• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bananna

Ser att det diskuteras suflettbågar och -spännen. Hur är det nu: Om man har en frog, räcker det att byta spännena till cameleons för att cameleonsufletten ska sitta snyggt, utan måste man byta även bågarna?

• MiaEd
    bananna skrev 2010-08-13 22:33:48 följande:
    Ser att det diskuteras suflettbågar och -spännen. Hur är det nu: Om man har en frog, räcker det att byta spännena till cameleons för att cameleonsufletten ska sitta snyggt, utan måste man byta även bågarna?
    Räcker med att byta fästena!
  • straw2008
    lilyanna skrev 2010-08-12 21:06:25 följande:
    125:- ville de ha i frakt för ett topset, det tycker jag är dyrt. Kidzshoppen skulle ha hälften bara.
    Kul, posten ligger ju ca 4 meter ifrån Bonti... mittemot. Gud vad hutlöst o pinsamt.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • S a C
    Fidi skrev 2010-08-13 00:03:12 följande:
    Åh nu har jag hittat rätt!

Vi ska inhandla barnvagn snart, och valet har bivit en Bugaboo camelon.
    Min fråga är nu.

Borde jag köpa vinterhjulen till? Och Vilken bilbarnstol är det man kan klicka fast med adapters? 
    Vi köpte vinterhjulen nästan direkt. Dom små hjulen kloggar igen rätt fort av snön.
    Sen tycker jag att mugghållaren är oumbärlig också.  
  • modestyclara
    S a C skrev 2010-08-14 07:58:39 följande:
    Vi köpte vinterhjulen nästan direkt. Dom små hjulen kloggar igen rätt fort av snön.
    Sen tycker jag att mugghållaren är oumbärlig också.  
    parasoll och åkpåse! och mugghållare såklart...
  • thj

Sorg nu är det sista gången jag byter om på min cam ''älskade vagn'' denim 007 blir det!
    Tur jag har lata barn som gärna hoppar i vagnen fast de äe stora Solig..

En sladdis är ett måste känner jag Tyst

Ha fin dag vänner!

Lev idag,imorgon kan det vara försent!
  • yrväder

Ni som har beställt vagn från pramworld, vad har ni fått betala på ett ungefär i frakt?

• Fröken Småland
    yrväder skrev 2010-08-14 12:21:58 följande:
    Ni som har beställt vagn från pramworld, vad har ni fått betala på ett ungefär i frakt?
    Jag vill minnas att jag gav 25 GBP för min P&T.
  • Asereht

Nu ska vi snart byta till sittdel på buggan (spännande!) och då är det dags att rensa vagnsgarderoben lite. Om man nu skulle sälja av lite i klädselväg osv ska man köra Blocket eller Tradera? Tycker det varit så dålig respons när man kollat på buggagrejor, men det kanske bara varit lågsäsong?

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-08-14 13:38:33 följande:
    Nu ska vi snart byta till sittdel på buggan (spännande!) och då är det dags att rensa vagnsgarderoben lite. Om man nu skulle sälja av lite i klädselväg osv ska man köra Blocket eller Tradera? Tycker det varit så dålig respons när man kollat på buggagrejor, men det kanske bara varit lågsäsong?
    Det har varit stiltje på Tradera på det mesta tycker jag nu under sommaren, i synnerhet på "lyxprylar" som man nog ändå får räkna Bugabooklädslar som. Vänta till slutet av september är mitt tips, då har de flesta kommit ikapp sig efter semesterslösandet Alternativt lägg ut på Blocket men det är svårare tycker jag då folk inte kan se att man har en historik med en massa lyckade försäljningar bakom sig.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21