Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Bugaboo-tråd nr 21

Vilka skulle ni vilja se att BB samarbetade med nästa gång ?

De som varit tidigare är MJ Bas Kosters Paul Frank Missoni

Någon mer ?
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008
    Hejåhå skrev 2011-10-06 10:23:45 följande:
    Straw2008: vad har du fått tag på dunplymerna? Har du någon bild? Har du klippt hål i ett fårskinn?
    Vi har två av denna, ser inte mkt ut för världen på dessa bilder men de är fantastiska.

Alla segr´s påsar är mysiga tycker jag, men lammskinn är att rekommendera.

http://www.segr.se/index.php?_a=viewProd&productId=94
  • straw2008
    Snoppan skrev 2011-10-18 22:44:37 följande:
    Vilket babyskydd är bäst till buggan tycker ni? För och nackdelar?
    Maxi cosi, på vårt satt en stor sufleff på då vi köpte det som täckte nästan hela. Tror det finns som tillbehör då man köper i butik.
  • straw2008
    s07 skrev 2011-10-20 12:43:02 följande:
    För hon tycker att "vagnar måste dras upp o tåla mycket". Om inte buggan håller finns ngt liknande jag kan rekommendera?
    hon ska nog ha en brip eller emmalnunga.

En bugaboo ska handteras varsamt o absolut inte dras i trappor.
  • straw2008
    Noiis skrev 2011-10-21 12:55:38 följande:
    Sweetheart: den är där för att man inte ska ta bort säkerhetsbandet som många gjorde på frog/gecko
    På vilket sätt gör hålet från eller till i frågan ang om man tar bort bandet eller inte ?
  • straw2008
    Ennasus skrev 2011-10-31 18:07:15 följande:

Hej!

Jag åker till turkiet imorgon och har fått låna en transportväska till buggan. Men den känns så stor och otymplig, är det nån här som har vart ut och rest med den? Funkar det bra med den, känns ju som man vill packa upp vagnen direkt på flygplatsen och vad gör man då av den stora oyympliga väskan...Är det nån som har nåt annat bra "paketeringssätt"f ör vagnen, vill ju inte att den ska bli skadad?

Du får ha kvar vagnen i väskan tills du nått ditt boende.
  • straw2008
    RedTopaz skrev 2011-11-17 09:34:17 följande:
    Mitt chassi har inget datum tyvärr. Jag köpte hem en Elodie åkpåse cherry blossom från blocket. Stoppade den direkt i tvättmaskinen enligt tvättråden men allt foder hamnade i klumpar!! 450kr rakt ner i sjön! Svårt att reklammera utan kvitto...
    Tyvärr blir elodie så efter ett par tvättar.... alla mina elodie har blivit så.
  • straw2008

Jag köpte två st samtidigt (elodie) o tvättade de ungefär samtidigt oxå.

• straw2008
    imaj skrev 2011-11-28 09:53:51 följande:
    Argh!! :-/ Ståbrädans gummisnodd har blivit usel och håller inte upp ståbrädan fast jag drar åt den ordentligt! Vet att vi pratade om detta i tråden för någon månad sen. Hur hade ni andra gjort? Var det så att vissa bytt ut snodden? Eller har någon något trick på att få den att hålla sig uppe?
    Har bytt min 3 gånger men den klarar inte att hållas uppe i alla fall så det blir livsfarligt när brädan "viker" sig då man ska in/ut ur buss osv...

har inte hittat en lösning.
  • straw2008
    s07 skrev 2011-12-28 23:05:04 följande:
    Tack för intressemail kring den krympta sittdelen, den är paxad...

Ang din krympta sittdel så ville jag bara berätta att man måste trycka ihop ramen fruktansvärt hårt för att få på ringarna på sidorna. Lägg ramen på långkanten o sätt knät på o tryck ihop :0) nästan alla har väl upplevt detta "problem" men det har väl aldrig varit så att sittdelen faktiskt varit för liten??
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21