• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bubbelmamman
    Sjukhus Mamman skrev 2010-08-23 20:20:56 följande:
    När man köper en produkt så framgår det tydlig vid köpet hur lång garanti varan har! man godkänner garanti tiden när man väljer den varan. så jag förstår inte vaf du och din kompis blir så sura över när varan pajar efter garantitiden. vagnen är bara garanterad att hålla i dom 2 åren som man har garantitid. all tid efter den tiden är ju bara bonus! det gäller alla varor man köper med garantier. hade du tyckt att de va lika illa om de hade gällt en DVD eller en matmixer som pajar efter garantitiden?

Ja, om det är ett känt fel som drabbar flera, då kan man minsann sura, tycker jag. :) Och jag blir fundersam när detta har hänt mig och dessutom ytterligare en av de fyra som jag känner med en Cameleon.
    Tillverkar någon produkter som går sönder strax efter garantitiden går ut så tycker nog jag att de förefaller vara taffliga. Naturligtvis kan alla saker gå sönder av ena eller andra anledningen - otur, dålig konstruktion, tveksam hantering osv. Men inte för många. Då behöver man ändra konstruktionen.

Det var naturligtvis därför jag frågar er som pratar Bugaboo mycket oftare än mig om ni känner till att detta har hänt förut. Om inte jag får hjälp så är naturligtvis min avsikt att Bugaboo ska fundera över att ändra på konstruktionen av sina "release tabs" så att de inte tappar kunder.
    Jag har varit mycket förtjust i min Cameleon och jag vill inte avsluta min tid med Buggan med att den säckar ihop efter strax över två år.

• Katjan
    StaffenAssar skrev 2010-08-23 11:50:59 följande:
    Mitt chassi har börjat glida (vagnen är drygt ett år) och affären där jag köpte den har gått i konkurs, hur gör jag? Kan man maila bugaboo? Och kan man skriva på svenska? Svårt att förklara på engelska att det glider när jag måste gå upp/ner för barnvagnsramp i trappor...
    Maila till bugaboo och beskriv problemet. De går bra att skriva på svenska till dem. Köpte oxå en vagn ifrån en butik som gick i konkurs.

Senast mitt chassi gick sönder ville de ha kopia på kvittot samt en filmsnutt där filmade problemet.
    De skickade sedan ut ett nytt chassi och hämtade upp mitt gamla trasiga chassi.
  • StaffenAssar
    Katjan skrev 2010-08-23 21:24:26 följande:
    Maila till bugaboo och beskriv problemet. De går bra att skriva på svenska till dem. Köpte oxå en vagn ifrån en butik som gick i konkurs.

Senast mitt chassi gick sönder ville de ha kopia på kvittot samt en filmsnutt där filmade problemet.
    De skickade sedan ut ett nytt chassi och hämtade upp mitt gamla trasiga chassi.
    Vad bra! Är det typ customerservice@bugaboo.com eller så? Jag hittar inte adressen på hemsidan, men jag kanske är blind
  • yrväder
    bubbelmamman skrev 2010-08-23 20:35:21 följande:

Ja, om det är ett känt fel som drabbar flera, då kan man minsann sura, tycker jag. :) Och jag blir fundersam när detta har hänt mig och dessutom ytterligare en av de fyra som jag känner med en Cameleon.
    Tillverkar någon produkter som går sönder strax efter garantitiden går ut så tycker nog jag att de förefaller vara taffliga. Naturligtvis kan alla saker gå sönder av ena eller andra anledningen - otur, dålig konstruktion, tveksam hantering osv. Men inte för många. Då behöver man ändra konstruktionen.

Det var naturligtvis därför jag frågar er som pratar Bugaboo mycket oftare än mig om ni känner till att detta har hänt förut. Om inte jag får hjälp så är naturligtvis min avsikt att Bugaboo ska fundera över att ändra på konstruktionen av sina "release tabs" så att de inte tappar kunder.
    Jag har varit mycket förtjust i min Cameleon och jag vill inte avsluta min tid med Buggan med att den säckar ihop efter strax över två år.

Jag håller med dig i mångt och mycket. Dock har jag följt tråden ett tag (typ av och till ett år eller så) och jag upplever inte att det är många som haft ditt problem, klart alla skriver väl inte här om det, men av dom problem som dykt upp i tråden är det främst glidande handtag som varit problemet. Någon har haft problem med dom vita knapparna som reglerar läget på sitsen, att dom inte hoppar ut igen, och nån har haft problem med att hela chassit kollapsat, men då handlar det som jag fattat det om vagnar som varit bortåt fem år eller äldre, och då är det en annan sak.
  • Coca cola light

Tror ni att det finns någon möjlighet att kunna reklamera ett dåligt chassi från 2009 utan kvitto? Om det är ett konstruktionsfel borde ju inte kvitto spela någon roll.

• Noiis
    Coca cola light skrev 2010-08-23 23:12:14 följande:

Tror ni att det finns någon möjlighet att kunna reklamera ett dåligt chassi från 2009 utan kvitto? Om det är ett konstruktionsfel borde ju inte kvitto spela någon roll.

tror de blir svårt att bevisa när det är köpt. har du betalat chassit med kort?
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Coca cola light
    Sjukhus Mamman skrev 2010-08-23 23:19:50 följande:
    tror de blir svårt att bevisa när det är köpt. har du betalat chassit med kort?
    Nej, jag köpte den beg och fick inte med något kvitto. Jag vet att garantier inte gäller andra köparen men om det ändå är ett konstruktionfel borde det ju egentligen inte spela någon roll.
  • Noiis
    Coca cola light skrev 2010-08-23 23:23:58 följande:
    Nej, jag köpte den beg och fick inte med något kvitto. Jag vet att garantier inte gäller andra köparen men om det ändå är ett konstruktionfel borde det ju egentligen inte spela någon roll.
    risken e ju att de e ett reklamerat chassi som du har fått! men i övrigt vet jag faktiskt inte hur bugaboo ställer sig till ev. reklamationer utan kvitton. det är ju den som har varan som ska kunna bevisa när det är köpt för att garantin ska vara giltig.
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21