• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Noiis
    bubbelmamman skrev 2010-08-23 20:35:21 följande:

Ja, om det är ett känt fel som drabbar flera, då kan man minsann sura, tycker jag. :) Och jag blir fundersam när detta har hänt mig och dessutom ytterligare en av de fyra som jag känner med en Cameleon.
    Tillverkar någon produkter som går sönder strax efter garantitiden går ut så tycker nog jag att de förefaller vara taffliga. Naturligtvis kan alla saker gå sönder av ena eller andra anledningen - otur, dålig konstruktion, tveksam hantering osv. Men inte för många. Då behöver man ändra konstruktionen.

Det var naturligtvis därför jag frågar er som pratar Bugaboo mycket oftare än mig om ni känner till att detta har hänt förut. Om inte jag får hjälp så är naturligtvis min avsikt att Bugaboo ska fundera över att ändra på konstruktionen av sina "release tabs" så att de inte tappar kunder.
    Jag har varit mycket förtjust i min Cameleon och jag vill inte avsluta min tid med Buggan med att den säckar ihop efter strax över två år.

fast jag tycker att bugaboo har tagit sitt ansvar när det gäller att se till att deras produker åtgärdas om de e så att det är ett återkommande besvär. och vad jag vet (har hängt i tråden sedan 2008) så är de väldigt sällan just detta fel uppkommer. och om jag inte missminner mig så handlar det inte om fel från fabrik utan handhavade fel för man har skötväska på vagnen!
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Infinite Joy
    yrväder skrev 2010-08-23 23:03:47 följande:
    Jag håller med dig i mångt och mycket. Dock har jag följt tråden ett tag (typ av och till ett år eller så) och jag upplever inte att det är många som haft ditt problem, klart alla skriver väl inte här om det, men av dom problem som dykt upp i tråden är det främst glidande handtag som varit problemet. Någon har haft problem med dom vita knapparna som reglerar läget på sitsen, att dom inte hoppar ut igen, och nån har haft problem med att hela chassit kollapsat, men då handlar det som jag fattat det om vagnar som varit bortåt fem år eller äldre, och då är det en annan sak.
    Jag har haft både glidande handtag och problem med de vita knapparna som reglerar sitsen. Var inga konstigheter iofs då bägge ät kända fel, fick nytt omgående.
  • straw2008
    Coca cola light skrev 2010-08-23 23:23:58 följande:
    Nej, jag köpte den beg och fick inte med något kvitto. Jag vet att garantier inte gäller andra köparen men om det ändå är ett konstruktionfel borde det ju egentligen inte spela någon roll.
    Då kan ju chasit redan vara reklamerat... att du fått de dåliga o de sålt vidare det helt nya tyvärr.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Coca cola light
    straw2008 skrev 2010-08-24 11:38:38 följande:
    Då kan ju chasit redan vara reklamerat... att du fått de dåliga o de sålt vidare det helt nya tyvärr.
    Fast hur kan Bugaboo vara så ansvarslösa och inte ta tillbaka sina reklamerade chassin när en kund får ett nytt?
    Jag får väl egentligen skylla mig själv då jag märkte problemet redan då jag köpte vagnen och för det priset kan jag egentligen inte vara mer än nöjd.
  • Hs Bobbo

Hej,

Fråga som varit uppe flera ggr men som jag ej hittar nu när den är aktuell för mig:

vilka ståbrädor, förutom Bugaboos egna, funkar till både Bee o Cameleon?

scrapparanne.blogspot.com/ ***Vår Alvin kom till oss den 26 oktober 2007!***
  • Stargirl
    Coca cola light skrev 2010-08-24 12:21:44 följande:
    Fast hur kan Bugaboo vara så ansvarslösa och inte ta tillbaka sina reklamerade chassin när en kund får ett nytt?
    Jag får väl egentligen skylla mig själv då jag märkte problemet redan då jag köpte vagnen och för det priset kan jag egentligen inte vara mer än nöjd.
    Det är väldigt svårt att få kunderna (butikerna) att returnera alla sina chassin....ibland är det dyrare för butiken att betala för frakten för det fealktiga chassit än att "ta" straff avgiften de fårn från Bugaboo.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Infinite Joy
    Hs Bobbo skrev 2010-08-24 13:12:55 följande:
    Hej,

Fråga som varit uppe flera ggr men som jag ej hittar nu när den är aktuell för mig:

vilka ståbrädor, förutom Bugaboos egna, funkar till både Bee o Cameleon?
    Buggy board
  • FridaLee

Men tycker inte att det är något konstigt i det hela, har man köpt en sak beg är det klart att man INTE har garanti eller rätt att reklamera.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21