Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

ÄrtaMärta skrev 2010-11-16 15:06:23 följande:
    Nu är jag oxå en ägare till en bugga som kom med posten idag.
    Efter mkt om och men lyckades jag få ihop alla delar.
    Måste bara fråga er som redan har vagnen.
    Bär barnet sitter i vagnen i liggläge och man sedan ska ändra läget till sittläget, kan barnet sitta i?
    Dum fråga då för mig det är en självklarhet att han ska kunna göra det, MEN det är skit svårt att trycka på båda dessa vita knapparna på sidorna samridigt som man ska vricka på sittdelen, hur fasiken gör ni eller är det bara övning som gäller =)?
    Det är övning som gäller! Jag brukar trycka med pekfinger och långfinger på respektive sida och vinklar med ringfinger och tumme på varsin sida om ramen.

Grattis till en supervagn! 
  • Fröken Småland
    Fröken Småland skrev 2010-11-16 15:49:56 följande:
    Det är övning som gäller! Jag brukar trycka med pekfinger och långfinger på respektive sida och vinklar med ringfinger och tumme på varsin sida om ramen.

Grattis till en supervagn! 
    Jag brukar alltså trycka på knappen med pekfinger och långfinger men det kanske du fattade
  • Fröken Småland
    Bellbox skrev 2010-11-16 15:53:35 följande:
    Så gör jag med

Har aldrig reflekterat över att det skulle vara något som helst problem...
    Nä, det går bra när man lärt sig rätta knycken

Någon gång har jag använt ett knä för att trycka in knappen på ena sidan och tryckt och vinklat med andra handen när jag haft barn på armen. Men man ser lite rolig ut när man utför akrobatiska tricks på en full parkeringsplats
  • Fröken Småland
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-18 09:36:06 följande:
    Tack för ditt svar =)!
    Det är just det jag menar, hur i all sin tid skulle de få plats?
    Jag hoppas innerligt att min son nu kan använda denna vagn tills han inte behöver vagn igen, har inte nån större lust att behöva byta vagn igen inom ett år då jag precis köpt denna.
    Sen får man hoppas att man snart får syskon som kan ta vagnen i bruk =)
    Man kan antingen skarva bort lite av ramens skum så att sufflettfästen höjs och därrmed också suffletten. Eller så kan man ta ut träplattan ur sitsen så att barnet hamnar längre ned. Om man inte vill ta till såna invasiva tillgrepp så är det ju bara att ta bort suffletten? Som på en Sitty eller liknande. Jag har aldrig tyckt att det gjort något att det kommer lite tyg i huvudet på barnen när de sover, plats finns det ändå.
  • Fröken Småland
    Snoppan skrev 2010-11-18 09:55:57 följande:
    Asereht: Nu menar jag SJÄLVKLART 4-åringar som är friska och har två ben! Jeez, att man ens skulle behöva förklara en sån sak.. Men juste, det här är ju FL!
    Oj, varför så stingslig? Det är vi inte vana vid här i tråden
  • Fröken Småland
    Miss Lau skrev 2010-11-19 10:07:33 följande:
    Hade kunnat vara jag som skrev, exakt samma sak för oss

Vad har du tänkt köra med i vinter? Jag har försökt hitta en liten smidig vintervagn att ha istället för Bee men det är helt omöjligt!
    Vilka kriterier skall vintervagnen uppfylla? Ny/begagnad, swivelhjul/fasta hjul, trehjuling/fyrhjuling, framåtvänd/reversibel, viloläge/liggläge, låg vikt, prisklass?
  • Fröken Småland

AlexG: Det har precis varit några såna fall i tråden. De vita knapparna går att byta, tror de kostade 200 eller 300 kr/par att köpa, och montering kostar 200 kr men går lätt att fixa själv. Kontakta din återförsäljare!

• Fröken Småland
    AlexG skrev 2010-11-19 10:57:02 följande:
    Man kan alltid lita på er här! Bästa Bugaboo-kundtjänst i världen! Ni borde nästan börja ta betalt från Bugaboo
    Eller hur?! Drömmer Bugaboo borde välja ut "veckans bästa tips/råd" och belöna med en åkpåse. Näst bästa kunde få en mugghållare

*tittar menande på ni-vet-vem* 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21