• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Supersmurfen
    Ellisizza skrev 2010-07-04 22:26:04 följande:
    Han är 10 månader. Hade lätt klarat mig med bara Cameleon men fick ha-begär efter en Bee då vi skulle ut och resa

Jag skulle också bara ha en vagn hela vagntiden ut men sen när man väl blivit bugaboo-frälst så blev det som det blev :-P
    Haha! Jag känner att jag är påväg mot det träsket också... Och jag har inte ens köpt min första Bugaboo än!!!
    Nej, det får nog bli en Cameleon i alla fall... Undra om man ska våga sig på att köpa en begagnad eller om man ska köpa en helt ny... Känns ju så dumt att inte garantin går över till nästa ägare Obestämd
  • Tjejen79

Här är en till som fått ett stort Bugaboo begär Har haft min Cameleon i drygt en månad å har redan börjat sukta efter en Bee+... Skulle ju vara bra me en egen vagn till storasyster ibland + bra me en smidigare vagn ihopfälld när lillasyster blir lite större... Haha försöker hitta motiveringar till köp Vad är måtten på Bee+ ihopfälld??

Isa 080606 & Thea 100528 - rosadagar.blogg.se
  • AnnaoSabina

Hejsan.

Jag är HELT NY när det gäller bugaboo CAMELEON då jag alltid ansett att den är för dyr och inte brytt mig så mkt om den vagnen.
    MEN NU.... har jag fått en helt annan syn på den och tänkte faktiskt köpa en som extravagn när min mellantjej är på dagis så vill jag ju inte springa runt med min minsta tjej i syskonvagnen. Det blir alldeles för jobbigt..

Så nu vill jag veta för och nackdelar med bugaboon.

Det jag oxå undrar är vad som menas med att chassit "glider" och från årsvilken modell som det "nya glidande" chassit började användas?

Från vilken årsmodell är det de nya knäppet till teleskophandtaget (alltså då man inte skruvar för att förlänga utan "knäpper upp" för att förlänga.

Vilka årsmodelle är bäst?

Vad bör jag tänka på?

Kramar!

• Fröken Småland
    Ellisizza skrev 2010-07-04 21:50:39 följande:
    Många som är missnöjda med bee plus?

www.blocket.se/malmo/Barnvagn_Bugaboo_2816149...

www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Bee__som_NY_...

www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Bee__som_NY_...

(inte mina annonser)
    Skulle tro att det är många som inte haft råd med sina nya vagnar egentligen och som nu fått semesterpanik när de inser att de där sex laxarna kunde räckt långt till något annat...
  • Stormis
    AnnaoSabina skrev 2010-07-05 02:16:47 följande:
    Hejsan.

Jag är HELT NY när det gäller bugaboo CAMELEON då jag alltid ansett att den är för dyr och inte brytt mig så mkt om den vagnen.
    MEN NU.... har jag fått en helt annan syn på den och tänkte faktiskt köpa en som extravagn när min mellantjej är på dagis så vill jag ju inte springa runt med min minsta tjej i syskonvagnen. Det blir alldeles för jobbigt..

Det jag oxå undrar är vad som menas med att chassit "glider" och från årsvilken modell som det "nya glidande" chassit började användas?

Från vilken årsmodell är det de nya knäppet till teleskophandtaget (alltså då man inte skruvar för att förlänga utan "knäpper upp" för att förlänga.

Vad bör jag tänka på?

Kramar!
    Finns inga årsmodeller på BB då alla är likadana. Men det finns tillverkningsår så klart, men det är orelevant. Snäpphandtagen kom 08? tror jag. Vissa av dem fastnar inte, utan handtaget "glider" upp tex när man drar vagnen i en trappa etc. De äldre vagnarna har inga snäpphandtag utan skruvfästen istället. Man ser tydligt vilken som är vilken.
    ♥♥♥ Storasyster 0710 & lillebror 0912 ♥♥♥
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-07-05 06:52:46 följande:
    Skulle tro att det är många som inte haft råd med sina nya vagnar egentligen och som nu fått semesterpanik när de inser att de där sex laxarna kunde räckt långt till något annat...
    Jag tror på din teori!
    Tyvärr, liksom jag så blir man jäkligt sugen av att testa en ny vagn som dessutom är snygg och man tror och hoppas att ekonomin kommer lösa sig bara hipp som happ. jag valde iof att inte köpa en vagn just för att jag vet att jag inte har en man som kan stötta ekonomiskt och jag anser att dom pengarna som "blir över" är roligare att lägga på nöjen nu under sommaren.
    tyvärr så förstår många det först efter att man har impuls köpt en ny vagn!
    så den egentliga orsaken tror jag inte beror på att man är missnöjd utan just för att man helt enkelt inte har råd!

sen tror jag oxå att det finns dom som köpt och tror att man snabbt ska bli av med sin andra vagn för ungefär samma summa. men iom att det är semester och blocket svämmas över med barnvagnar som ligger kvar på annons i en evighet så tror jag oxå att en del säkert har båda vagnarna ute och hoppas på att bli av med en av dom!
  • Noiis
    AnnaoSabina skrev 2010-07-05 02:16:47 följande:
    Hejsan.

Vad bör jag tänka på?

Kramar!
    Personligen så skulle jag köpa en ny! men iom att du bara ska ha den som extra vagn så e de ju rätt dyrt att lägga dom summorna som en ny vagn kostar.
    om du ska köpa en från blocket så skulle jag köpa en som är från i år eller sent 2009 för dom ska inte glida. bugaboo ska ha löst de problemet.
    en annan tanke är att höra med säljaren om denne kan hjälpa till med en ev. reklamation.
    annars så skulle jag titta på en äldre vagn med vingmuttrar. de chassit fanns upp till 2007 och möjligen början av 2008.

men om jag själv skulle köpa en bugaboo vagn så skulle jag satsa på att köpa en frog till en billig penning och investera i en ny klädsel. tror att kidzshop.se fortfarande har nån bas kvar till frog!
  • Princepesa

Är 1000 kr ett bra pris för en Frog? Den är lite sliten och fläckig, men jag tror inte det är värre än att det går att fixa.
    Dessutom ingår det ett topset i denim.... 

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21