08:39 följande:
    Nitarna går att bända lös och sätta på igen. Sambon gjorde det. Det är lite som en tryck-knapp. Vet inte hur pass bra de håller nu när han öppnat de och bytt lager. Jag har ju inte börjat använda vagnen än så det märker jag sen

Jag kletade  på lite litiumfett och petade in så gått det gick, får se om det gör susen. Barnen har rullat den som taxi idag och den verkar funka fint.
  • bohusbebis

Ingen annons, men är det nån som sett några beg sommarsuffletter på länge? Nån som vet var man kan hitta?

• bohusbebis

Snygg blå färg thj, men när det gäller åsnan så är jag väl den enda som inte går i spinn på den... men jag är ju knappast målgruppen heller.... Fast jag gillar hjulen.

• bohusbebis
    thj skrev 2011-07-22 17:05:18 följande:
    Kände lite så innan med,men nu när jag testat den "utan barn i förvisso" men jag älskar att köra den
    går fram som en gud och halleluja för shoppingbagen.. ..
    Med en så dyr shoppingvagn blir det inga pengar kvar till shopping för min del
  • bohusbebis
    Surkatt skrev 2011-07-22 23:23:41 följande:
    Thj: Det där som du sa skulle komma i höst som du inte berättade mer om,,, är det något som är hemligt? Hur länge till? Jag blir typ galen av hemlisar och har på fullt allvar gått och tänkt på detta sedan du skrev det.  

Är du mutbar?  

tror man kan läsa Thj lite mellan raderna...
  • bohusbebis
    Lillla My skrev 2011-07-28 08:30:52 följande:
    De kanske skulle sätta suffletten åt rätt håll, sitter bättre då liksom. Och liggdelen...  
    www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon__sv...
    Inte min annons, såklart! 

Haha (säger jag som är nybörjare). Såg dock att de hade extra framhjul som jag är på jakt efter så jag mailade om det - och fick ett automatsvar om att de var på semester... Då är man nog inte såååå intresserad av att sälja kanske...
  • bohusbebis
    Lindadjo skrev 2011-07-28 11:19:07 följande:

Hoppas du menar swirvelhjulen, för jag både mailade och sms:ade om deras offroadhjul Jag har en kompis som bor i Täby och hon kommer hit om någon vecka, vore fint om hon kunde plocka med sig de hit.... 
    Fick oxå ett automail om semester, smart att lägga ut jobbets mail när man har semester och ska sälja nånting... ungefär lika smart som att sätta sufflan upp och ner hihihi 

Vi behöver inte kivas, det är swirrehjul jag är ute efter.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21