• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • AnPa

Vi åker 2 veckor till Zakynthos på tisdag och ska ta med vår Bee. Kruxet är bara att jag inte har någon lust att lägga ner 1000:- eller mer på en transportväska (pengarna kommer garanterat att gå åt iaf). Vi har även en Cameleon (-10), men köpte Bee'n begagnad (-09) då vi ville ha en smidig resevagn som man kanske inte behöver vara lika rädd om som camen.

Saken är bara att jag ÄLSKAR bee'n och vill absolut inte att den ska gå sönder.

Hur packeterar jag den för att den inte ska gå söner? Rynkar på näsan

Bugaboo borde hyra ut sina transportväskor....

• BeautifulFlower

när man fäller ut chassit-ska det knäppa till då eller låser den sig självt när man sätter på sittdelen?

fattar ni?

• modestyclara
    Jessiicaa89 skrev 2010-08-18 22:05:30 följande:
    ah okej. Men jag skippar nog krokar.
    Anledningen att jag inte vill ha den lutande är att den liksom sticker ut nåt otroligt när jag provade, tyckte det såg hemskt ut :P
    Nej nej jag är för kär i dashen, den eller ingen Flört
    häng den på liggdelsramen i fotändan då?
  • lilyanna
    BeautifulFlower skrev 2010-08-19 07:36:16 följande:

när man fäller ut chassit-ska det knäppa till då eller låser den sig självt när man sätter på sittdelen?

fattar ni?

Det låser sig helt när du sätter dit sittdelen, hade själv samma fundering när jag satte ihop min för 1,5 vecka sen
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • modestyclara
    AnPa skrev 2010-08-19 00:22:18 följande:

Vi åker 2 veckor till Zakynthos på tisdag och ska ta med vår Bee. Kruxet är bara att jag inte har någon lust att lägga ner 1000:- eller mer på en transportväska (pengarna kommer garanterat att gå åt iaf). Vi har även en Cameleon (-10), men köpte Bee'n begagnad (-09) då vi ville ha en smidig resevagn som man kanske inte behöver vara lika rädd om som camen.

Saken är bara att jag ÄLSKAR bee'n och vill absolut inte att den ska gå sönder.

Hur packeterar jag den för att den inte ska gå söner? Rynkar på näsan

Bugaboo borde hyra ut sina transportväskor....

på större flygplatsr kan man hyra airshells...annars är ju bubbelplast och 'vagnsopsäck' en klassiker
  • modestyclara
    Snoppan skrev 2010-08-18 22:24:00 följande:
    Nån som vet om Urban Jungle åkpåsen funkar i Cameleon? :)
    tvärtom funkar iaf...men jag tror att det är svårt att få uj-åkpåsen att inte glida ner i buggan...det är ju det som är så bra med originalåkpåsen -att den går att fästa...
  • modestyclara
    BeautifulFlower skrev 2010-08-19 07:36:16 följande:

fattar ni?

sittdelen låser chassit (hjulbasen) men handtaget ska klicka så att det fastnar i en vinkel till hjulbasen...
  • liz1
    liz1 skrev 2010-08-16 20:21:00 följande:
    Nån som vet om det går att beställa nya runda vita knappar på internet?
    ingen? 
  • modestyclara
    liz1 skrev 2010-08-19 09:12:41 följande:
    ingen? 
    tror inte det, men ring kidzshop och fråga så kan de säkert hjälpa dig.
  • StaffenAssar

Någon som har koll på vad det kostar att skicka en sittdelsbas med posten, klarar det sig med 72 kr kanske? Eller vilken stl på dhl-paket man kan få ner den i? Funderar på att lägga ut en på tradera, men orkar inte packa och väga just nu...

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21