Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Bugaboo-tråd nr 21

Höghus skrev 2013-03-17 20:33:05 följande:
    Straw2008: Det beror väl helt på skicket? Jag har en -08 i toppskick. Dock inte till salu men OM så vore skulle jag aldrig GE bort den för 2500. Speciellt inte som man kan få 500+ för bara det extra topsetet på Tradera.

Tänkte bara generellt GIVETVIS är en 2010a som redan haft 3 ägare o använts av 3 barn mkt mer slitage än en 2008 som stått i kartong i källaren.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Ja det som slits på nylontyget är ju kardborrarna på varukorgen. Skummet på ram o styre går inte att byta ut så det ska väl helst vara fint. Broms fällning osv.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Du kan ta bussgods i hela Sverige för ca 400 kr så känn dig inte låst till Gbg området.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    canviva skrev 2013-04-16 13:53:12 följande:
    Vad kan man göra åt ett chassi (från 2010) som inte går att vika ihop helt längre. Det går att fälla halvt så att säga men inte rakt ner. Det känns som om det bara är på ena sidan det inte hakar i. Min man kikade på det men sa att det inte är skruvar i chassit utan det är typ plomberat så man inte ska kunna öppna och fixa själv, stämmer det? Jag skulle behöva vagnen hela sommaren sen kan barnet ta brio racen men den är ju framåtvänd. Har ngn tips på vad man kan göra? (det finns ingen garanti kvar) 

be en cykelhandlare ta bort popnitarna o sen laga, eller be han ta bort o laga själv o sen sätt dit nya :o)
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    canviva skrev 2013-04-16 14:47:40 följande:
    Aha tack!Om vi själva "tar bort" pop nitarna så ser vi ju inuti om ngt hakat av. Hur får man på de igen eller måste man köpa nya och har cykelhandlare såna på lager?

Cykelhandlare har alla storlekar. eller köp nya plus en popnitare så fixar ni det själv. men en cykelhandlare brukar vilja ha typ 5 kr så....
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    DeeDee09 skrev 2013-04-17 22:22:30 följande:
    Okey:) såg sen att liggdelen följer med. Vilka åkpåsar och skötväskor passar bra till cameleon? Funkar deras egna t.ex high performance i liggdelen också? Förlåt för massa frågor ;)

Alla bugaboos åkpåsar passar i liggdelen. Man vikter de i överkanten. Vilken väska som helst går att ha i varukorgen.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    DeeDee09 skrev 2013-04-18 08:29:28 följande:
    Okey vad bra:) vet du vilka andra märken på påsar som passar vagnen? Går det inte bra att hänga på handtaget?

nej då välter vagnen, plus att den är sjukt mkt i vägen. Lägg den i varukorgen. BBs egna åkpåsar sitter bäst o ser finast ut i vagnen. Deras gamla (utan dragsko) är tunna sladdriga o inte mkt att ha men de nya incl high perf. är superfina o lite tjockare.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Hjärtefröjd skrev 2013-04-18 09:53:40 följande:
    Jag (och de flesta med bugaboo jag möter) har skötväskan på handtaget. Det ska vääääldigt mycket till för att vagnen ska välta av det. Men jag vet att bugaboo inte rekommenderar det.Ni som har skötväskan i varukorgen, tar ni bort liggdelen varje gång ni behöver nått i väskan?

har aldrig haft skötväska men hade jag något med mig så la jag det alltid i varukorgen. så kort tid man har liggdelen så under den tiden var det inte direkt något problem.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008

du kan inte heller ha skötväska på styret om du har syskonbräda vilket vi hade.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Jaja88 skrev 2013-05-14 16:46:22 följande:
    Hejsan! Jag undrar om man kan ha en bee + som enda vagn eller är det mer en resevagn? Jag behöver använda den med ståbräda dessutom. Den verkar så smidig ju! Är ni som har den nöjda? Finns det någon bygel till den som man kan ha både framåt och bakåt?

Vi använde den som enda vagn o är jättenöjda !! Funkar toppen med ståbräda men inte om du ska ha barnet framåt o i fullt ligg, då blir det trångt på brädan. Men vem kör så å andra sidan...
    I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21