candlelight skrev 2011-01-21 21:36:29 följande:
ni som har koll på bugaboo bee och bee +.
vad är skillnaden på dem?
Skillnad bee plus mot bee
bee har en fast sits, man kan inte reglera ryggen i höjd vilken man kan med bee plus
bee har en annan vändnings anordning medans bee plus har en lättare (alltså att vända sitsen frammåt/bakåt)
bee har ett slätt handtag där man justerar höjden, medans bee plus har jack för att förhindra att chassit ska glida.
Bee har en annan suflett än bee plus (bee har en "längre" suflett mendans bee plus har en (enligt mig) snyggare och nättare suflett)
Hjulen på bee är helt vita på insidan medans bee plus är vita i innerkant och har svarta "stjärnor" (har nog inget med funktion att göra mer än kosmetiskt)
Förutom det så om man ser som på riktigt gamla bee (om man köper en begagnat) så kan den ha dom gamla bromsarna som gärna strular vilket på nyare bee och bee plus har man ändrat på bromsen.
Personligen så föredrar jag bee plus än bee.
Jag har haft bee i flera omgångar och har aldrig vart nöjd, en massa strul så som glidande handtag och icke fungerande broms har vart ett problem. vilket jag inte haft problem med hos bee plus.
dessutom passar bee plus barnet längre då man kan justera höjden i ryggen.
Jag har som sagt aldrig riktigt vart nöjd med bee men nu när ja har en bee plus så kan jag inte sluta att älska den!