Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Sjukhus Mamman skrev 2010-11-02 18:25:10 följande:
    njääää jag sydde den med röd insida och röda kantband.... fanns inget kul tyg alls på tygaffären vete tusan va dom håller på med! men jag har denim tyg kvar så de lär bli en som matchar med PF sen
    Bild, bild, bild!!!
  • Fröken Småland
    sara1981 skrev 2010-11-03 10:57:11 följande:
    Skulle det inte komma någon ytterligare modell snart?
    Eller har jag missförstått det hela och att det är syskonvagnen som är alla de nya i ett?
    Så är det nog är jag rädd ... Och jag som redan lagt handpenning på en Caterpillar Gråter Flört
  • Fröken Småland
    Emmelinan skrev 2010-11-04 18:08:33 följande:
    Har i USA skiljer det ratt mycket i pris mellan en frog och en cameleon, men nar jag tittar pa demon sa ser jag inte nagon storre skillnad vagnarna emellan... Vad ar den stora skillnaden egentligen som gor cameleon sa mycket dyrare?

Jag har iaf foralskat mig i frogen och tanker -- som det ser ut nu -- satsa pa en sadan! =)
    Den främsta skillnaden är att Cameleons handtag är ställbart i höjdled och det är inte Frogs. Sedan har Cameleon ställbar fjädring på framhjulen. Frog har självklart också fjädring men den är inte ställbar beroende på last. Skiljer lite grann på tygerna också; Frogs innertyg är quiltat. Och så är Frogs ram fem cm kortare så den är inte fullt lika stor med andra ord. Ja, det var nog det hela.
  • Fröken Småland
    Emmelinan skrev 2010-11-04 18:23:47 följande:
    Ok, tack! =)
    P.s. Jag gillar Frog bäst Förutom det quiltade innertyget då...
  • Fröken Småland
    Suri skrev 2010-11-04 18:39:56 följande:
    Måste bara bolla lite tankar med er... Har en son som fyllde två nu i oktober och vi har en ääälskad och väl använd cameleon. Har dock funderingar på att köpa en enklare sulky som enkelt fälls ihop på tåg, i bil osv. Som bara blir en del att bära. Har tittat lite på mac laren. Men nu undrar jag om jag kanske skall byta camen mot en bee istället? Har jag en bee behöver jag väl inte camen? Men klarar jag att göra mig av med min älskade vagn? Kommer jag att ångra mig? Ni som haft båda, berätta? Har beslutsångest som heter duga. Ska jag vänta till våren? Hur är Been i snö? Och vad är skilnaden på bee och bee+? Tänkte försöka få tag på en beg, att köpa alt göra ett byte.
    Jag tycker inte att en Bee på något sätt ersätter en Cameleon/Frog/Gecko då Bee är en sulky, även om det är en extremt lyxig variant. Jag skulle hellre satsat på en sulky t ex MacLaren som du föreslår eller varför inte en Chicco Liteway som komplement till din Cameleon. Jag gillar Bee till stora barn eller som resevagn till mindre barn men den ersätter inte en "riktig" barnvagn om du frågar mig men alla håller i och för sig inte med *chockad*
  • Fröken Småland
    Bellbox skrev 2010-11-09 15:09:48 följande:
    detta kan inte ha handlat om smak utan enbart om att synas i svarta natten eller nåt)
    Ja Gud vilket pucko som vill synas i mörkret! Förvånad Drömmer
  • Fröken Småland
    Bellbox skrev 2010-11-09 16:06:48 följande:
    men du kanske kan hålla med om att det finns helt ok och helt konstiga sätt att placera reflexer & val av reflexer?
    Allt kan gå till en överdrift Oskyldig det fanns inte en ledig yta på vagnen som inte var täckt av antingen trianglar, runda eller fyrkantiga klisterreflexer i diverse färger... nu snackar vi HELA chassit t.o.m all ledig yta på handtagets sidor och ner...
    Haha, jag håller med dig. Det var bara din formulering som var så kul
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21