Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Bugaboo-tråd nr 21

acure skrev 2012-02-15 15:10:35 följande:
    Det löste sig! Jag drog ju i fel handtag. Haha! :)En annan fråga dock. Vad har ni för åkpåsar ni som kör Bee? Jag vill gärna ha en åkpåse så att selen går att trä igenom men vet inte om det finns någon annan åkpåse än bugaboos egna som passar? Eftersom det inte finns någon bumper bar så vill jag inte gärna att dottern ska sitta utan selen i vagnen.  

Vi har en BOZZ som är lammskinn i sittytan o sen som ett tjockt duntäcke man kan ta av (så fårskinnsdelen blir en dyna) älskar den !! O det gör visst alla andra oxå då vi fått den bortmonterad o stulen från vagnen 2 gånger.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008
    acure skrev 2012-02-16 12:05:27 följande:
    Oj! det låter ju som en perfekt åkpåse, stöldbegärlig och allt ;). Men de är ruskigt dyra va? 

Här är den !! www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/vinterakpase-med-lammskinnsdyna-champange.html Har tyvärr ingen bild men den sitter sulerfint, har en flik högst upp som man kan sätta över ryggstödet så den sitter galet fast. Sen SKULLE jag vilja ha en sån där med pingvin, ser så otroligt fina o sköna ut !! www.jollyroom.se/voksi-akpase-urban-brown.html Men det får bli till nästa barn då min minsta är 2 år o inte alls intresserad av åkpåse (o för stor tror jag).
  • straw2008
    s07 skrev 2012-02-20 22:44:56 följande:
    Å, vad fin bee plus är! Men jag som lånat en gammal standard bee en vecka undrar följande: beet är lättkörd men hur störigt är avsaknaden av fotstöd om barnet är vänd mot föraren? Ibland"vek" sig framhjulen när jag skulle över något hinder (krökte sig över stötdämparen...svårt förklara), o hela ekipaget kunde fastna. Samma problem m bee +?Kör just nu en gammal frog. Som jag gillar utöver att den är galet jobbig att vika In i bilen. Är beet lika lätt dra upp i trappor?

Problemet med att hela vagnen hänger sig vid gupp kvarstår tyvärr. Vi har väl inte saknat fotstödet nämndvärt´, tror det är mest vi vuxna som saknar det. Vi har ståbräda på o då blir den liksom fotstöd om vagnen är vänd mot mig som kör. Personligen tycker jag bättre om gamla bee. Nya är väldigt sladdrig o skrammlig inte lika solid som gamla.
  • straw2008
    ymmmi skrev 2012-02-28 11:58:14 följande:
    behöver hjälp, ska byta från liggdel till sittdel i dag opch tänkte mig ut i det fina vädret. nu har jag fått ihop ena ögglan, men får inte dit det på andra sidan.. Hur ska jag göra?har skämpat nu i evigheter. 

Man ställer den på långkant o sätter knät på den o trycker ihop.
  • straw2008
    Milno skrev 2012-03-01 22:25:17 följande:
    Hrrm, fråga....Har man någon användning för en Bee+ då man har en Cam?De var ju rätt snygga alltså....*dreggel* 

Vi hade INGEN användning för cammen så fort bee inhandlades :O)
  • straw2008
    M y skrev 2012-03-25 09:03:11 följande:
    Hej alla Buggafans,Är ute efter en Cameleon och undrar igentligen vad som gäller ang. garantin? Måste man ha kvittot? Har hittta en ny på Blocket men utan kvitto,inköpt i Holland. Hur vet man att det inte är en kopia?     

ja var nyss o kollade på en kopia o jag såg inga som helst skillnader... såldes precis en all black kopia på blocket som någon betalade 6500 för.... Dessa nya kopior kan ev vara stulna från fabriken o då är de väl egentligen äkta... De nya kopiorna har kopierade serienummer som de som säljs som äkta. o alla delar osv passar till, finns inte ett uns skillnad vad jag kunde se.
  • straw2008
    Hejåhå skrev 2012-04-17 09:39:48 följande:
    Någon som tvättat varukorgen, ligg- och sittdel någon gång? Är rädd att den blir uppruggad så jag frågar er först :) 30 grader utan centrifug gissar jag på?

Jag har tvättat alla mina delar i 40 grader MED centrifugering.
  • straw2008
    saarvitossan skrev 2012-06-07 13:39:24 följande:
    Hej hopp!Har en fundering som jag vill ha hjälp med. Vad borde jag vara villig att betala för en felfri cam 08a, med ett oblekt canvas topset, en fleece solsuffla och parasoll? Help me!

Beror ju på vilket skick den är i ? Oanvänd ? tja 6000-7000 Använd till ett barn 4-5 ooo Mina vagnar har sett nya ut då jag sålt de så jag har alltid fått jättebra betalt.
  • straw2008

Jag bor i Sthlm o har betalat 1600 för min senaste cameleon som var som NY ! Den saknade dock varukorg men hade två ramar skip-hop skötväska o två topset ! Du måste ju titta på båda för att avgöra värdet, för mig hade färgen stor betydelse !! Är nya chassit använt sen de tog ut de så har det ju ändå rullat 1,5 år. De andra delarna är minst 4 år gamla. Du får som sagt titta på skicket.

• straw2008

Det var absolut ingen stöld, hon skulle flytta till USA typ dagen efter (vagnen var ute för 5000). Köpte även en ny bee + då de precis kommit ut. Limited edition med alla originaltillbehör, extra suflett mugghållare paraply ny bb-åkpåse adapterar till maxi cosi bb-skötväska med 3 lock. En bb-filt en ny bb- dyna o säkert något jag glömt oxå.... För 3000 kr ha ha fick kvittot på allt från kidzshop o hon hade betalat 10000 en månad innan för det. En tjej som inte verkade vara i behov av pengar typ. Har även köpt en frog för 900 kr som absolut inte var ny men sålde den ändå för 3000 någon månad efter.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21