• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • mollan nu
    t e a skrev 2010-08-16 16:09:20 följande:
    Försöker igen...

Någon som vet hur man kontaktar bugaboo i Sverige - jag har köpt min vagn i en affär som nu är stängd och en av knapparna som man trycker på när man fäller ihop vagnen har gått sönder och jag behöver få vagnen lagad... antar att det är bugaboo direkt jag måste kontakta för att fråga hur man skall göra då butiken inte finns mer?

Ingen som har kontaktuppgifterna till bugaboo Sverige?
    maila till serviceadressen, det funkar bra på svenska.
    Bugaboo lagar inga chassin. Vårt gamla chassi gick också sönder i knappen och de hänvisade oss till att köpa ett nytt, vårat var från 2007 så vi hade ingen garanti kvar.
    ciwm skrev 2010-08-16 12:26:46 följande:
    Vi köpte en Bugaboo Cameleon i april 2008 som vi sedan började använda när vår son föddes i augusti samma år. Igår gick bromsvajern av och jag väntar nu på att få besked om det går att köpa en ny vajer eller om vi måste ha ett helt nytt chassi, är det någon som vet? Och angående garantin, den gäller ju i två år från det att man köper vagnen, vilket betyder att den gick ut för länge sedan för oss, men vi har ju bara använt den i nästan exakt två år, är det någon som vet hur hårda de är på Bugaboo när det gäller garantin?
    tror inte garantin gäller tyvärr. Bromsvajern kan en cykelreparatör fixa.
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Vår lilla godis
    yrväder skrev 2010-08-16 17:20:06 följande:
    Jag mejlade dom, och dom ville ha 72 pund för frakten Ok att du köpte lilla paketet, men det enda som skiljer är ju basen till bilstolen, och så mkt kan ju inte den väga.
    Jo, basen väger massor! Men det verkar ju skifta lite i fraktkostnad då. När vi beställde samma paket (med isofixbasen) 2009 så skulle dom som sagt ha 60 pund. Vänta nån månad och se om det sjunker
  • liz1

Nån som vet om det går att beställa nya runda vita knappar på internet?

• yrväder
    Vår lilla godis skrev 2010-08-16 18:55:30 följande:
    Jo, basen väger massor! Men det verkar ju skifta lite i fraktkostnad då. När vi beställde samma paket (med isofixbasen) 2009 så skulle dom som sagt ha 60 pund. Vänta nån månad och se om det sjunker
    Nu vet jag ju inte vad basen till maxicosistolen väger, men syrran har en bas till acta graco, och tja, att nästan dubbla fraktpriset för att basen är med tycker jag verkar märkligt. SÅ mycket väger den inte. Dessutom brukar ju frakten bli billigare per kg ju högre upp i fraktlistan man kommer.

Nu är det ingen brådska, vi kommer inte behöva vagnen förrän i februari, men jag gillar att kolla upp saker i god tid Dessutom vill vi ändå vänta och se vad dom kommer med för nya modeller nu på mässan. Får hoppas att frakten går ner lite innan vi ska beställa
  • t e a
    mollan nu skrev 2010-08-16 18:35:53 följande:
    maila till serviceadressen, det funkar bra på svenska.
    Bugaboo lagar inga chassin. Vårt gamla chassi gick också sönder i knappen och de hänvisade oss till att köpa ett nytt, vårat var från 2007 så vi hade ingen garanti kvar.
    ciwm skrev 2010-08-16 12:26:46 följande:
    Vi köpte en Bugaboo Cameleon i april 2008 som vi sedan började använda när vår son föddes i augusti samma år. Igår gick bromsvajern av och jag väntar nu på att få besked om det går att köpa en ny vajer eller om vi måste ha ett helt nytt chassi, är det någon som vet? Och angående garantin, den gäller ju i två år från det att man köper vagnen, vilket betyder att den gick ut för länge sedan för oss, men vi har ju bara använt den i nästan exakt två år, är det någon som vet hur hårda de är på Bugaboo när det gäller garantin?
    tror inte garantin gäller tyvärr. Bromsvajern kan en cykelreparatör fixa.
    Hej

tack för hjälpen, jag mejlar serviceadresse, hittade den på hemsidan...

skumt om de inte kan laga chassit, det blir en väldigt dyr vagn om chassit går sönder "en gång om året" och man måste köpa nytt varje gång................. har trott mer om bugaboo än så!
  • MiniM3
    t e a skrev 2010-08-17 10:26:17 följande:
    Hej

tack för hjälpen, jag mejlar serviceadresse, hittade den på hemsidan...

skumt om de inte kan laga chassit, det blir en väldigt dyr vagn om chassit går sönder "en gång om året" och man måste köpa nytt varje gång................. har trott mer om bugaboo än så!
    har du garanti kvar?
  • t e a
    MiniM3 skrev 2010-08-17 10:33:14 följande:
    har du garanti kvar?
    Nope... min vagn är 2,5 år gammal, men chassit är bara 8 månader då det första chassit jag hade fick bytas ut efter lite mindre än 2 år... och jag tror att garantin gäller i två år från när man köpte hela vagnen och inte att man fick 2 nya år även om man fick ett nytt chassi, tyvärr.
  • MiniM3
    t e a skrev 2010-08-17 10:36:35 följande:
    Nope... min vagn är 2,5 år gammal, men chassit är bara 8 månader då det första chassit jag hade fick bytas ut efter lite mindre än 2 år... och jag tror att garantin gäller i två år från när man köpte hela vagnen och inte att man fick 2 nya år även om man fick ett nytt chassi, tyvärr.
    Nej du får ingen ny garanti ..
    Men liksom det är ju så med allt.. inte bara med bugaboo, vad som helst kan gå sönder lika mycket som innan garantitiden gått ut som efter..

Vad är det som gått sönder? 
  • MiniM3

Nu såg jag vad som gått sönder.. Du kan ju alltid ringa någon annan butik .. tex kidzshop och fråga om det finns någon reservdel som man bara kan byta

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21