• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • annat82
    Asereht skrev 2010-07-29 14:31:35 följande:
    Buggor är faktiskt billigare i och runt sthlm förmodligen för att de flesta buggaägare fortfarande finns där. Utåt i landet är de fortfarande dyra och många ggr äldre. Iaf så har det varit min uppfattning och jag "porrsurfar" rätt ofta på blocket.
    Jo, det var det jag märkte och inte mig emot för då slapp vi åka längre. Men hade ingen koll när vi började leta och har köpt så mycket annat utanför stockholm just för att det är billigare, men den här gången var det tvärtom.
    Är lite blocket-junkie jag också
  • lissats

Måste fråga en sak, 

Ska "styret" på vagnen vara glappt? Alltså, inte där man ställer in höjden utan hela allt. Det går att röra fram och tillbaka på vagnen och det är rätt störigt när man ska dra vagnen uppför.
    Har man skötväskan på så tynger den ner så då märks det inte av. 
    Jag ringde dit jag köpte vagnen och dom sa att deras andra vagnar var likadana men att dom inte riktigt visste. Dom var bara extra personalen som jobbade.  

Nån som förstår vad jag menar? =) 

• Honey1982
    Armani skrev 2010-07-29 13:58:23 följande:
    Bra affär där

Sitter och kollar på lite skötväskor (jisses, sambon kommer väl gå i taket ), är Bugaboo's egna bäst eller går det bra med nästan vilken som? Är mest inne på en Skip hop tror jag men det finns ju så oändligt många olika märken och modeller Drömmer
    Jag vill också veta vilken skötväska som passar bäst! Är lite inne på Skip Hop Dash Deluxe men den kanske är för stor?
    ♥ Adam 060123 ♥ Tvåan 100914 ♥
  • lissats
    Honey1982 skrev 2010-07-29 17:38:52 följande:
    Jag vill också veta vilken skötväska som passar bäst! Är lite inne på Skip Hop Dash Deluxe men den kanske är för stor?
    En av våra skötväskor är av märket ship hop. Har aldrig gillat själva skötväskan men den passar iaf på vagnen ;) 
  • lissats
    Fröken Småland skrev 2010-07-29 18:11:17 följande:
    Lissats: det skall glappa så, både i handtaget och ramen. Det är en del av fjädringen
    Aha, okey =) Tack!
  • bohusbebis
    lilyanna skrev 2010-07-29 14:14:37 följande:
    Alltså, jag kommer ju att behöva ståbräda...har haft ståbräda till min förra vagn och det går inte ha vanlig skötväska då...funderar själv på att skaffa en skip hop pronto eller saddlebag som inte tar någon större plats...kanske kan det vara något för dig med?
    Nu vet jag inte riktigt hur era vagnar ser ut, men vi har en liten Bee+ och jag hittade en liten väska från EasyWalker i svart/grått som jag satte mellan "bakbenen" ganska långt ner. Ett dragkedjefack, ett där det får plats nån blöja+våtservetter med plastknäppning och 2 drickahållare på sidan. Sitter kanonbra, syns inte, tar ingen plats och vi kan ha ståbräda (visserligen BuggyBoard). 
  • annat82
    Honey1982 skrev 2010-07-29 17:38:52 följande:
    Har en skip hop dash deluxe och tycker det funkar att hänga på handtaget, men den går att packa för tungt.
    Använder just nu den eller Petunia
  • Honey1982
    annat82 skrev 2010-07-29 21:00:36 följande:
    Har en skip hop dash deluxe och tycker det funkar att hänga på handtaget, men den går att packa för tungt.
    Använder just nu den eller Petunia
    Du råkar inte ha nån bild?
    ♥ Adam 060123 ♥ Tvåan 100914 ♥
  • Armani

Jag är sugen på en Skip Hop Duo Deluxe tror jag Drömmer Nån av er som har den? Funkar den bra till vagnen?

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21