• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • MiaEd
    Asereht skrev 2010-08-20 12:39:55 följande:
    Jag har testat den men bara på vår happy, tänkte att jag skulle åka förbi vid tillfälle och testa med froggen med. Enda orsaken till att vi inte köpte den var för att vi ville vete om den passade på froggen också innan vi bestämde oss.

Har du den med ihopgående armar (där fästena sitter) eller raka? Funderar på den med ihopgående då man kan ha den på sulky också om det skulle behövas. Easy ridern var smidigast att ta av och sätta på av dem jag kollade på i butiken. Det är ju bra om man bara kan haka av den och slänga in den under vagnen när den inte används.
    Vi har den med ihopgående :) 
  • Helene OSV
    Coca cola light skrev 2010-08-20 21:46:07 följande:

Vill tipsa er om en fantastisk filt som jag använder till min vagn. En amningsfilts som har många andra funktioner och speciellt till oss som har en bugaboo.  Jag har en som jag använder varje dag.  

www.byjezz.com/1coverme.htm

Å herregud!!
    Vad tusan ska det vara bra för?? Skulle ALDRIG få för mig att täcka över bäbisen när jag ammar! Så enormt onödigt!
  • MiaEd
    Helene OSV skrev 2010-08-20 23:40:08 följande:
    Å herregud!!
    Vad tusan ska det vara bra för?? Skulle ALDRIG få för mig att täcka över bäbisen när jag ammar! Så enormt onödigt!
    Håller med, vill jag dölja tutten kan jag lägga dit något annat, något mindre avancerat
  • Coca cola light
    Helene OSV skrev 2010-08-20 23:40:08 följande:
    Å herregud!!
    Kul reaktion att få när man försöker att vara snäll och tipsa om saker.
  • Berit82
    Coca cola light skrev 2010-08-20 21:46:07 följande:

Vill tipsa er om en fantastisk filt som jag använder till min vagn. En amningsfilts som har många andra funktioner och speciellt till oss som har en bugaboo.  Jag har en som jag använder varje dag.  

www.byjezz.com/1coverme.htm

Tack för tipset!

En fråga angående färger? När kom den nya orangea färgen?
    Linnea 080520, Elsa 100529
  • BeautifulFlower

anfvar hittar man det röda setet så man kan klä om vagnen?hittar bara andra färger

• Helene OSV
    Coca cola light skrev 2010-08-21 01:29:22 följande:
    Kul reaktion att få när man försöker att vara snäll och tipsa om saker.
    Jag blir bara så less på att folk tycker mer och mer att amningen bör skötas diskret och t.o.m. under en filt!
    Tycker att utvecklingen går åt helt fel håll!
  • Asereht
    Helene OSV skrev 2010-08-21 17:35:29 följande:
    Jag blir bara så less på att folk tycker mer och mer att amningen bör skötas diskret och t.o.m. under en filt!
    Tycker att utvecklingen går åt helt fel håll!
    Håller med dig där. Det är synd att man måste smyga med något så naturligt och oförargligt. De felsta skyler sig faktiskt självmant och sitter inte och flashar hela tuttarna vid ammning. Men i media och här på FL låter det ofta som om det handlar om blottande.

Däremot tycker jag att det kan vara bra att täcka över ibland för att avskärma liten. Min lilla har nu haft en ganska lång period där allt som händer runt omrking är väldigt intressant vilket innebär att han släpper taget och ska titta sig omkring när det är mkt rörelse runt omkring. Då är det bra med något att skärma av med. Men jag använder oftast filten vi har i vagnen eller en sjal. Det är ju bara tillfälligt.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Helene OSV
    Asereht skrev 2010-08-21 18:08:04 följande:
    Håller med dig där. Det är synd att man måste smyga med något så naturligt och oförargligt. De felsta skyler sig faktiskt självmant och sitter inte och flashar hela tuttarna vid ammning. Men i media och här på FL låter det ofta som om det handlar om blottande.

Däremot tycker jag att det kan vara bra att täcka över ibland för att avskärma liten. Min lilla har nu haft en ganska lång period där allt som händer runt omrking är väldigt intressant vilket innebär att han släpper taget och ska titta sig omkring när det är mkt rörelse runt omkring. Då är det bra med något att skärma av med. Men jag använder oftast filten vi har i vagnen eller en sjal. Det är ju bara tillfälligt.
    Jag ammar precis var och när som helst men inte flashar jag med tuttarna för det!
    När mina varit i den åldern då de varit mer intresserade av omgivningen har jag haft dem i bärsjalen och ammat gåendes eller ståendes/gungandes.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21