• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • MiaEd

På min frog funkar Easy Rides ståbräda jättebra.l.

• Asereht
    Berit82 skrev 2010-08-19 21:09:56 följande:
    Hej! Är galet irriterad på mig själv. Missade Kidzshops superrea på de gamla åkpåsarna eftersom jag hela tiden tänkte att jag köper en sen... Vet ni om det finns något mer ställe som har bra rea på de gamla åkpåsarna, antingen på nätet eller i Gbg-området? Jag är mest intresserad av en rosa.
    Bonti har flera färger i sin webshop men de är inte lika billiga som Kidz eller barnbutiken.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    MiaEd skrev 2010-08-19 22:03:02 följande:
    På min frog funkar Easy Rides ståbräda jättebra.l.
    Gör den, vad bra för jag funderar på att köpa en sån.
  • Ell

Hej! Behöver rådgöra lite.... Jag har en Bee+ som jag eventuellt ska byta med en tjej som har en Cam. Min vagn är inköpt i slutet av maj. Hennes vagn är från början inköpt jan-09 men pga en massa fel på den som reklamerats fick hon vänta jättelänge på reservdelar och kompenserades med ett nytt chassi, sittdelsram, hjul och bas i januari-10. Sittdelsbasen är från denim RED collection, samma sak med varukorgen. Hon har ett topset i fleece till. Bumperbaren är tuggad på så den skulle bli utbytt innan bytet i så fall. Med min vagn medföljer i så fall en ny sittdyna från Addstroller.

Hur tycker ni som har en Cam/Bee+, låter det som en bra deal?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilmer & Junie ♥¸.?°´¯) ♥
  • BeautifulFlower
    Ell skrev 2010-08-20 06:52:26 följande:
    Hej! Behöver rådgöra lite.... Jag har en Bee+ som jag eventuellt ska byta med en tjej som har en Cam. Min vagn är inköpt i slutet av maj. Hennes vagn är från början inköpt jan-09 men pga en massa fel på den som reklamerats fick hon vänta jättelänge på reservdelar och kompenserades med ett nytt chassi, sittdelsram, hjul och bas i januari-10. Sittdelsbasen är från denim RED collection, samma sak med varukorgen. Hon har ett topset i fleece till. Bumperbaren är tuggad på så den skulle bli utbytt innan bytet i så fall. Med min vagn medföljer i så fall en ny sittdyna från Addstroller.

Jag tycker ju åtminstonde att det låter som en bra deal, så länge vagnen är i rätt skick nu så skulle jag slått till
  • Fröken Småland
    Ell skrev 2010-08-20 06:52:26 följande:

Jag tycker också att det låter jättebra. När ni byter vagn dessutom så lär ni ju vara samarbetsvilliga vid eventuella reklamationer också
  • MiaEd
    Asereht skrev 2010-08-19 22:17:35 följande:
    Gör den, vad bra för jag funderar på att köpa en sån.
    Änsålänge så har jag bara kört med liggdelen men det funkar superB och butikssäljaren sa att han kommer få mer plats när det blir sittdel :) Blir tydligen alltid lite tight när man har liggdel och ståbräda.. 

Jag provade den som är tänkt att vara på Buggans vagnar, men då anser jag att Easy Rides är bättre.. Men det är en smaksak, gå till en butik och prova olika :) 
  • mollan nu

ni som har ståbräda, vad gör ni med den när barnet i vagnen vill sitta helt upprätt och ingen använder brädan?

♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Asereht
    MiaEd skrev 2010-08-20 10:15:51 följande:
    Änsålänge så har jag bara kört med liggdelen men det funkar superB och butikssäljaren sa att han kommer få mer plats när det blir sittdel :) Blir tydligen alltid lite tight när man har liggdel och ståbräda.. 

Jag provade den som är tänkt att vara på Buggans vagnar, men då anser jag att Easy Rides är bättre.. Men det är en smaksak, gå till en butik och prova olika :) 
    Jag har testat den men bara på vår happy, tänkte att jag skulle åka förbi vid tillfälle och testa med froggen med. Enda orsaken till att vi inte köpte den var för att vi ville vete om den passade på froggen också innan vi bestämde oss.

Har du den med ihopgående armar (där fästena sitter) eller raka? Funderar på den med ihopgående då man kan ha den på sulky också om det skulle behövas. Easy ridern var smidigast att ta av och sätta på av dem jag kollade på i butiken. Det är ju bra om man bara kan haka av den och slänga in den under vagnen när den inte används.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21