• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Karo Lina

Hej allihop!
    Är det någon som har koll på bugaboos priser i USA? Är det billigare att köpa en vagn där? Vi ska på semester dit nästa sommar och planerar barn under nästa år. Är det skillnad på vagnarna köpte i USA jämfört med Europa?
    Tacksam för svar!

• Infinite Joy
    bohusbebis skrev 2010-08-24 19:48:46 följande:
    been there.... den är fulsnygg men jag kan bara inte med den säckande suffletten. Den ser liksom "satt" ut... Men rullar underbart! Vi hade en ärtgrön. Å så fin den var...
    been there med.... precis som du blev jag galen på sufletten.  Sedan är ju inte körglädjen den bästa.

Frågar igen... hur har det funkat med fruugo ni som handlat därifrån?
  • Hs Bobbo
    MiniM3 skrev 2010-08-25 08:54:36 följande:
     Nej bugaboos nya ståbräda funkar båda vagnarna. 

Jo det vet jag, men förutom den och BuggyBoard?
    scrapparanne.blogspot.com/ ***Vår Alvin kom till oss den 26 oktober 2007!***
  • Infinite Joy
    Hs Bobbo skrev 2010-08-25 08:04:33 följande:
    Tack! Är det bara den som funkar till både Bee o Cam? O funkar den bra till en 3-åring på knappa 100 cm eller kommer handtaget/styret i vägen?
    Tänker du att den är för kort/smal?
  • Asereht
    Hs Bobbo skrev 2010-08-25 08:04:33 följande:
    Tack! Är det bara den som funkar till både Bee o Cam? O funkar den bra till en 3-åring på knappa 100 cm eller kommer handtaget/styret i vägen?
    Easy rider funkar nog också men smartast är ju att åka till en butik och testa lite olika brädor.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • t e a
    bubbelmamman skrev 2010-08-23 07:46:49 följande:
    Hej alla Bugaboo-vänner,

Hoppas på hjälp från er som talar om Bugga ofta.
    Jag har en Cameleon inköpt februari -08. Jag tillhörde dem som fick sitt chassi utbytt pga att handaget gled och inte gick att spänna fast ordentligt.
    På både det gamla chassit och precis nu nyligen det nya chassit har samma problem uppstått. En av två sk "release tabs" har hoppat ur läge och slutat fungera vilket ju gör att handtaget inte hålls uppe.

När jag talat med en av de vänner som har en Cameleon så har samma problem uppstått för henne, men tyvärr för henne på båda sidor, vilket så klart gör vagnen obrukbar. Hos den affär som hon köpt sin vagn påstod de att de aldrig hört talas om detta problem förut och nu ogillar hon Bugaboo rejält eftersom hon inte fick någon hjälp.

Jag har mailat till Babytrader i Holland, varifrån jag  beställt min vagn och de försöker hjälpa mig få chassit utbytt. Tur att jag åtminstone har en bra affär jag handlat från.

Har ni hört om detta problem förut? Har det gått att avhjälpa? Har Bugaboo velat hjälpa er?
    Tacksam för svar från er som kan Buggor.
    :)
    Exakt samma problem med mitt chassi.

Hade ett från jan 2008 som gled precis innan vagnen blev 2 år och jag fick därför ett nytt - det har jag haft i 8 månader och nu har den vänstra "release-tab" "hoppat ur" och affären jag köpte vagnen i har stängt. Jag har mejlat bugaboo men inte fått något svar ännu. Hur har det gått för dig?
  • linaenn

Är det någon som har lammskinnet från Babyproffsen till sin Cameleon sittdel? Hur passar den? Den ska vara 77 cm lång och 35 cm bred och det ser ju ut att passa när man måttar, men tänkte om nån har praktisk erfarenhet?

* August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
  • Överbandsfürern

En fråga.

ENa bältesspännet har gått sönder, däri man fäster axelbanden ( i den öglan eller vad man ska säga.)
    Finns det nån möjlighet att det går att byta? För snart lossnar väl allt och få kan jag inte fästa axelremmen i nåt.
    Lite töligt att det ska bli sånt här när jag har vagnen ute till salu

• annat82
    Överbandsfürern skrev 2010-08-25 15:00:24 följande:
    En fråga.

ENa bältesspännet har gått sönder, däri man fäster axelbanden ( i den öglan eller vad man ska säga.)
    Finns det nån möjlighet att det går att byta? För snart lossnar väl allt och få kan jag inte fästa axelremmen i nåt.
    Lite töligt att det ska bli sånt här när jag har vagnen ute till salu
    Lite svårt att förstå vilken del det är. Menar du krokarna på axelbanden eller de från sidorna eller själva mittdelen?
  • Överbandsfürern
    annat82 skrev 2010-08-25 15:07:44 följande:
    Lite svårt att förstå vilken del det är. Menar du krokarna på axelbanden eller de från sidorna eller själva mittdelen?
    de från sidorna, där man krokar i axelbanden. den tunna plastdelen som gör själva öglan har spruckit.
    Kan ta en bild sen, för hon ligger ute och sover nu
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21