• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • JessiWill
    modestyclara skrev 2010-08-19 07:36:37 följande:
    häng den på liggdelsramen i fotändan då?
    Provade det nu, räcker inte runt tyvärr :/
    Våran Prins beräknad till den 13 september =)
  • Fröken Småland
    StaffenAssar skrev 2010-08-19 09:33:52 följande:
    Någon som har koll på vad det kostar att skicka en sittdelsbas med posten, klarar det sig med 72 kr kanske? Eller vilken stl på dhl-paket man kan få ner den i? Funderar på att lägga ut en på tradera, men orkar inte packa och väga just nu...
    Det klarar sig med 84 kr helt säkert, dvs max två kilo och skrymmande. Då får man plats även med en varukorg
  • bohusbebis
    AnPa skrev 2010-08-19 00:22:18 följande:

Vi åker 2 veckor till Zakynthos på tisdag och ska ta med vår Bee. Kruxet är bara att jag inte har någon lust att lägga ner 1000:- eller mer på en transportväska (pengarna kommer garanterat att gå åt iaf). Vi har även en Cameleon (-10), men köpte Bee'n begagnad (-09) då vi ville ha en smidig resevagn som man kanske inte behöver vara lika rädd om som camen.

Saken är bara att jag ÄLSKAR bee'n och vill absolut inte att den ska gå sönder.

Hur packeterar jag den för att den inte ska gå söner? Rynkar på näsan

Bugaboo borde hyra ut sina transportväskor....

Jag kan åka med och hålla hårt om den Skrattande
    Annars packa in den hemma med fleecefiltar/handdukar omkring - och plastsäck å silvertejp runt (å ta med en rulle). Så får ni också med er några handdukar extra som kan vara bra å ha.
  • livet från ljusa sidan
    AnPa skrev 2010-08-19 00:22:18 följande:

Vi åker 2 veckor till Zakynthos på tisdag och ska ta med vår Bee. Kruxet är bara att jag inte har någon lust att lägga ner 1000:- eller mer på en transportväska (pengarna kommer garanterat att gå åt iaf). Vi har även en Cameleon (-10), men köpte Bee'n begagnad (-09) då vi ville ha en smidig resevagn som man kanske inte behöver vara lika rädd om som camen.

Saken är bara att jag ÄLSKAR bee'n och vill absolut inte att den ska gå sönder.

Hur packeterar jag den för att den inte ska gå söner? Rynkar på näsan

Bugaboo borde hyra ut sina transportväskor....

Vart bor du? Jag har sökt på blocket och det är en tjej som hyr ut prampack men det är i gbg
  • StaffenAssar
    Fröken Småland skrev 2010-08-19 13:57:30 följande:
    Det klarar sig med 84 kr helt säkert, dvs max två kilo och skrymmande. Då får man plats även med en varukorg
    Tack snälla Solig
  • StinaSM85

Måste fråga er som är kunniga! Jag har bytt mitt Frog Chassi till ett Cameleon men har kvar Frog ramen, nu lutar ramen galet mycket framåt i färdriktningen då jag har barnet mot mig (ligger med huvudet nästan lägre än fötterna känns det som), det syns med blotta ögat att den lutar. Vad kan det bero på? När jag hade frog chassit och hade dottern sittandes framåtvänd i liggläge lutade ramen även då vid huvudendan. Någon som vet orsaken eller varit med om liknande!? Lockar till att beställa ny ram från kidzshop men är rädd att den ska göra likadant om det beror på chassit :S (måste tillägga att cam chassit är beg. utan garanti). Tacksam för svar!

• Berit82

Hej! Är galet irriterad på mig själv. Missade Kidzshops superrea på de gamla åkpåsarna eftersom jag hela tiden tänkte att jag köper en sen... Vet ni om det finns något mer ställe som har bra rea på de gamla åkpåsarna, antingen på nätet eller i Gbg-området? Jag är mest intresserad av en rosa.

Linnea 080520, Elsa 100529
  • bohusbebis
    Berit82 skrev 2010-08-19 21:09:56 följande:
    Hej! Är galet irriterad på mig själv. Missade Kidzshops superrea på de gamla åkpåsarna eftersom jag hela tiden tänkte att jag köper en sen... Vet ni om det finns något mer ställe som har bra rea på de gamla åkpåsarna, antingen på nätet eller i Gbg-området? Jag är mest intresserad av en rosa.
    Kanske barnbutiken.net?
  • Berit82
    bohusbebis skrev 2010-08-19 21:26:54 följande:
    Kanske barnbutiken.net?
    Tack så mycket för tipset men det har bara i orange och mörkblått och jag vill helst ha en rosa. Men jag kanske får tänka om... Fast jag vet inte om jag gillar den nya orangea färgen (antar att det ändå är den nya färgen), har inte sett den, och mörkblått känns inte så bra till en denimvagn.
    Linnea 080520, Elsa 100529
  • rio grande

hej, experter! jag undrar om det bara är bugaboos egna ståbräda som är bra på en cam, eller finns det nån annan som funkar lika bra?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21