• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • annat82
    lilyanna skrev 2010-07-29 10:57:44 följande:
    Nej, så långt kanske det inte är, men det blir ju ändå 40 mil tur o retur o som sagt, maken är inte lycklig över att jag säljer den nuvarande vagnen, har inte lust att reta upp honom ännu mer
    Frakt kostar ju det med. Jag kanske inte kan erbjuda mig att kolla direkt då jag inte är så bra på buggor och det inte säljs jättemånga runt mig, strax norr om stockholm, men tänkte bara tipsa dig om att vi ganska regelbundet åker till Linköping från Stockholm då sambons föräldrar bor där. Om du nu skulle hitta någonting här så skulle den kunna få åka med vår bil ned till Linköping och skulle anta att vi ska dit någon helg de närmaste veckorna i så fall då de precis kommit hem från utlandsvistelse. Kan du lägga fraktkostnaden på vagnen istället :)

Och ta det inte som en jättetjänst bara, tycker det behövs fler buggor ute i landet ;) Och så får jag lastplats att fylla på vägen hem istället ;)
  • lilyanna
    annat82 skrev 2010-07-29 11:07:20 följande:
    Frakt kostar ju det med. Jag kanske inte kan erbjuda mig att kolla direkt då jag inte är så bra på buggor och det inte säljs jättemånga runt mig, strax norr om stockholm, men tänkte bara tipsa dig om att vi ganska regelbundet åker till Linköping från Stockholm då sambons föräldrar bor där. Om du nu skulle hitta någonting här så skulle den kunna få åka med vår bil ned till Linköping och skulle anta att vi ska dit någon helg de närmaste veckorna i så fall då de precis kommit hem från utlandsvistelse. Kan du lägga fraktkostnaden på vagnen istället :)

Och ta det inte som en jättetjänst bara, tycker det behövs fler buggor ute i landet ;) Och så får jag lastplats att fylla på vägen hem istället ;)
    Ojoj så snällt utav dig! Jag håller utkik o inboxar dig om jag hittar något, dock så kanske det får fraktas ändå beroende på när ni ska neråt förstås
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • annat82
    lilyanna skrev 2010-07-29 11:12:50 följande:
    Ojoj så snällt utav dig! Jag håller utkik o inboxar dig om jag hittar något, dock så kanske det får fraktas ändå beroende på när ni ska neråt förstås
    Garanterat någon helg i augusti men vilken har vi inte bestämt än, kan påverkas ganska mycket. Inboxa om du hittar nåt, men stressa inte utan hitta nåt bra.
    Köpte vår Cam begagnad och tycker bara alla har rätt till en bugaboo efter det
    Letade lite i Linköping då också eftersom man brukar kunna få lite billigare utanför Stockholm, men det fanns en eller två och då var de dyrare istället, så det verkar som spridningen måste bli lite bättre

Om straw2008 kunde hjälpa till att leta så är hon helt säkert bättre än jag vad man ska kolla på.
  • lilyanna
    annat82 skrev 2010-07-29 11:27:22 följande:
    Garanterat någon helg i augusti men vilken har vi inte bestämt än, kan påverkas ganska mycket. Inboxa om du hittar nåt, men stressa inte utan hitta nåt bra.
    Letade lite i Linköping då också eftersom man brukar kunna få lite billigare utanför Stockholm, men det fanns en eller två och då var de dyrare istället, så det verkar som spridningen måste bli lite bättre

Om straw2008 kunde hjälpa till att leta så är hon helt säkert bättre än jag vad man ska kolla på.
    Nej, stressa vill jag inte göra...men samtidigt så blir man ju låst utan vagn så jag kan inte vara utan så länge.
    Ja, jag tycker oxå att spridningen behöver ökas lite, har sett några buggor i stan, men jag kan nog räkna dem på en hand tror jag...maken är inte lika förtjust som jag dock.

Hon hjälper mig just nu, jag måste bara ta mig i kragen o våga pruta
  • annat82
    lilyanna skrev 2010-07-29 11:35:22 följande:
    Nej, stressa vill jag inte göra...men samtidigt så blir man ju låst utan vagn så jag kan inte vara utan så länge.
    Ja, jag tycker oxå att spridningen behöver ökas lite, har sett några buggor i stan, men jag kan nog räkna dem på en hand tror jag...maken är inte lika förtjust som jag dock.

Hon hjälper mig just nu, jag måste bara ta mig i kragen o våga pruta
    Egentligen gillade varken jag eller sambon vagnen från början, men sen var dottern endast nöjd i vagn med skålad sits så det var hon som fick oss på bättre tankar och nu är vi alla sålda på vagnen
  • MiaEd
    Armani skrev 2010-07-29 09:56:41 följande:

Jag har kontaktat en hel drös med säljare på blocket men det verkar som att vagnarna går åt som smör, dessutom är det många som kör med fula tricks har jag märkt, dvs lägger ut vagnen billigt och sen när man är snabb med att ringa/mejla så säger dom att dom fått in ett högre bud som man då ska bjuda över men ändå ligger annonserna kvar en tid Obestämd Men jag känner mig nöjd hittills, och det är väl huvudsaken Hoppas att jag blir lika nöjd när vagnen anländer oxå
    Jaha, det råkade inte jag ut för.. Jag prutade ner 400, från 2900 :)
  • Armani
    MiaEd skrev 2010-07-29 13:34:22 följande:
    Jaha, det råkade inte jag ut för.. Jag prutade ner 400, från 2900 :)
    Bra affär där

Sitter och kollar på lite skötväskor (jisses, sambon kommer väl gå i taket ), är Bugaboo's egna bäst eller går det bra med nästan vilken som? Är mest inne på en Skip hop tror jag men det finns ju så oändligt många olika märken och modeller Drömmer
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • MiaEd

Är det någon mer än jag som använder ståbräda? För jag tycker det blir omöjligt att använda skötväska då..Än sålänge haqr jag inte kommit på någon praktisk lösning att förvara och ha med skötartiklar på, så jag har haft en handväska = ont i axlar och rygg... Något tips?

• lilyanna
    MiaEd skrev 2010-07-29 14:06:01 följande:
    Är det någon mer än jag som använder ståbräda? För jag tycker det blir omöjligt att använda skötväska då..Än sålänge haqr jag inte kommit på någon praktisk lösning att förvara och ha med skötartiklar på, så jag har haft en handväska = ont i axlar och rygg... Något tips?
    Alltså, jag kommer ju att behöva ståbräda...har haft ståbräda till min förra vagn och det går inte ha vanlig skötväska då...funderar själv på att skaffa en skip hop pronto eller saddlebag som inte tar någon större plats...kanske kan det vara något för dig med?
  • Asereht
    annat82 skrev 2010-07-29 11:27:22 följande:

Buggor är faktiskt billigare i och runt sthlm förmodligen för att de flesta buggaägare fortfarande finns där. Utåt i landet är de fortfarande dyra och många ggr äldre. Iaf så har det varit min uppfattning och jag "porrsurfar" rätt ofta på blocket.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21