• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • MiaEd
    MiniM3 skrev 2010-08-23 15:40:25 följande:
    Ja det ska finnas en mail till en svensk tjej så man kan skriva på svenska men kan tyvärr inte den :(
    Ja och man får ju inte gå i trappor med vagnen egentligen ..
    Har du gjort det med barn i vagnen?
    Hon skriver ju att hon har haft den på barnvagnsrampen i trappor, det är INTE att studsa den i trappor väl?
  • StaffenAssar
    MiniM3 skrev 2010-08-23 15:40:25 följande:
    Ja det ska finnas en mail till en svensk tjej så man kan skriva på svenska men kan tyvärr inte den :(
    Ja och man får ju inte gå i trappor med vagnen egentligen ..
    Har du gjort det med barn i vagnen?
    Så vitt jag kan läsa mig till står det ingenstans i instruktionsboken att man inte får dra i barnvagnsramp? Anledningen till att rampen finns är väl just för att man inte ska behöva gå i trappor? Självklart sitter han i vagnen när jag drar den i rampen, var ska han annars vara? Han kan inte gå och han ålar sig som en orm om jag försöker bära honom med en hand, så då tappar jag honom. 
  • Galia
    MiniM3 skrev 2010-08-23 15:38:42 följande:
    Ja men så är det med garanti .. Dom kan liksom inte ha garanti i 10 år ..
    Allting går sönder förr eller senare .. Du kan ju alltid kolla om du har något på hemförsäkringen om du inte får den lagad eller nytt chassi ..
    Men din vagn är nu 2 och ett halvt år så isf är dom väldigt generösa om dom hjälper till 

Dock har man som privatperson/konsument tre års reklamationstid för s.k. ursprungsfel enligt konsumentköplagen. När man har reklamerat varan ska den repareras gratis - om felet fanns från början. Under de första sex månaderna är det säljarens sak att bevisa att felet inte fanns från början. Efter det måste man själv bevisa att det fanns från början.

• MiniM3
    StaffenAssar skrev 2010-08-23 16:13:21 följande:
    Så vitt jag kan läsa mig till står det ingenstans i instruktionsboken att man inte får dra i barnvagnsramp? Anledningen till att rampen finns är väl just för att man inte ska behöva gå i trappor? Självklart sitter han i vagnen när jag drar den i rampen, var ska han annars vara? Han kan inte gå och han ålar sig som en orm om jag försöker bära honom med en hand, så då tappar jag honom. 
    Det var jag som läste fel :) Förlåt så hemskt mycket ! :)
  • MiniM3
    Galia skrev 2010-08-23 16:23:34 följande:

Dock har man som privatperson/konsument tre års reklamationstid för s.k. ursprungsfel enligt konsumentköplagen. När man har reklamerat varan ska den repareras gratis - om felet fanns från början. Under de första sex månaderna är det säljarens sak att bevisa att felet inte fanns från början. Efter det måste man själv bevisa att det fanns från början.

Ja men då ska man verkligen kunna bevisa att detta är ett fel från början!
    Jag tror definitivt inte detta problemet varit från början och det är pga slitage.. 
  • StaffenAssar
    MiniM3 skrev 2010-08-23 16:24:10 följande:
    Det var jag som läste fel :) Förlåt så hemskt mycket ! :)
    Ingen fara
  • StaffenAssar
    Kajsan skrev 2010-08-23 16:07:15 följande:
    Du borde kunna reklamera hos en annan butik, men då får du stå för en hanteringskostnad för att de hjälper dig.
    Ring runt och hör efter!
    Okej, då ska jag ringa runt Men det känns ju trist att behöva betala för något som ska ingå i bugaboos garanti, bara för att butiken gått i konkurs Var därför jag tänkte att bugaboo kanske kunde hjälpa...
  • Fröken Småland
    StaffenAssar skrev 2010-08-23 17:18:14 följande:
    Okej, då ska jag ringa runt Men det känns ju trist att behöva betala för något som ska ingå i bugaboos garanti, bara för att butiken gått i konkurs Var därför jag tänkte att bugaboo kanske kunde hjälpa...
    Om det är inom garantitiden så kommer Bugaboo att hjälpa dig, inga problem!
  • sisterinlaw
    MiniM3 skrev 2010-08-23 16:25:57 följande:
    Ja men då ska man verkligen kunna bevisa att detta är ett fel från början!
    Jag tror definitivt inte detta problemet varit från början och det är pga slitage.. 
    Med tanke på hur vanligt felet är skulle jag snarare säga att det är större sannolikhet att det är ett ursprungsfel. Om jag var konsumenten i det här fallet skulle jag leta reda på alla hundratals trådar där det diskuteras, det lär finnas trådar i forum på engelska också om det behövs. Det är ett känt fel och såvitt jag vet krävs inte alltid att man handhavt vagnen felaktigt för att det ska uppstå.
    Lilla B 100813
  • Noiis
    bubbelmamman skrev 2010-08-23 11:32:13 följande:
    Ja, de vita knapparna på insidan som frigör själva handtaget.
    Nja, problemet är väl att det gått mer än två år för oss båda sedan vagnen köptes. Babytrader ska höra med Bugaboo om vad de tycker och kanske de vill byta ut chassit ändå. Annars står jag antagligen där med en fullständigt värdelös vagn som inte går att sälja. :( Jag eller maken har inte sett att det går att komma åt det som finns inne i ramen.

Kan inte Babytrader hjälpa mig så kommer jag att leva rövare med Bugaboo direkt och kommer garanterat att skrämma iväg ett antal kunder för dem. Jag hoppas de visar lite välvilja eftersom detta tydligen händer med både nya chassin (som mitt första) och vagnar som gått i typ två år.
    När man köper en produkt så framgår det tydlig vid köpet hur lång garanti varan har! man godkänner garanti tiden när man väljer den varan. så jag förstår inte vaf du och din kompis blir så sura över när varan pajar efter garantitiden. vagnen är bara garanterad att hålla i dom 2 åren som man har garantitid. all tid efter den tiden är ju bara bonus! det gäller alla varor man köper med garantier. hade du tyckt att de va lika illa om de hade gällt en DVD eller en matmixer som pajar efter garantitiden?
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21