Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Bugaboo-tråd nr 21

Men den är väl 100% konstmaterial? Kan väl inte krympa?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008

Om någon har tänkt köpa limited topset eller åkpåse eller dyna så är de rea på de på nk !! 40%

• straw2008
    FridaK skrev 2012-01-10 09:01:34 följande:
    Vad är skillnaden mellan Bee och Bee +?

Bee är oftast billigare då den är äldre. Bee är trängre o handtaget kan sättas på vilken höjd som helst, steglöst. Vi har haft båda o jag gillar bee mkt mer än bee+ men jag tror inte våra barn fått plats i been speciellt länge.. den är ju som sagt trängre samt har lite lägre suflett (men knappt märkbart). De gjorde även om selen lite granna o jag tycker att bee+ är lättare att fälla ihop.
  • straw2008
    my33 skrev 2012-01-11 12:19:51 följande:
    Hej alla bugaboofrälsta :)  Gick och köpte en bugaboo cameleon på blocket från 2011. Trodde att nu har jag en smidig och bra vagn av bästa kvalitet till väntande bebis i magen. Är dock mycket undrande... Liggdelen skakar när man flyttar vagnen och känns ostabil. Upp för en trappa skakar den mycket. Sitter ju liksom bara fast i mitten å vickar lite hit å dit.   Varukorgen e så nära liggdelen att man knappt kan trycka in en matkasse... Dessutom hade både jag och min sambo stora problem med att fälla ut och ihop vagnen med dessa tryckknappar på sidorna.. Är det vagnen det är fel på( för att den är begagnad) eller ska det vara såhär??Väldigt snygg är den ju :) Men är den lika bra som den är snygg? :)

Alltså det är så synd att de nackdelarna som finns faktiskt är mest märkbara i början 8knappast DÅ man vill ha en dålig erfarenhet). Men ja man kan inte använda korgen då man har liggdel. Chassit skulle falla mig mer i smaken om de hade mjukare fjädring snarare än två-stegs-klonk-klonk-fjädring (har verkligen någon upplevt att det ens är fjädrande ??). Men vagnen blir bättre då du byter till sittdel, då har du varukorg i alla fall.
  • straw2008
    Fröken Småland skrev 2012-01-11 14:39:05 följande:
    Straw: du skriver sällan något positivt om Bugaboo, tycker det är lite märkligt eftersom du själv haft flera stycken. Och om du nu inte gillar dem, varför hänger du här? Som en demokratisk motvikt till oss som faktiskt gillar våra vagnar?

Är detta din tråd ? Du påpekar/kommenterar alltid så fort jag skriver något. Tycker jättekt om vår bugaboo bee!
  • straw2008
    Fröken Småland skrev 2012-01-11 14:39:05 följande:
    Straw: du skriver sällan något positivt om Bugaboo, tycker det är lite märkligt eftersom du själv haft flera stycken. Och om du nu inte gillar dem, varför hänger du här? Som en demokratisk motvikt till oss som faktiskt gillar våra vagnar?

Vad är positivt med varukorgens åtkomst då man har liggdel ?
  • straw2008
    my33 skrev 2012-01-11 14:44:05 följande:
    :) När ungefär bytte ni till sittdel?  Är det ok att ligga och sova i sittdelen?  Kanske skulle man först ha en bugaboo bee och sen cameleon?? :)

Kommer faktiskt inte riktigt ihåg men vi bytte snabbt från en cam till bee då vårt barn inte allt ville sitta fixerad som man gör i cameleons sittdel, beets är liksom friare !
  • straw2008

Ja det var främst då han skulle sova han lackade totalt, han vill sova på sidan eller i alla fall kunna snurra runt.

• straw2008
    Asereht skrev 2012-01-18 20:55:13 följande:
    Till classic finns gul, röd, blå, svart, rosa och khaki. Tror inte det finns några fler än de.

Finns denim med gul insida samt en vit o en röd adored. O silversufflan för sommaren.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21