• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Sylt

Tjenahej

Maken skall till New York om ngn vecka. Funderar på om han kanske skulle plocka med sig en Bee hem.
    Hur gör man lättast? Ngt tips om bra affär? Eller skall man beställa via nätet till hotellet?
    Lönar det sig?
    Tänkte att han skulle köpa en transportväska för att få hem den. Det skall väl inte var ngra problem på flyget?

Tar tacksamt emot tips och trix

• rio grande

hej, jag har läst att det finns en nyare och en äldre variant på ståbrädor till bugaboon. är det nån som vet när den nya kom? eller hur man ser skillnad på dem? tänkte köpa beganat och jag läste att den nya ska vara mycket bättre...

• mollan nu
    rio grande skrev 2010-08-15 22:27:39 följande:
    hej, jag har läst att det finns en nyare och en äldre variant på ståbrädor till bugaboon. är det nån som vet när den nya kom? eller hur man ser skillnad på dem? tänkte köpa beganat och jag läste att den nya ska vara mycket bättre...
    nya kom förra hösten. Gamla är lite längre och har svart hjul, nya har vitt hjul samma som gamla bee
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Leiben

tack för tipsen om hur man bäddar och klär! ska börja shoppa lite.

• ciwm

Vi köpte en Bugaboo Cameleon i april 2008 som vi sedan började använda när vår son föddes i augusti samma år. Igår gick bromsvajern av och jag väntar nu på att få besked om det går att köpa en ny vajer eller om vi måste ha ett helt nytt chassi, är det någon som vet? Och angående garantin, den gäller ju i två år från det att man köper vagnen, vilket betyder att den gick ut för länge sedan för oss, men vi har ju bara använt den i nästan exakt två år, är det någon som vet hur hårda de är på Bugaboo när det gäller garantin?

• t e a

Försöker igen...

Någon som vet hur man kontaktar bugaboo i Sverige - jag har köpt min vagn i en affär som nu är stängd och en av knapparna som man trycker på när man fäller ihop vagnen har gått sönder och jag behöver få vagnen lagad... antar att det är bugaboo direkt jag måste kontakta för att fråga hur man skall göra då butiken inte finns mer?

Ingen som har kontaktuppgifterna till bugaboo Sverige?

• LitenBlomma
    Senap skrev 2010-08-15 20:04:09 följande:
    Jag hade fleeceoverall och vid behov en filt över.
    Samma med UJ's liggdel, gjord för pygmebarn Vi hade en Nanook fodrad overall.
    -02 -08 -09 & BF mars -11
  • Zoe
    yrväder skrev 2010-08-15 11:44:40 följande:
    Men du köpte inte det där paketet där dom delarna ingår? Utan du köpte dom lösa var för sig? För det är nog paketet som blir intressant, men knäppt om man köper ett paket isåfall och dom skickar delarna var för sig med den frakten....

Kanske får mejla dom innan och höra.
    Hej! Såg att du undrade om frakten för paketet från Pramworld. Jag beställde det nu i våras och tror vi betalde runt £40. De tog inte separat frakt för de olika paketen, utan en totalsumma bara. Jag köpte paketet med vagnen, babyskyddet, adaptrar och åkpåse. Två stora lådor kom!   
  • yrväder
    Zoe skrev 2010-08-16 17:15:23 följande:
    Hej! Såg att du undrade om frakten för paketet från Pramworld. Jag beställde det nu i våras och tror vi betalde runt £40. De tog inte separat frakt för de olika paketen, utan en totalsumma bara. Jag köpte paketet med vagnen, babyskyddet, adaptrar och åkpåse. Två stora lådor kom!   
    Jag mejlade dom, och dom ville ha 72 pund för frakten Ok att du köpte lilla paketet, men det enda som skiljer är ju basen till bilstolen, och så mkt kan ju inte den väga.
  • modestyclara
    t e a skrev 2010-08-16 16:09:20 följande:
    Försöker igen...

Någon som vet hur man kontaktar bugaboo i Sverige - jag har köpt min vagn i en affär som nu är stängd och en av knapparna som man trycker på när man fäller ihop vagnen har gått sönder och jag behöver få vagnen lagad... antar att det är bugaboo direkt jag måste kontakta för att fråga hur man skall göra då butiken inte finns mer?

Ingen som har kontaktuppgifterna till bugaboo Sverige?
    kan du inte maila till service-adressen bara?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21