• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • MiniM3
    yrväder skrev 2010-08-22 15:30:49 följande:
    Jag hoppas med alla tummar och tår att dom kommer med en offroadvariant av camen. Annars blir det camen ändå, men jag hoppas ändå på en spännande modell som inte finns sen innan Skulle nog kunna tänka mig en korsning mellan UJ och camen, typ samma sittdel som camen, men samma chassi som UJ....
    Usch nej :) det tror jag hade sett väldigt konstigt ut Oskyldig
  • Stargirl

Länge sedan jag kikade in här....dottern har i princip slutat att åka vagn. Buhuuuuu.... Vi behåller givetvis Bee ett tag till men jag måste nog inse att hon inte behöver vagn längre.

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • yrväder
    MiniM3 skrev 2010-08-22 15:43:59 följande:
    Usch nej :) det tror jag hade sett väldigt konstigt ut Oskyldig
    Ja, iof, men praktiskt om man bor i norrbotten och vill ha svängbara framhjul kombinerat med stora hjul. Gillar varken att barnet sitter framåtvänt i UJ, och inte heller sitt/vilolägena, antingen vill jag ha traditionellt ryggstöd ala EL, eller oxå som buggan har, helst som buggan såklart Annars hade det nog blivit en UJ Såklart hoppas jag på nån snyggare modell som jag inte har tänkt på, men jag lyckas inte komma på nån bättre modell som kombinerar dom funktionerna
  • Fröken Småland
    Stargirl skrev 2010-08-22 16:02:36 följande:

Länge sedan jag kikade in här....dottern har i princip slutat att åka vagn. Buhuuuuu.... Vi behåller givetvis Bee ett tag till men jag måste nog inse att hon inte behöver vagn längre.

*dricker gravöl med Stargirl*
  • Fröken Småland

Kommer ni ihåg mina gissningar på modellerna som kommer? Skall se om jag kan hitta det inlägget så får vi se hur snett ute jag var Drömmer

• Fröken Småland

Hittade!! 7/4 skrev jag så här:

"Nu har Fröken Småland filosoferat igen och försökt knäcka nöten med vad Bugaboo skall lansera för produkt förutom barnvagnar. Visst var ledtrådarna att produkten var för vuxna och att den skulle ha två hjul? Spontant tänker man ju cykel men det känns så långt ifrån vad de sysslar med idag så jag funderar på om det inte är någon form av resväska? Kanske en kabinväska som får heta "Fly"? {#lang_emotions_dreamer}

Sen har jag en teori om de två helt nya barnvagnsmodellerna som de utlovat (utöver syskonvagnen) och det är en terrängvagn "Caterpillar" och en minisulky "Hummingbird". Vad tror ni? "
  • yrväder
    Fröken Småland skrev 2010-08-22 17:34:39 följande:
    "Nu har Fröken Småland filosoferat igen och försökt knäcka nöten med vad Bugaboo skall lansera för produkt förutom barnvagnar. Visst var ledtrådarna att produkten var för vuxna och att den skulle ha två hjul? Spontant tänker man ju cykel men det känns så långt ifrån vad de sysslar med idag så jag funderar på om det inte är någon form av resväska? Kanske en kabinväska som får heta "Fly"? {#lang_emotions_dreamer}

Sen har jag en teori om de två helt nya barnvagnsmodellerna som de utlovat (utöver syskonvagnen) och det är en terrängvagn "Caterpillar" och en minisulky "Hummingbird". Vad tror ni? "
    En caterpillar kan jag tänka mig att köpa
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-08-22 17:34:39 följande:

jag tror på dina förslag! till 100% men jag tror inte att bugaboo släpper en vagn med fasta framhjul så terräng vagnen borde bli en 3 hjuling! och jag hoppas faktiskt att bugaboo släpper en 3 hjuling
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Berit82
    Berit82 skrev 2010-08-21 13:54:18 följande:
    Tack för tipset!

En fråga angående färger? När kom den nya orangea färgen?
    *puff* *puff*
    Linnea 080520, Elsa 100529
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21