• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Coca cola light
    Asereht skrev 2010-08-21 18:08:04 följande:
    Håller med dig där. Det är synd att man måste smyga med något så naturligt och oförargligt. De felsta skyler sig faktiskt självmant och sitter inte och flashar hela tuttarna vid ammning. Men i media och här på FL låter det ofta som om det handlar om blottande.

Däremot tycker jag att det kan vara bra att täcka över ibland för att avskärma liten. Min lilla har nu haft en ganska lång period där allt som händer runt omrking är väldigt intressant vilket innebär att han släpper taget och ska titta sig omkring när det är mkt rörelse runt omkring. Då är det bra med något att skärma av med. Men jag använder oftast filten vi har i vagnen eller en sjal. Det är ju bara tillfälligt.
    Jag tycker inte heller att man ska skyla sig om man inte vill och jag gjorde det inte heller, men jag har fler vänner som tom avstått amning för att de har känt sig generade över sina egna bröst. För dessa vänner hade säkert denna filt varit bra. Jag tror också att denna filt kan vara bra för bebisar som är väldigt nyfikna. 

Jag fick den här filten i gåva efter att min amningsperiod var över och har använt den som vanlig filt, främst som hjälp mot solen och då är plastringarna perfekta. Nu när jag fick min bugga gick jag åter in på denna hemsida och såg att den hade andra smarta funktioner för oss med just den här vagnen.

Sen om det är en produkt som man inte kan överleva utan är väl en annan sak men hur många av de saker vi köper till våra vagnar som lattehållare, skötväskor i mängder mm är det. Jag ville rekommendera en bra filt och kände mig helt enkelt bara lite stött av kommentarerna några i tråden fällde. 
  • FridaLee
    Coca cola light skrev 2010-08-21 01:29:22 följande:
    Kul reaktion att få när man försöker att vara snäll och tipsa om saker.
    Tyckte den filten var kanon bra, den hade jag med. Alla är vi ju olika jag gillar inte att visa brösten inför folk oavsett hur naturligt det är, sen om andra gör det skiter jag i det är ju upp till var och en hur bekväm man är att amma ofentligt. Men jag vill ha det lite avskärmat för barnet och för mina bröst så jag tycker det är en bra filt.
  • Coca cola light
    Helene OSV skrev 2010-08-21 17:35:29 följande:
    Jag blir bara så less på att folk tycker mer och mer att amningen bör skötas diskret och t.o.m. under en filt!
    Tycker att utvecklingen går åt helt fel håll!
    Jag ser mer på det hela att fler mammor som idag inte är bekväma med att amma offentligt kan hitta alternativ som gör att de inte behöver söka upp speciella rum eller tom väljer att inte amma sina barn om de är iväg någonstans.  Filten är nog inte skapad för att "folk" inte ska störas av amningen.
  • Helene OSV
    Coca cola light skrev 2010-08-21 20:36:59 följande:
    Jag ser mer på det hela att fler mammor som idag inte är bekväma med att amma offentligt kan hitta alternativ som gör att de inte behöver söka upp speciella rum eller tom väljer att inte amma sina barn om de är iväg någonstans.  Filten är nog inte skapad för att "folk" inte ska störas av amningen.

Visserligen men det är ju attityden hos andra som gör att mammor inte är bekväma med att amma offentligt! Det är DET jag stör mig på!

Fruktansvärt tråkigt att mammor ska känna sig så obekväma!!

• LR75
    Jessiicaa89 skrev 2010-08-18 22:05:30 följande:
    ah okej. Men jag skippar nog krokar.
    Anledningen att jag inte vill ha den lutande är att den liksom sticker ut nåt otroligt när jag provade, tyckte det såg hemskt ut :P
    Nej nej jag är för kär i dashen, den eller ingen Flört
    men petunian är en riktig skönhet, jag var skeptisk först men när jag fick hem den blev jag hals över huvud förälskad och är det fortfarande!
  • Fröken Småland
    Helene OSV skrev 2010-08-21 23:58:38 följande:

Visserligen men det är ju attityden hos andra som gör att mammor inte är bekväma med att amma offentligt! Det är DET jag stör mig på!

Fruktansvärt tråkigt att mammor ska känna sig så obekväma!!

Låt oss nu inte förstöra Bugaboo-tråden och förvandla den till en amma-eller-inte-amma-offentligt-tråd. Det var ett schysst tips på en schysst produkt som inte passar alla. Punkt.

Snart är det september och det vet alla Bugaboo-lovers vad det betyder!!! *hoppar upp och ner av spänning inför Köln-mässan*
  • linaenn
    Fröken Småland skrev 2010-08-22 08:31:13 följande:
    Låt oss nu inte förstöra Bugaboo-tråden och förvandla den till en amma-eller-inte-amma-offentligt-tråd. Det var ett schysst tips på en schysst produkt som inte passar alla. Punkt.

Snart är det september och det vet alla Bugaboo-lovers vad det betyder!!! *hoppar upp och ner av spänning inför Köln-mässa
    Fröken Småland skrev 2010-08-22 08:31:13 följande:

Snart är det september och det vet alla Bugaboo-lovers vad det betyder!!! *hoppar upp och ner av spänning inför Köln-mässan*
    Är det nu de kommer visa den ev. syskonvagnen? Låter mycket spännande isf tycker jag. Undrar vad den kommer ligga på för pris när den kommer....

Och angående filten, jag har en kompis som har den och tycker den är jättebra som tiilbehör till Buggan. Hon använder den tex för att skärma av solljus osv. Jag skulle lätt kunna köpa en sån jag också om den fanns i lite fler färger.
    * August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21