Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Bugaboo-tråd nr 21

Thj. Mina tankar är hos dig. Förlorade min farmor häromdagen. Inte oväntat. Men känslosamt. Det är så mycket man skulle velat göra. Säga. Veta. Ta vara på dig. Er. Alla.

• bohusbebis
    passau skrev 2011-08-17 07:56:20 följande:
    bugaboo, Phil and teds och UJ har samma leverantör tror jag,,, kan inte komma ´på vad dom heter, men jag kom i kontakt med dom via svenska åf på phil and teds hemsida...

World Wise Baby, men har de bugaboo åxå?
  • bohusbebis

Kittel, va snyggt med deep purpel och mörkblått!
     Uv-nätet, hur sätter man fast det? Har inte sett det försäljning nånstans... har kanske inte letat tillräckligt noga... 

• bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-08-26 09:58:57 följande:
    Eller täck över bara, exempelvis bakplåtspapper och tejp tänker jag mig kan funka?

oups, jag höst-recondade Frogen igår och sprutade silikonspray och litiumfett hejvilt. Såg nu att det blivit 3 små droppar på suffletten... får försöka få bort dem... galltvål?
    I övrigt är den så fin nu så, den rosa sommarsuffletten sitter kvar för den är så himla snygg - och så rosa bubbelgums fleecetopp på sittdelen. Barnen vill ha en blommig dyna så vi varierar oss duktigt. Åh va jag är glad för det rosa fleece-setet. Även om suffletten är grymt solblekt, men ändå snygg. Och jag trodde att jag skulle tycka fleece var lite äckligt, men den här är som en rosa teddybjörn! 
  • bohusbebis
    Noiis skrev 2011-08-26 10:58:13 följande:
    Vad har du för färg till basen? den rosa är galet snygg med den gula så om du vill skulle jag försöka fyna en gulsuflett att matcha med den rosa sittdelstyget extra snyggt om man har svart bas

Svart bas - som inte är en gnutta solblekt, svart varukorg och svart original sufflett, lite solblekt med den där nikotinläskiga insidan. Tänkte ge mig på att sy nån egen sufflett och INTE köpa på mig så mycket extra denna gång. Det går inte så bra. Har redan kompletterat med det rosa fleece, en rosa sommarsufflett, ett uv/mygg-nät, ett parasoll fast jag egentligen inte gillar dem - däremot älskar barnen att leka med det i regnet för buggans är så litet och sött. Och inte har jag fått nåt sytt ännu heller...
    Sittdelsöverdraget är en fin inspiration till funderingar på en hybrid mellan detta och dyna... Nåt lilte roligare än originalet, liksom... Nu har jag ju en "mall" att utgå ifrån.

Tack Imaj, det har du ju rätt i! YES!  

Hur är det med Noiis x2 ?
  • bohusbebis

Lilla Idisen, vi har en frog (med cam-sufflett-fästen) och jag tycker den är kanon till vår 3åring. Läste nånstans att tyngdpunkten ligger lite lägre på den men vet inte om det stämmer. Kanske är lite bättre för lite större barn, tänkte jag. Men om ni är sugna på en Cam så finns det en hel del fina till okej priser begagnat också. Sen är jag ingen expert på hur handtaget funkar, vissa kan ha problem att de glider vid belastning.

• bohusbebis
    Joddan skrev 2011-08-29 10:45:21 följande:
    Inte beet, en frog. Inte min dock, ska köpa en åt en kompis.
    Har bara en donkey kartong. Men har för mig att posten tar 180 eller 280 att skicka vagn. Vem var det som köpte den där grodan söder om sthlm o skickade??? 

Fick en frog skickad till mig i transportväskan (posten) = 325 kr. Tror bussgods tar samma el 375 för samma storlek. De har ett pris för Barnvagn som är dyrare, men om man räknar på  hur stort "paketet" blir så blev det nog mindre tror jag.
    Skickade ett Bee+ väl inslaget med filtar och bubbelplast (posten) och kom precis under omkrets/vikt =280 kr.
    I kartong finns risken att omkretsen på paketet blir för stort... Ta fram måttbandet... 
  • bohusbebis

Klippt från posten.se
    PostpaketFör kollin som är längre än 1,2 meter tillkommer en avgift på 125:- (100:- exkl moms) Max vikt i kgPris per kolliPris per kolli, skrymmande1 3 150 kr 217,50 kr 5 180 kr 262,50 kr 10 230 kr 337,50 kr 15 280 kr 412,50 kr 20 325 kr 480 kr

1 Kollin som har en längd + omkrets som är större än 2m taxeras som skrymmande. 2 Undantag från denna leveranstid finns.

• bohusbebis

Oups, det var en mkt snyggare tabell när jag klistrade in, testar så här kanske: Postpaket För kollin som är längre än 1,2 meter tillkommer en avgift på 125:- (100:- exkl moms) Max vikt i kg Pris per kolli Pris per kolli, skrymmande 15 280 kr 412,50 kr 20 325 kr 480 kr Kollin som har en längd + omkrets som är större än 2m taxeras som skrymmande.

• bohusbebis

nähä, så här då?
    Max 15 kg kostar 280 kr, skrymmande 412,50
    Max 20 kg kostar 325 kr, skrymmande 480 kr

Som skrymmande räknas det om det är längre än 1,2 meter eller har en längd + omkrets som är större än 2 m.
    Vårt ombud mäter dock aldrig längd+omkretsen utan bara hur långt det är.
    (kom på att det med vår Frog också kom en ståbräda, därför blev det 325 kr)   

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21