Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Bugaboo-tråd nr 21

Japp du kan även stoppa in en metalbricka men 160 kr för paketet från kidzshop är 110% vattentätt.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Asra skrev 2013-01-27 23:02:40 följande:
    HejJag undrar om ni har några tips på mjuklift som passar i Bugaboo Bee, någon som man kan fästa på ngt sätt så den inte glider ut.Är i första hand inte ute efter cocoonen eftersom den inte har handtag. Tacksam för tips!Vi kommer även ha en Kronan Duo S, någon som testat med den mjukliften i Bee?(En vagn för bilen och staden och en för landet, därav två) 

Vi hade babyproffsens egna, suuuperbra !! Har egen liten suflett oxå som man kan ta bort om man vill. Tror inte den finns kvar längre så kolla på blocket.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Lilla Linda skrev 2013-01-27 16:34:24 följande:
    Höghus; Ja sittdelen blir väl lite mer skyddande då. Min lillkille får såna kallsupar ännu då det blåser så jag tycker synd om honom då vi är ute och går. Jag får fundera vidare:) Tack för ditt svar!

Sittdelen är ju ännu öppnare än liggdelen ? Alltså den är liksom helt platt o inga sidor som skyddar alls. O jag ville inte heller hela tiden gå omkring med sufletten uppfälld.... Men försök tänk om lite, bb är ju verkligen inte som en vanlig barnvagn men nackdelarna o fördelar får man ju jämföra.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Höghus skrev 2013-01-31 08:40:12 följande:
    Straw2008: Vi diskuterade sufletten. Och när sittdelen är i sitt- och halvliggande läge hamnar sufletten så att den skyddar mer rakt framifrån om man fäller ut den helt.

Men vem vill gå med den så ? Man vill väl att barnet ska se o uppleva då man är ute ?
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    eilenna78 skrev 2013-01-31 08:31:51 följande:
    Idag ska jag testa att färga min Denimklädsel (007) med Herdins Wasch it back bac, black. Någon som testat att färga sin denimklädsel?
    Elias 07 **** Max 09**** Lilla Hoppsan 13****

Har inte provat men då den är av bomull kommer den ju bli svart. Färgen tar bättre desto varmare temp du kör.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Loppastina skrev 2013-01-31 16:14:41 följande:
    halloj! jag håller som bäst på att byta däck på buggan, cameleon, när jag tänker att jag tar och tvättar av alla däck nu innan jag sätter på de. och då ser jag!! i hjulhusen på de små däcken sitter massor av gammalt hår!! jätteäckligt!!jag har fått bort mycket.. men kan man ta isär hjulhusen på nåt sätt så man kommer åt mer? nån som vet? tacksam för svar!  

Man kan elda med en tändare så fräser det bort, det är så sjukt svinäckligt tycker jag med !!
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Jenny12345 skrev 2013-03-08 09:05:51 följande:
    Hej! Jag har försökt hitta info i tråden men den är för stor för att det ska gå. Kan någon vänlig själ hjälpa mig! Har en Bugaboo Cameleon från 08, köpt begagnad där handtaget börjat glida. Vet att det är ett vanligt problem och har hört att det ska finnas ett "laga-själv-kit" att köpa så man kan laga det. Frågan är, var köper man det? Går det att laga själv? Är inte intre intresserad av att köpa ett helt nytt chassi till en så gammal vagn. Tacksam för svar! :)

Lagningssatsen finns att köpa på kidzshop o är jättelätt att fixa med.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    enlitenbitkaka skrev 2013-03-17 20:37:23 följande:
    De vill ha 3000 för den, låg ut för 3500:-. Så det är för mycket? Har hittat en -07 med parasoll som tillbehör för 1700:- också. Är det bättre?
    Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på drommenomlycka.blogspot.com/

Du får nog vad du betalar för. Titta på båda ?
    I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21