• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • lilyanna

Vi har 2 år och 4 månader mellan barnen och vi har kört med enkelvagn och ståbräda hela tiden..funkat kanon för oss, men det krävs ju att det äldre barnet är villigt att stå på bräda förstås.
    Otroligt skönt iaf att slippa syskonvagn tycker jag, dvs jag tycker gott att man kan prova med bräda först o funkar inte det så kan man ju alltid köpa en begagnad syskonvagn i efterhand.

Oliver 070327, Alvin 090804
  • Caeruleus

Angående ståbräda vs syskonvagn. Jag har 2år 3månader mellan mina killar. I början så hade jag ståbräda till och från dagmamman men nu för tiden går han. Däremot saknar jag dubbelvagn något enormt när jag har båda pojkarna hemma hela dagen. Tim sover nämligen fortfarande på dagen och det är jättesvårt att hitta på något skoj, tex gå till en park, utan dubbelvagn. Antingen måste jag gå hem när han leker som bäst och då blir han jätteledsen eller så väntar jag tills han är trött och då blir det jätteknöligt att ta sig hem.

Gick in till Bonti idag och frågade om skenorna och att liggdelen inte kan stå plant och det skall tydligen vara så.

Kändes verkligen härligt att köra vagnen idag. Kom även på att en av mina handväskor passar riktigt bra som skötväska. Det enda som var lite tråkigt var att Robin inte gillar att ligga ner om han är pigg. Då vill han bli buren och gallskriker om jag inte lyfter upp honom . Funderar på att testa sittdelen och se om han gillar det bättre. Tycker egentligen att han är för liten för det (snart 4 mån) men å andra sidan blir det ju inte mindre stimulans än om jag går och bär på honom.

• MiaEd
    Caeruleus skrev 2010-07-31 18:29:16 följande:
    Angående ståbräda vs syskonvagn. Jag har 2år 3månader mellan mina killar. I början så hade jag ståbräda till och från dagmamman men nu för tiden går han. Däremot saknar jag dubbelvagn något enormt när jag har båda pojkarna hemma hela dagen. Tim sover nämligen fortfarande på dagen och det är jättesvårt att hitta på något skoj, tex gå till en park, utan dubbelvagn. Antingen måste jag gå hem när han leker som bäst och då blir han jätteledsen eller så väntar jag tills han är trött och då blir det jätteknöligt att ta sig hem.

Gick in till Bonti idag och frågade om skenorna och att liggdelen inte kan stå plant och det skall tydligen vara så.

Kändes verkligen härligt att köra vagnen idag. Kom även på att en av mina handväskor passar riktigt bra som skötväska. Det enda som var lite tråkigt var att Robin inte gillar att ligga ner om han är pigg. Då vill han bli buren och gallskriker om jag inte lyfter upp honom . Funderar på att testa sittdelen och se om han gillar det bättre. Tycker egentligen att han är för liten för det (snart 4 mån) men å andra sidan blir det ju inte mindre stimulans än om jag går och bär på honom.
    Har du prövat att lägga en liten kudde i liggdelen så barnet kommer upp lite och kan se mer? Det gör jag när lilltjejen (snart 4 månader) blir rastlös.. Samt så varierar jag mellan olika leksaker på bågen.. 
  • Caeruleus
    MiaEd skrev 2010-07-31 18:48:06 följande:
    Har du prövat att lägga en liten kudde i liggdelen så barnet kommer upp lite och kan se mer? Det gör jag när lilltjejen (snart 4 månader) blir rastlös.. Samt så varierar jag mellan olika leksaker på bågen.. 
    Har provat i den gamla vagnen men inte i Cam än...ska testa. Tyvärr är han måttligt intresserad av vagnleksakerna jag erbjuder. Han vill helst att man skall bära och prata med honom.

Storebror älskade att åka i vagn, sitta i sittern och pilla med leksakerna han fick. Robin är totala motsatsen och vill att man skall busa med honom heeela tiden. Vi börjar så smått att bli lite slutkörda och måste få till en ändring. Tyvärr så är våra försök verkningslösa hittills Inte ens selen gillar han. Jag kan tänka mig att han blir nöjd om han får sitta upp och titta framåt....men det vill inte jag förräns om ett par månader minst.
  • annat82

Caeruleus skrev 2010-07-31 18:29:16 följande:

Från dottern var 3 månader vägrade hon ligga när hon inte sov, man fick bära tills hon nästan somnat sen gick det att lägga ned henne. Hon vägrade även kudde i liggdel, men det är ju ett alternativ annars
    Vi bytte till sittdel när hon var 4 månader. Går ju alltid att ha halvliggande också. Har funkat hur bra som helst för oss i alla fall, förutom jag som hade tyckt det var kul att köra liggdel lite längre. Just runt 3-4 månader så ville hon verkligen se allt
  • annat82
    Caeruleus skrev 2010-07-31 19:54:10 följande:
    Har provat i den gamla vagnen men inte i Cam än...ska testa. Tyvärr är han måttligt intresserad av vagnleksakerna jag erbjuder. Han vill helst att man skall bära och prata med honom.

Storebror älskade att åka i vagn, sitta i sittern och pilla med leksakerna han fick. Robin är totala motsatsen och vill att man skall busa med honom heeela tiden. Vi börjar så smått att bli lite slutkörda och måste få till en ändring. Tyvärr så är våra försök verkningslösa hittills Inte ens selen gillar han. Jag kan tänka mig att han blir nöjd om han får sitta upp och titta framåt....men det vill inte jag förräns om ett par månader minst.
    Kan tillägga att just runt den åldern så gillade hon inte selen inåtvänd, men fick sitta utåtvänd korta stunder och var jättenöjd. Just för att det inte var någonting annat som funkade. Hon verkade klara det bra, men ville helst inte och just därför bara korta stunder. Sen har det vänt igen och hon sitter hur nöjd som helst inåt i sele igen och tur det för nu har vi bytt till en Ergo, så kan hon inte sitta framåtvänd.
  • annat82
    Honey1982 skrev 2010-07-30 08:59:52 följande:
    Kanon, det skulle vara jättesnällt!
    Så, ligger 2 bilder i mitt galleri nu, på Skip Hop Dash Deluxe
  • jean1
    jean1 skrev 2010-07-30 23:15:51 följande:
    Passar Cameleons topset på Frogen?
    Ingen som vet ?
  • Caeruleus
    annat82 skrev 2010-07-31 19:57:02 följande:
    Caeruleus skrev 2010-07-31 18:29:16 följande:Från dottern var 3 månader vägrade hon ligga när hon inte sov, man fick bära tills hon nästan somnat sen gick det att lägga ned henne. Hon vägrade även kudde i liggdel, men det är ju ett alternativ annars
    Vi bytte till sittdel när hon var 4 månader. Går ju alltid att ha halvliggande också. Har funkat hur bra som helst för oss i alla fall, förutom jag som hade tyckt det var kul att köra liggdel lite längre. Just runt 3-4 månader så ville hon verkligen se allt
    Låter som att ni hade det exakt som vi har nu. Han gör sit-ups i ren ilska när vi inte lyfter upp honom. Om inte kudden funkar så blir det nog sittdelen om 1-2 veckor.  Innan han föddes hade jag planer på att använda liggdel länge....tji fick jag
  • Caeruleus
    jean1 skrev 2010-07-31 20:08:14 följande:
    Ingen som vet ?
    Vad jag har läst så fungerar det men inte perfekt. Sitter tydligen lite löst.....men byter du till Camens sufflettbågar så blir det bättre.  Kolla i FAQ-tråden, där står det om jag inte minns fel.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21