• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lillla My
    Sylt skrev 2010-08-17 16:32:42 följande:
    Ingen? Drömmer
    Det billigaste är nog att köpa via nätet och få levererat till hotellet. Hittade ett ställe jag varit på i NY: Buybuybaby, de tar $599 för Bee'n och sen tillkommer tax på det ca 9% om jag minns rätt.
    www.buybuybaby.com/product.asp&RN=7031&
    Har för mig att de ändrat bagagereglerna till att man bara får ta med sig en väska på 23kg fritt, sen kostar det extra. Reser man med barn betalar man inget för vagnen.  
  • BeautifulFlower

Idag har jag köpt en Bugaboo Cameleon, årsmodell 2008.Den har mörkgrå bas och rosa fleece topset..är så jäkla nöjd :D

• Sylt
    Lillla My skrev 2010-08-18 13:59:19 följande:
    Det billigaste är nog att köpa via nätet och få levererat till hotellet. Hittade ett ställe jag varit på i NY: Buybuybaby, de tar $599 för Bee'n och sen tillkommer tax på det ca 9% om jag minns rätt.
    www.buybuybaby.com/product.asp?SKU=124076&RN=...&
    Har för mig att de ändrat bagagereglerna till att man bara får ta med sig en väska på 23kg fritt, sen kostar det extra. Reser man med barn betalar man inget för vagnen.  
    Ok - tack!
  • JessiWill

Hej!
    Någon har en bild på en bugaboo cameleon med skip hop väska som är fäst med  jujube krokar eller Tinkafus krokar?
    Eller har någon erfarent av hur det sitter/ser ut? Glad

Våran Prins beräknad till den 13 september =)
  • annat82
    Jessiicaa89 skrev 2010-08-18 21:19:49 följande:
    Hej!
    Någon har en bild på en bugaboo cameleon med skip hop väska som är fäst med  jujube krokar eller Tinkafus krokar?
    Eller har någon erfarent av hur det sitter/ser ut? Glad
    Har bilder på en skip hop dash deluxe i mitt galleri.

Men skip hop har ju sina egna spännen och inga ringar att fästa krokarna i så det funkar väl inte så bra tänkte jag
  • JessiWill
    annat82 skrev 2010-08-18 21:30:39 följande:

Men skip hop har ju sina egna spännen och inga ringar att fästa krokarna i så det funkar väl inte så bra tänkte jag
    Ah okej. Jo men jag tänkte att man kanske kunde vika typ bandet och på så sätt spänna en krok runt?
  • JessiWill
    annat82 skrev 2010-08-18 21:30:39 följande:

Har kikat nu, och det är dashen jag har. Men den sitter så snyggt på sittdelen, men det är just på liggdelen som den blir krånglig Obestämd
  • annat82
    Jessiicaa89 skrev 2010-08-18 21:31:36 följande:
    Ah okej. Jo men jag tänkte att man kanske kunde vika typ bandet och på så sätt spänna en krok runt?
    Tror inte jag skulle få in remmen i en tinkafu-krok, har inte provat men remmarna är ganska breda och tinkafus krokar har jag iaf.

Men jag tycker skip hopen hänger helt ok i sina egna spännen.

Finns det något skäl till att du inte vill använda dem utan just krokar?
  • annat82
    Jessiicaa89 skrev 2010-08-18 21:33:59 följande:
    Har kikat nu, och det är dashen jag har. Men den sitter så snyggt på sittdelen, men det är just på liggdelen som den blir krånglig Obestämd
    Har inte använt liggdelen då vi bytte vagn när dottern redan satt, kan tänka mig att det blir lite krångligare då iofs
  • JessiWill
    annat82 skrev 2010-08-18 21:34:12 följande:
    Tror inte jag skulle få in remmen i en tinkafu-krok, har inte provat men remmarna är ganska breda och tinkafus krokar har jag iaf.

Men jag tycker skip hopen hänger helt ok i sina egna spännen.

Finns det något skäl till att du inte vill använda dem utan just krokar?
    Inte om man viker den heller? Det är så svårt nu när jag inte har väskan framför mig att liksom se eller förklara.

Jo den hänger snyggt på sittdelen, men inte på liggen :(
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21