• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Vår lilla godis
    yrväder skrev 2010-08-14 12:21:58 följande:
    Ni som har beställt vagn från pramworld, vad har ni fått betala på ett ungefär i frakt?
    Vi beställde vår Cam där + Babyskydd med Isofixbas. Det skulle skickas i tre paket, och varje paket skulle kosta 20 GBP, sa dom Men när vi kollade på kontoutdraget efter nån månad upptäckte vi att de måste ha glömt att ta betalt för frakten iaf, blev lite för billigt annars
  • modestyclara
    thj skrev 2010-08-14 09:21:39 följande:
    Sorg nu är det sista gången jag byter om på min cam ''älskade vagn'' denim 007 blir det!
    Tur jag har lata barn som gärna hoppar i vagnen fast de äe stora Solig..

En sladdis är ett måste känner jag Tyst

Ha fin dag vänner!
    klart du ska ha en sladdis, en ut en in liksom
  • BeautifulFlower

jag funderar på att köpaen gecko- begagnad. Vad kan ni berätta om den?
    Är den lättkörd?Kan man höja o sänka styret på`den? Hur rymlig är sittdelen?

• t e a

Några frågor!!!!!!

Jag har en cam köpt i jan 2008, chassit har gått sönder... första gången det gick sönder var inom de två åren som garantin gäller och jag fick ett nytt, efter ett halvår med nya chassit har det nu gått sönder  - blev det två nya år på garantin när jag fick nytt?

Chassit har nu gått sönder i de vita knapparna som man trycker på när man viker ihop det, en av knapparna "går inte tillbaka" utan ena sidan av chassit är mer eller mindre "vikbart" hela tiden - någon som varit med om det? var det lätt att laga?

Affären
    i Helsingborg där jag köpte vagnen har stängt - vart vänder man för att få vagnen lagad?

Hoppas att nån kan svara på mina frågor!

• MiniM3
    t e a skrev 2010-08-14 21:27:03 följande:
    Några frågor!!!!!!

Jag har en cam köpt i jan 2008, chassit har gått sönder... första gången det gick sönder var inom de två åren som garantin gäller och jag fick ett nytt, efter ett halvår med nya chassit har det nu gått sönder  - blev det två nya år på garantin när jag fick nytt?

Chassit har nu gått sönder i de vita knapparna som man trycker på när man viker ihop det, en av knapparna "går inte tillbaka" utan ena sidan av chassit är mer eller mindre "vikbart" hela tiden - någon som varit med om det? var det lätt att laga?

Affären i Helsingborg där jag köpte vagnen har stängt - vart vänder man för att få vagnen lagad?

Nej det blev inte 2 nya år.. utan du har dom två åren sen du köpte hela vagnen..
  • Vår lilla godis
    Några frågor!!!!!!

Affären i Helsingborg där jag köpte vagnen har stängt - vart vänder man för att få vagnen lagad?

Det låter som precis samma fel som vi precis upptäckt på vår Cam, ditt "nya" fel med de vita knapparna. I vårt fall upptäckte vi en spricka i den svarta ringen som den vita knappen sitter fast i, den har liksom delat på sig lite, det är därför knappen inte går tillbaka längre. Vi köpte vår vagn via en engelsk sida (Pram World), mailade dem och beskrev felet, och de svarade på en gång att de skulle skicka en ny. (Mkt nöjd med den servicen!)

Den vita knappen hör förresten inte ihop chassit, utan den sitter på sittdelsramen, så det är den vi kommer att få utbytt. Tror jag har läst någonstans att man ska höra av sig direkt till Bugaboo om butiken man köpte vagnen av inte finns kvar, men det finns nog någon annan här som kan det bättre.
  • modestyclara
    Några frågor!!!!!!

kontakta bugaboo direkt och hör...de brukar vara rätt tillmötesgående...
  • modestyclara
    BeautifulFlower skrev 2010-08-14 20:16:05 följande:
    jag funderar på att köpaen gecko- begagnad. Vad kan ni berätta om den?
    Är den lättkörd?Kan man höja o sänka styret på`den? Hur rymlig är sittdelen?
    Det är den mest lättkörda av buggorna tycker jag. Den har inte reglerbarhöjd på handtaget. Den funkar vagnstiden ut men om man ahr långa barn så kansk eman int ekan ha suffletten på slutet, men mina barn har aldrig velat sitta under sufflett efter att de passerat ett år. Geckon togs fram för att vara lite mer avskalad och enkel och den är supersnygg och lättkörd Hjärta
  • jean1
    Fidi skrev 2010-08-13 00:03:12 följande:
    Åh nu har jag hittat rätt!

Vi ska inhandla barnvagn snart, och valet har bivit en Bugaboo camelon.
    Min fråga är nu.

Borde jag köpa vinterhjulen till? Och Vilken bilbarnstol är det man kan klicka fast med adapters? 
    Vi har Maxi Cosi och den kan jag varmt rekomendera! Otroligt smidigt som babyskydd (säger även andra som "provlyfter" det) och till det babyskyddet är det smidiga adaptrar som är lätta att fästa på chassit, och babyskydet är lätt att fästa på adaptrarna. Satsa på en Maxi Cosi är mitt tips .

Kan säga också att vi har använt babyskyddet på chassit massor, tycker det varit oumbärligt!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21