Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Bugaboo-tråd nr 21

Pepisson skrev 2011-05-15 10:46:00 följande:
    Hur fasen vet att det är en kopia då? Jag har en bugaboo red, inköpt i en barnbutik i Lund, så jag vet att den är äkta. Blir dock misstänksam, den ser ju likadan ut som min, förutom bromsens färg.Det enda jag kan se är att tyget ser lite väl blankt ut. 
    reagerade på bakhjulen... men även chassi-knutarna ser luriga ut va? (kan eg inget... men...)
  • bohusbebis
    rivkale skrev 2011-05-16 10:26:53 följande:
    Hej hej!

Är det ngn här inne som testat sittdynan? Det står att den andas och är bra på sommaren då den för bort svett. Funkar den? Förra året klippte jag bara till ngt lakan som jag satte rakt på sittdelen, såg rätt sunkigt ut. Det finns också specialsydda varianter, som har bomullstyg på ena sidan och fleecetyg på andra, undrar hur de hanterar värmen.. Om det är bättre med buggans egen som andas och det.. Hur stor skillnad kan det vara hm... Fleece låter liksom varmt att ha där under, eller?
    gillar personligen inte buggans egen. sliskigt material som inte alls verkar skönt eller för den delen speciellt anti-svettande... lite stödstrumpa eller damtrosa modell äldre över den (jag hade en sandfärgad, det kan ha spelat in).
    har sytt egna med bomullstyg/skumgummi/fleece el bomullstyg på baksidan. upplever inte dem som speciellt svettiga...
  • bohusbebis
    Sara E skrev 2011-05-16 11:49:17 följande:
    Nån som har sett LTD färgerna irl?
    Funderade lite över den rosa. Är den fin?

Om det mot all förmodan skulle vara en flicka i magen. Ska på rul idag och hoppas kunna se kön.
    Den plommonlila har varit hemma hos oss och vänt, gillade den inte riktigt. Mer plommonvinrödlila... Tror den rosa är jättefin, men den är nästan slut överallt    Hade en beställning inne hos www.beba.se men de skulle inte få in den igen förrän i slutet av maj.  Har hört från flera håll att den gröna var en besvikelse och de har valt bort den, men inte sett den själv.
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2011-05-16 11:53:02 följande:
    Den plommonlila har varit hemma hos oss och vänt, gillade den inte riktigt. Mer plommonvinrödlila... Tror den rosa är jättefin, men den är nästan slut överallt    Hade en beställning inne hos www.beba.se men de skulle inte få in den igen förrän i slutet av maj.  Har hört från flera håll att den gröna var en besvikelse och de har valt bort den, men inte sett den själv.
    det var till bee+ förresten, kanske annat till cam:en
  • bohusbebis
    AnPa skrev 2011-05-16 16:24:15 följande:
    Ähh säg åt honom att man kan ha rosa ändå Skrattande Vi har haft cerise bee till sonen och jag tror att jag snart ska beställa hem en rosa sommarsufflett. Min blivande make bryr sig inte, så länge vagnen rullar
    Din man verkar vara ett fynd!
  • bohusbebis
    passau skrev 2011-05-16 16:47:31 följande:
    Tur jag har tjejer och frossar vilt Idag kom min twoo seat, vet inte hur den passar än dock... Återkommer ikväll!
    Spännande! Vill se bilder om den passar!!
  • bohusbebis
    Tant Pruselius skrev 2011-05-16 19:39:15 följande:

min pärla med ståbräda och sittpall...
    Som en rullande barnkammare
  • bohusbebis
    the baby skrev 2011-05-18 10:44:21 följande:
    Spanar på blocket efter begagnade Bee, men är nog bara intresserad av plus-modellen, då vi har en rätt stor tjej här hemma. Men det finns ju aldrig några! Och när de dyker upp så är de så dyra. Vad är ett "bra" pris tycker ni, för en i bra skick? 
    tror att de ligger runt 4000 för bara vagn, bonus om man lyckas pruta med lite prylar kanske... Men med tanke på att de kostar 5900 nya, och de nya bee+ är max 1 år så låter det väl logiskt? så resonerade jag iaf...
  • bohusbebis
    the baby skrev 2011-05-18 11:16:09 följande:
    Jo, det låter ju kanske vettigt. Hade nog ändå hoppats kunna göra ett bättre fynd än så. Glad 
    Ingenting är omöjligt, ska ha dig i åtanke om jag ser nåt... var i geografin?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21