• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Xst
    Leiben skrev 2010-08-15 19:02:24 följande:
    hej experter!

vi ska köpa en bugaboo är det tänkt. vår bebis är beräknat i början av nov. min fråga är hur man bäddar och klär lillen för höst/ vinter i en phil&ted-mjuklift. Med åkpåsen blir det ju astrångt...eller?

har ni erfarenhet av det?
    Har du P&T lift behöver du inte åkpåse tycker jag. Liften är varm :) Då räcker overall och kanske en filt.
  • Kajsan
    modestyclara skrev 2010-08-15 18:53:28 följande:
    nä, du menar: vad ska jag köpa istället funderar på att ha bara en UJ singel... :-O eller kanske får trappa ner varsamt...och sälja frog först...*ryser*
    Nämen! Bee + måste man ju bara ha! Rensa bort allt och ha en sån....och en Swift kanske?
    Ultimat kombo!
    Jo just det!
  • Soppa
    Kajsan skrev 2010-08-15 19:37:35 följande:
    Nämen! Bee + måste man ju bara ha! Rensa bort allt och ha en sån....och en Swift kanske?
    Ultimat kombo!
    Så då har jag en bra kombi en cam bee och swift , vill ha en bee+ men vill ju inte ge bort min bee för att kunna köpa en ny.
  • Senap
    hej experter!

vi ska köpa en bugaboo är det tänkt. vår bebis är beräknat i början av nov. min fråga är hur man bäddar och klär lillen för höst/ vinter i en phil&ted-mjuklift. Med åkpåsen blir det ju astrångt...eller?

Jag hade fleeceoverall och vid behov en filt över.
    My sugar is raw
  • mollan nu
    hej experter!

jag hade en p&l lift till sonen som är född 30/10
    I den la jag en bit pläd i botten. Tryckavlastande material som värmer, kommer från ålderdomshemmet.
    Han hade fleeceoverall och ev en filt om det var väldigt kallt. Och kallt var det ju i vintras men han hade det varmt och gott.
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Vacker Utsikt

Är det nån här som reklamerat till Babytrader? Erfarenheter? Köpte vår Bugaboo från dem i juli och redan har gummit på handtaget spruckit.. Lite längre bör det väl hålla för normalt slitage!? Nån som haft samma problem?

• mollan nu
    Vacker Utsikt skrev 2010-08-15 20:24:55 följande:

Är det nån här som reklamerat till Babytrader? Erfarenheter? Köpte vår Bugaboo från dem i juli och redan har gummit på handtaget spruckit.. Lite längre bör det väl hålla för normalt slitage!? Nån som haft samma problem?

jag har, reklamerat alltså. Gjorde det när vi köpte vår cam mars 2007. Sufletten var sne, fotade och mailade dom. Fick nya delar på posten några dagar senare. Ingen retur av det som var fel på.
    Så inga problem alls
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • modestyclara

åh jag vet inte...känns svårt att släppa frog med alla tillbehör Hjärta får fundera någon månad till tror jag...

• bohusbebis
    modestyclara skrev 2010-08-15 20:47:01 följande:
    åh jag vet inte...känns svårt att släppa frog med alla tillbehör Hjärta får fundera någon månad till tror jag...
    Det borde finnas nåt utrymme i lagen att alla ska få ha sina urvuxna barnvagnar i ett museum eller nåt... Inom räckhåll... Glasmontrar funkar nog fint. Med nyckel-lås så man kan få klappa lite på dem emellanåt.
  • modestyclara
    bohusbebis skrev 2010-08-15 21:17:13 följande:
    Det borde finnas nåt utrymme i lagen att alla ska få ha sina urvuxna barnvagnar i ett museum eller nåt... Inom räckhåll... Glasmontrar funkar nog fint. Med nyckel-lås så man kan få klappa lite på dem emellanåt.
    bra idé!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21