Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Bugaboo-tråd nr 21

Arlene86 skrev 2011-09-29 10:32:06 följande:
    Förresten, läste i tråden om buggorna från 09 med nått nytt chassi som glider? Den jag ska köpa är köpt i slutet av 09, men enligt annonsen så har den chassit som inte glider. Hur kan jag kolla så det stämmer? Köper jag i andra hand så kan jag ju inte precis reklammera till bugaboo om chassit strular.... *orolig*
    Det gamla chassit har skruvar som du reglarar höjden på handtaget med.

OM du köper ett nytt (vilket jag rekomenderar, MYCKET finare chassi) så finns det en lagningssats att köpa från bugaboo för 120 kr som gör at chassit inte glider.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008
    Arlene86 skrev 2011-09-29 10:06:34 följande:
    Hej!

Jag är en nyfrälst bugaboo ägare :) Köpte en Bee (ej +) begagnad för ett tag sen och har nu sålt vår Teutonia så att jag kan köpa en begagnad Cam :) Går allt bra så får jag den på fredag! Wohoo!

Jag har dock två frågor till er proffs (ska läsa igenom så mycket av tråden som jag kan sen, men det är ju typ 1700 sidor...Förvånad) :

1. Vi får ingen liggdel till camen, behöver ingen nu då dottern är 13 månader, men om vi ska ha fler barn sen - hur gör man då? Går det att ha nån mjuklift till camen? Verkar ju inte gå att köpa en liggdel separat?

2. Hur servar jag vagnen? Skulle gärna vilja putsa till den lite och sånt där när jag får den, men jag har aaaldrig servat en vagn innan och vet inte ens vad man ska göra och använda! Vad är era bästa tips?
    Du kan köpa liggdel på blocket eller tradera för ett par hundra förutsatt att färgen är ganska vanlig eller med andra ord om du kan tänka dig en ganska vanlig färg på din liggdel.
  • straw2008
    Drake skrev 2011-09-29 11:21:50 följande:
    Tack! Men det går inte att köpa såna som satt på när man köpte vagnen? Jag vet att man måste montera isär chassit lite men det borde de ju kunna göra i butiken om inte annat.

Var köper man det med dragkedjan?
    Nää tyvärr går det inte o jag skulle reklamera det hos flygbolaget då din vagns andrahandsvärde sjönk till... just det noll.
  • straw2008
    Fröken Småland skrev 2011-09-29 12:32:50 följande:
    Lika omtänksam och gullig som vanligt...

Men jag håller med om att du borde reklamera, dock har jag inte hört något flygbolag som godkänt reklamation i efterhand utan det skall göras på plats.
    Ah sorry, jag tänker även på att det är svinkallt att hålla i handtaget då det inte har något skum. Inget kul att ha sånt där överdrag på ena sidan o inte på andra? O ska man skära bort det friska skummet på båda sidorna för att överdraget ska sitta bättre...

Överdraget sitter ju löst om man ine har originalskummet under (i alla fall den enda jag sett).

Hade jag chansen att få ett nytt skum eller nytt chassi skulle jag ta det :O)
  • straw2008
    s07 skrev 2011-09-30 10:23:55 följande:
    Min quinny zapp har både fraktats i väska och tagits med till gate. Allt gick bra med väskan men den blev verkligen oförsiktigt behandlad vid behandling vid gate och fick skrap/ revor i ramen plus att sitsadaptern flög av...fast hittades. Quinnyn kan jag verkligen rekommendera om ni reser mkt och är vana vid buggor. Se bara till att stuva in den i en påse när den överlämnas vid gaten!
    Det följer ju med en väska som är perfekt för zappen !
  • straw2008
    Drake skrev 2011-09-29 17:48:33 följande:
    Skummet är inte borta, det är trasigt längst in mot mitten (skurits sönder där ca 3-4 cm).
    Mamma Tes skrev 2011-09-29 16:43:40 följande:
    Eldtunga: Det ÄR det flygbolag du flugit med som är ansvarig för hanteringen av bagaget. Oavsett vilken flygplats det gäller. SAS har ersatt oss för resväskor som gått sönder och city airline har ersatt oss för 2 vagnar som blivit skadade.
    Ok. Jag ska flyga med dem igen i oktober, jag kanske kan säga att det var då den gick sönder (liten vit lögn).
    Men de kräver inte att man ska ha en ordentlig transportväska till vagnen då? Jag har bara packat den i påsen de kräver vid specialbagaget, och den verkar gå sönder när de kastar omkring vagnen i lastningen.
    Då skulle jag nog bara skära bort 3-4 cm på båda sidorna, tror inte det skulle se konstigt ut alls.
  • straw2008
    s07 skrev 2011-09-30 12:16:54 följande:
    Jag fick ingen med min zapp xtra? Utan den skulle kosta 400 extra? Jag köpte En hockeytrunk man kan ha t vilken vagn som helst o packning senare. Funkar fint!
    Ah ajag har den vanliga zappen o det göljde med en bag till den. Hockeyväska blir ju lite klumpigt..
  • straw2008
    Äntligen dax skrev 2011-10-03 08:22:28 följande:
    Jo båda de butikerna har jag på min lista. Har sett bra referenser från båda men funderar på att våga beställa från babyhuyswebshop som tar 765+ frakt = 805 Euro totalt.

Problemet nu är att jag och maken inte kan komma överens om färg. Vi vill båda ha brun bas men jag vill ha sandfärgad top och maken tycker att det är jättetråkigt. Han vill ha en orange top men jag känner mig lite orolig för att det blir svårare att sälja vagnen om man går bananas med färger. Känns som att alla vagnar på blocket är mörkgrå + sand så jag gissar att det är vad folk vill ha
    Köp båda topsetten då, världsligare saker finns att bråka om :O)

Personligen vill jag inte ha grå bas utan prioriterar så här:

Svart bas (ocean plus svart topset)
    Röd bas (med rosa topset, FIIINT)
    Orange bas (med rosa topset)
    Denim bas (100% denim finast, speciellt med nya denimpåsen)
    Sand bas (svart top)
    mörkblå bas (röd eller svart top)
    brun bas (offwhite top)
    grå bas (nyaste blå på toppen)
  • straw2008
    Hejåhå skrev 2011-10-05 22:33:45 följande:
    Hur får man på bästa sätt bort håret som fastnar på svirvelhjulen? Det känns som att halva min hårman har hamnat där.
    Jag brukar ta en tändare o elda under när hjulen är torra, då fräser det o luktar illa :O( men de går bort.
  • straw2008
    Hejåhå skrev 2011-10-05 22:31:40 följande:
    Hej hej! Jag har nu levt livet med en beggad bugga i ett halvår. Har lite funderingar kring hur det blir i vinter. Jag har en Bugaboos åkpåse (äldre modell, tror den är tunnare). Det känns som att den åkpåsen är bra nu på hösten. Men när det blir upp emot 10-15 minus så känns det som att man vill gärna ha något mer vindskyddande och ombonat. Hur bäddar ni i sittdelen till vintern? Har ni regnskyddet på vintern när det snöar? Finns det något vindskyddande man kan köpa?
    Vi har åkpåsar från SEGR basen/botten i fårskinn o tjocka dunplymer som överdel, bästa ever får komplimanger för de precis varje dag (tom så fina att någon monterade bort de från vår vang på dagis o TOG de).
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21