• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • annat82
    Jessiicaa89 skrev 2010-08-18 21:37:37 följande:
    Inte om man viker den heller? Det är så svårt nu när jag inte har väskan framför mig att liksom se eller förklara.

Jo den hänger snyggt på sittdelen, men inte på liggen :(
    Kan inte testa just nu, har väskan här men krokarna i vagnen i källaren. Borde bli den väska i morgon, så kan försöka komma ihåg att testa då, men jag tror remmen blir för tjock ändå.
    Förstod inte riktigt varför du vill ha krokarna ändå? Är det för att få väskan längre ned? Hänga längre ned fast fastsatt högt upp på handtaget liksom
  • JessiWill
    annat82 skrev 2010-08-18 21:40:51 följande:
    Kan inte testa just nu, har väskan här men krokarna i vagnen i källaren. Borde bli den väska i morgon, så kan försöka komma ihåg att testa då, men jag tror remmen blir för tjock ändå.
    Förstod inte riktigt varför du vill ha krokarna ändå? Är det för att få väskan längre ned? Hänga längre ned fast fastsatt högt upp på handtaget liksom
    Skulle vart jätte snällt :)
    Jag har så svårt att förklara när jag inte har det framför mig hehe, men vill att den skall hänga högre upp, för hänger man den runt handtaget glider den liksom ner och "lutar" emot liggdelen. Om du förstår hur jag menar? Tungan ute
    Våran Prins beräknad till den 13 september =)
  • annat82
    Jessiicaa89 skrev 2010-08-18 21:45:05 följande:
    Jag har så svårt att förklara när jag inte har det framför mig hehe, men vill att den skall hänga högre upp, för hänger man den runt handtaget glider den liksom ner och "lutar" emot liggdelen. Om du förstår hur jag menar? Tungan ute
    Nja, förstår nog inte riktigt, men det är nog för att jag inte har samma problem ;)

Har jag remmarna på skip hopen på kortaste så tycker jag den hänger som bäst. Hänger då uppe på skumgummit på handtaget och har aldrig glidit ned, men ska försöka testa imorrn om det ens går att få in remmen i kroken
  • LR75
    Jessiicaa89 skrev 2010-08-18 21:45:05 följande:
    jag kan bara säga att den hänger inte snyggt med tinkafu krokar...det är bökigt att få in axelbandet i den.
    jag körde bara med skip*hopen när vi hade liggdel och jag minns inte att den hängde konstigt,
    och om den lutar lite mot liggdelen, vad gör det?

om du vill ha en väska som sitter bra  oavsett sitt eller liggdel så satsa på en petunia pickle bottom modellen "touring totes"
    lycka till!
  • annat82
    LR75 skrev 2010-08-18 21:56:58 följande:
    jag kan bara säga att den hänger inte snyggt med tinkafu krokar...det är bökigt att få in axelbandet i den.
    jag körde bara med skip*hopen när vi hade liggdel och jag minns inte att den hängde konstigt,

om du vill ha en väska som sitter bra  oavsett sitt eller liggdel så satsa på en petunia pickle bottom modellen "touring totes"
    lycka till!
    Älskar min Petunia
  • JessiWill
    annat82 skrev 2010-08-18 21:56:13 följande:
    Nja, förstår nog inte riktigt, men det är nog för att jag inte har samma problem ;)

Har jag remmarna på skip hopen på kortaste så tycker jag den hänger som bäst. Hänger då uppe på skumgummit på handtaget och har aldrig glidit ned, men ska försöka testa imorrn om det ens går att få in remmen i kroken
    Okej :P Så den glider inte ner alltså? Har inte provat det (endast testat i affär då jag beställde väskan igår) men antog att den skulle glida ner efter ett tag?
  • JessiWill
    LR75 skrev 2010-08-18 21:56:58 följande:

lycka till!
    ah okej. Men jag skippar nog krokar.
    Anledningen att jag inte vill ha den lutande är att den liksom sticker ut nåt otroligt när jag provade, tyckte det såg hemskt ut :P
    Nej nej jag är för kär i dashen, den eller ingen Flört
  • annat82
    Jessiicaa89 skrev 2010-08-18 22:03:59 följande:
    Okej :P Så den glider inte ner alltså? Har inte provat det (endast testat i affär då jag beställde väskan igår) men antog att den skulle glida ner efter ett tag?
    Jag har aldrig haft det problemet iaf. På det kortaste med de små remmarna så har den suttit där. Har inte väskan fullproppad men ganska mycket i. Få ju tänka på att inte lasta den för tungt heller så man riskerar att vagnen tippar.
    Kan ju inte lova att den inte glider, men har aldrig gjort för mig.

Man kan ju aldrig ha för många väskor Jag gillar varken kläder eller skor så måste ju få ha någon last
  • JessiWill
    annat82 skrev 2010-08-18 22:09:50 följande:
    Jag har aldrig haft det problemet iaf. På det kortaste med de små remmarna så har den suttit där. Har inte väskan fullproppad men ganska mycket i. Få ju tänka på att inte lasta den för tungt heller så man riskerar att vagnen tippar.
    Kan ju inte lova att den inte glider, men har aldrig gjort för mig.

Man kan ju aldrig ha för många väskor Jag gillar varken kläder eller skor så måste ju få ha någon last
    okej men då får jag prova det då :) Får hem väskan imorgon så då blir det att testa alla möjliga varianter hehe :)
    Tack iaf för svar Glad
  • Snoppan

Nån som vet om Urban Jungle åkpåsen funkar i Cameleon? :)

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21