• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • annat82
    Överbandsfürern skrev 2010-08-25 15:28:10 följande:
    de från sidorna, där man krokar i axelbanden. den tunna plastdelen som gör själva öglan har spruckit.
    Kan ta en bild sen, för hon ligger ute och sover nu
    Vad jag har förstått tidigare i tråden så ska de sidbanden som är fästa i stolsramen kunna bytas ut helt och beställas som reservdel, med kardborreband som fäst runt istället.
    Har inte behövt göra det själv som tur är :)
  • Kavat
    Överbandsfürern skrev 2010-08-25 15:28:10 följande:
    de från sidorna, där man krokar i axelbanden. den tunna plastdelen som gör själva öglan har spruckit.
    Kan ta en bild sen, för hon ligger ute och sover nu
    Du har väl kvitto så då tror jag att du få en helt ny ram på reklamation.
  • Fröken Småland

Jag tycker också att du skall kolla om det går att reklamera, Paraflaxdrinken. Annars stämmer det att det går att köpa nya sidobälten till selen.

• Överbandsfürern
    Fröken Småland skrev 2010-08-25 16:18:21 följande:
    Jag tycker också att du skall kolla om det går att reklamera, Paraflaxdrinken. Annars stämmer det att det går att köpa nya sidobälten till selen.
    Oki, har mailat till köpbarnvagn och frågar vad jag ska göra.
    För vagnen är 1 år gammal och sittdelen är använd max 6 månader och väldigt sparsamt eftersom hon vekligen hatar vagnen
  • Evajejje

Hej! Tänkte fråga här om någon haft samma problem som jag. I somras gick vårt chassi sönder. Den silverfärgade "pluppen" som sitter i axeln på chassit, där de olika delarna sitter samman, ramlade av och hela sidan lossnade. Själva handtagsdelen lossnade alltså från resten av chassit. Vi fick hjälp på babyproffsen i Karlskrona (guld värt!) men med orden att det kan hålla två veckor eller två år. Är lite nervös varje gång jag använder vagnen nu. Har någon annan varit med om detta och vad gjorde ni i så fall? Finns "pluppen" som reservdel tro? Tacksam för svar/hjälp!

• bohusbebis
    StaffenAssar skrev 2010-08-26 19:40:01 följande:
    Fast sådär satt inte min sufflett, förstår inte vad de har gjort Obestämd
    Inte min klädsel heller... Jag testade en 06-klädsel och det enda som jag upplevde störde var att det "knöglade sig" under suffletten...
  • Minatre

Hej i tråden. Måste höra med er om någon vet vad man kan göra när bromsen på buggan gått sönder. Alltså vajen gick av när jag drog åt den för att ställa den i "bromsläge". Det är ingen ny vagn (köptes 2007) så den går väl inte på någon garanti antar jag...

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21