Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Bugaboo-tråd nr 21

Trolovade skrev 2011-09-13 07:08:20 följande:
    Åh , vill också veta, någon som vet?

Vi har haft Lascals BuggyBoard på vårt Bee, borde passa lika bra på övriga buggor också.
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-09-15 16:15:57 följande:
    Jag tycker egentligen inte att någon åkpåse alls sitter särskilt bra i Bee *duckar för bajsblöjor*

mja, jag tyckte nog att gamla bee-påsen satt suveränt i bee+:en, det blev ett litet veck under suffletten bara annars passade knapparna fint. Satt som en smäck. Att vi sen inte använde bee:et när det var åkpåseväder är en helt annan sak...
  • bohusbebis
    the baby skrev 2011-09-15 20:51:18 följande:
    Men var den också skålformad? Får det inte att gå ihop, hur är det meningen att universalåkpåsen ska passa i en vagn som inte är formad så? Det blir ju jätteveckigt! Nä, som du säger, man kommer antagligen ändå inte att använda den i vinter med tanke på väglaget, så då behövs kanske ingen åkpåse.

Den var "skålformad" om jag minns rätt, men det blir ju mer som en "stol" med ryggdel och sittdel och så är ju även Bee:ets sits. Fast det är klart, när man fäller i liggläge förändras ju det... tänkte inte på det... Nu har vi den gamla universalåkpåsen som vi har i frog:en. Funderade på om jag skulle sy knapphål på den så den går att fästa på Bee:et men vet inte om vi faktiskt kommer använda åkpåse i bee:et alls. Eller om vi ens kommer använda åkpåse till vår 3-åring (som visserligen har gott om plats i påsen, men kanske inte kommer sitta still i den), kommer antagligen mer använda en filt över overallen. Hu, vintersäsongen känns fortfarande alldeles för avlägsen och jag vill ogärna tänka på att den faktiskt kommer...
  • bohusbebis

Försöker få kontakt med bugaboo för att få tag på de där extra bromsklossarna till vårt gamla Bee (ej plus) - har mailat via deras hemsida (på eng) men inte fått något svar, trots flera försök m nån veckas mellanrum. Vet att jag sett mailadressen dit man kan skriva på svenska här i tråden, men hittar inte nu. Tror ni det finns nån chans att få de där bromsklossarna, trots att garantin gått ut....?

• bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-09-16 12:37:07 följande:
    Tror absolut att man får det, läs här.

tack, testar det formuläret åxå
  • bohusbebis

Åh Ditten Datten vilken läcker brun/orange sufflett i bildtråden!!! Skulle vilja ha ett "jordbarn" i vagnsålder (storebror är jordfärger) men har en vintertjej som passar bäst i knalliga färger. Den fina Pippi-suffletten på Tradera funderar jag på - fräckt mönster!!! Ska nog bevaka...

• bohusbebis

En STOR nackdel med Bugaboo Cam/Frog/Gecko tycker jag personligen är att de inte går att fälla ihop i ett stycke. Retar ihjäl mig på det (då vi oftast åker bil när vi ska nånstans). STORT plus däremot är körglädjen. Älskar Bee men negativt är de små hjulen som begränsar användningsområdet. När kommer det en bee-hybrid med riktiga hjul tro

• bohusbebis
    standby skrev 2011-09-19 09:24:06 följande:
    Det skulle vara toppen om någon med en Bee+ skulle vilja ta en bild på vagnen fr sidan när den är så barnet sitter mot den som kör och visa i bildtråden!
    Alla Bee jag ser har barnet vänt bort fr den som kör.

Kollade snabbt på youtube, här är en m liggande barn visserligen... du kanske kan hitta nån annan om du bläddrar lite där

">

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21