• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Senap
    Caeruleus skrev 2010-07-30 18:49:55 följande:
    Nu står hon här i hallen, så fin med sin gråa bas och sandfärgade toppklädsel.

Har några små funderingar kring min montering bara

Varukorgen har en lite märklig form efter att ha legat ihoptryckt i kartongen. Något tips om att få den snygg?

Plastskenorna som finns i huvud- & fotändan känns för långa. De når ända upp till ovansidan av ramen, skall de verkligen göra det?
    Varukorgen rätar ut sig efter ett tag  av sig själv. Jag tror inte du dragit ut liggkorgen tillräckligt. Skenorna ska inte synas alls.
    My sugar is raw
  • Caeruleus
    Senap skrev 2010-07-31 08:37:08 följande:
    Varukorgen rätar ut sig efter ett tag  av sig själv. Jag tror inte du dragit ut liggkorgen tillräckligt. Skenorna ska inte synas alls.
    Ok, då ska jag dra lite till i liggkorgen...testar direkt.
  • Caeruleus

Nu har jag dragit ytterligare och skillnaden är minimal. Skenan går upp till ovansidan ramen men sticker inte upp ovanför...är det ok?

Har du någon susning om hur man gör för att kunna ha liggdelen fristående på golvet utan att vicka på mittpinnen?

• Snoppan
    Caeruleus skrev 2010-07-31 09:48:38 följande:
    Nu har jag dragit ytterligare och skillnaden är minimal. Skenan går upp till ovansidan ramen men sticker inte upp ovanför...är det ok?

Har du någon susning om hur man gör för att kunna ha liggdelen fristående på golvet utan att vicka på mittpinnen?
    mina skenor sticker oxå upp, men är nerstoppade så långt de går...
  • MiaEd
    Honey1982 skrev 2010-07-31 07:29:44 följande:
    Ni som använder ståbräda - hur gamla är syskonen och hur länge kan ståbrädan användas?
    Lillasyster är 3 månader och storebror 3 år och 3 månader.. Det beror på vilken ståbräda man köper, den vi köpte kan användas upp till 20 kg..
  • Primrose

Tack för tidigare tips om hur vi ska göra med vagn om det blir ett syskon i mars.

Jag har också funderat på ståbräda till Cameleon (och alltså behålla den), men sonen kommer att vara 2,5 år då och jag undrar om han kommer att vilja stå där.

P&T har ni tipsat om och jag har varit inne och tittat på dem (Sport resp. VIbe). Det enda jag oroar mig litet över är att ett av barnen sitter nere så nära marken (är det vanligen spädbarnet som gör det?) och dels blir det väl en himla massa smuts och avgaser därnere (bor i Stockholms innerstad) och dels ser man inte barnet, eller? Jag skulle helst ha en vagn där barnen är i samma höjd, men om de flesta tycker att P&T är bäst, så får man kanske lita på det.

Jag har sett en syskonvagn (eller var det kanske tvillingvagn...) där barnen sitter/ligger på samma höjd men inte bredvid varandra utan på rad. Känner någon till den?

• Fröken Småland

Om jag skulle haft 2,5 år mellan barnen skulle jag absolut köpt en dubbel-UJ och haft första halvåret så länge bebisen kan ligga i liggkorgen. Om man köper begagnat får man samma pengar tillbaka, eventuellt blir det vinst om man köper nu då vagnpriserna är väldigt låga under/efter semestern. Efter ett halvår kan storasyskonet antagligen stå på ståbräda.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21