• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • LR75
    Vår lilla godis skrev 2010-08-14 21:35:35 följande:
    Det låter som precis samma fel som vi precis upptäckt på vår Cam, ditt "nya" fel med de vita knapparna. I vårt fall upptäckte vi en spricka i den svarta ringen som den vita knappen sitter fast i, den har liksom delat på sig lite, det är därför knappen inte går tillbaka längre. Vi köpte vår vagn via en engelsk sida (Pram World), mailade dem och beskrev felet, och de svarade på en gång att de skulle skicka en ny. (Mkt nöjd med den servicen!)

Den vita knappen hör förresten inte ihop chassit, utan den sitter på sittdelsramen, så det är den vi kommer att få utbytt. Tror jag har läst någonstans att man ska höra av sig direkt till Bugaboo om butiken man köpte vagnen av inte finns kvar, men det finns nog någon annan här som kan det bättre.
    fast nu fattar jag det som att det chassit det är fel på. alltså knapparna man använder för att fälla ihop chassit med och inte ramen som denna text beskriver?
  • Leo och Elliots Mamma
    Joddan skrev 2010-08-11 22:11:06 följande:
    Min denimsittdel färgade liiiiite på undersidan av offwhiteåkpåsen. Men de syntes ju ändå inte Flört
    Å jag som ska köpa nya åkpåsen i offwhite... Iof kommer jag mest att ha den i UJ duon i början eftersom den är till min 2 åring som har vuxit ur "Elodie´n" Men när bebis blir sittdelsstor så kommer jag ju ha den i denimen...Får se hur det slutar Men som du skrev så e det på undersidan, så det syns ju inte särskilt mkt...Har en känsla av att 2 åringen kommer slita och smutsa ner åkpåsen som det är ändå under vintern
    Sjukhus Mamman skrev 2010-08-11 22:11:56 följande:
    fuskis ! men min denim sittdel e ju som den e oxå och är reklamerad! så när jag får hem en ny sittdel så vågar jag kanske mig på en offwhite
    Kavat skrev 2010-08-10 21:30:58 följande:
    Nu är Camens röda liggdel invigd med liten i! Härligt! Fattas bara ett rött liggdelslock nu insåg jag när vi satte på "tygerna". Hade glömt av att jag inte hade något.
    OOOH grattis! Hjärta
    Aha, bra att du "får" en ny. Hoppas att den inte färgar av Kanske har 2 åringen slitit på denimen så mkt då han haft den i 2 års tid utan ngn dyna...åkpåse på vintern bara...
  • modestyclara

funderar på om jag inte borde rensa ut min vagnpark innan vi flyttar till radhus med yttepytteförråd och då måste frog, uj dubbel kanske bee och alla bugga-tillbehör flyttaGråter har inte använt frog på ett halvår :-O

• Senap
    modestyclara skrev 2010-08-15 09:53:33 följande:
    funderar på om jag inte borde rensa ut min vagnpark innan vi flyttar till radhus med yttepytteförråd och då måste frog, uj dubbel kanske bee och alla bugga-tillbehör flyttaGråter har inte använt frog på ett halvår :-O
    Vad ska du ha kvar?
    My sugar is raw
  • yrväder
    Vår lilla godis skrev 2010-08-14 15:16:40 följande:
    Vi beställde vår Cam där + Babyskydd med Isofixbas. Det skulle skickas i tre paket, och varje paket skulle kosta 20 GBP, sa dom Men när vi kollade på kontoutdraget efter nån månad upptäckte vi att de måste ha glömt att ta betalt för frakten iaf, blev lite för billigt annars
    Men du köpte inte det där paketet där dom delarna ingår? Utan du köpte dom lösa var för sig? För det är nog paketet som blir intressant, men knäppt om man köper ett paket isåfall och dom skickar delarna var för sig med den frakten....

Kanske får mejla dom innan och höra.
  • Vår lilla godis
    yrväder skrev 2010-08-15 11:44:40 följande:
    Men du köpte inte det där paketet där dom delarna ingår? Utan du köpte dom lösa var för sig? För det är nog paketet som blir intressant, men knäppt om man köper ett paket isåfall och dom skickar delarna var för sig med den frakten....

Kanske får mejla dom innan och höra.
    Jo, det var det paketet vi beställde. Det ingick väl en åkpåse och adaptrar också. De skickar det i tre paket, eftersom grejerna är förpackade så från tillverkaren tror jag. Det är ganska stora saker att skicka, så det kanske inte går att skicka dem i ett enda paket. Jag tror chassit till vagnen låg i ett paket, resten av grejerna till vagnen i ett annat paket och sedan babyskyddet och basen i det tredje paketet. Något sådant. Men ring och fråga, de är jättetrevliga
  • Coca cola light

Kan man köpa en plastbågen som är det regnskyddet någonstans?

Om man vill köpa beg. klädsel är det Tradera som är bäst? Verkar vara så lite auktioner ute just nu så det är därför jag undrar. Kan man köpa enbart suflett någonstans eller får man en hel klädsel om man köper nytt?

• modestyclara
    Senap skrev 2010-08-15 11:42:15 följande:
    Vad ska du ha kvar?
    nä, du menar: vad ska jag köpa istället funderar på att ha bara en UJ singel... :-O eller kanske får trappa ner varsamt...och sälja frog först...*ryser*
  • Fröken Småland
    modestyclara skrev 2010-08-15 18:53:28 följande:
    nä, du menar: vad ska jag köpa istället funderar på att ha bara en UJ singel... :-O eller kanske får trappa ner varsamt...och sälja frog först...*ryser*
    Men du skall väl ha Bee kvar i alla fall? *vädjar*
  • Leiben

hej experter!

vi ska köpa en bugaboo är det tänkt. vår bebis är beräknat i början av nov. min fråga är hur man bäddar och klär lillen för höst/ vinter i en phil&ted-mjuklift. Med åkpåsen blir det ju astrångt...eller?

har ni erfarenhet av det?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21