• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Jag är ganska säker på att det var nån här i tråden som för en massa år sedan testade och resultatet blev att det vart värre, färgen fastnade bara hursom så den blev helt fläckig. vet oxå att samma person testade olika varianter inkl nån spray. och det var inget av det som gav ett bra resultat.

• Noiis
    Miniigirl skrev 2011-01-21 20:09:18 följande:
    Är det svårt att få tag på basdelarna(sittdel och varukorg) till en frog? Läste något om det i faq men länken funkade ju inte:S
    Ja det skulle jag tro att det är då den vagnen inte sålts i sverige på länge. Hett tips är att höra om kidzshop kan ta in!
  • Noiis
    candlelight skrev 2011-01-21 21:36:29 följande:
    ni som har koll på bugaboo bee och bee +.

vad är skillnaden på dem?
    Skillnad bee plus mot bee
    bee har en fast sits, man kan inte reglera ryggen i höjd vilken man kan med bee plus
    bee har en annan vändnings anordning medans bee plus har en lättare (alltså att vända sitsen frammåt/bakåt)
    bee har ett slätt handtag där man justerar höjden, medans bee plus har jack för att förhindra att chassit ska glida.
    Bee har en annan suflett än bee plus (bee har en "längre" suflett mendans bee plus har en (enligt mig) snyggare och nättare suflett)
    Hjulen på bee är helt vita på insidan medans bee plus är vita i innerkant och har svarta "stjärnor" (har nog inget med funktion att göra mer än kosmetiskt)

Förutom det så om man ser som på riktigt gamla bee (om man köper en begagnat) så kan den ha dom gamla bromsarna som gärna strular vilket på nyare bee och bee plus har man ändrat på bromsen.

Personligen så föredrar jag bee plus än bee. 
    Jag har haft bee i flera omgångar och har aldrig vart nöjd, en massa strul så som glidande handtag och icke fungerande broms har vart ett problem. vilket jag inte haft problem med hos bee plus. 
    dessutom passar bee plus barnet längre då man kan justera höjden i ryggen. 
    Jag har som sagt aldrig riktigt vart nöjd med bee men nu när ja har en bee plus så kan jag inte sluta att älska den!

• Noiis
    withhope skrev 2011-01-21 22:34:21 följande:
    Förstår dig Drömmer. Hämtade ut min Bee Summer edt idag och den är HUUUR snygg som helst. Sand basen är bara att dö för, och med offvita suffletten i sommar blir det en hit. Fick med en svart sufflett som sitter på nu och har beställt en svart sitts. Älskar svart röd sand vit... Har en röd sittdyna och åkpåse till. Här ska ut och gå i evigheter!! (Sen kommer det andra härliga suffletter snart har jag hört.. hint)
    Trodde jag skule sakna min cam mer men den här känns såå rätt Skrattande. Bugaboo gör mer än vagnar, de gör en upplevelse (jag är lätt skadad typ Flört)
    jag har banne mig blivit sugen på en sandbas jag med hahaha fast jag inte alls har gillat den så är jag ändå sugen
    du har så rätt, det är en upplevelse och att byta cam mot bee plus iaf i den åldern Noa är i är inget jag ångrar alls!
  • Noiis
    Miniigirl skrev 2011-01-22 00:07:34 följande:
    USch, allt låter så bra
    Men igentligen vill jag ju ha en vagn man kan fälla ihop i en del. Tyckte det var så störigt att behöva plocka isär bugaboon ju:-S
    Men, det kanske är en vanesak vara?!
    Vi har ju alltid vagnen i bilen eftersom vi bor på landet, så det blir ju mycket ut och in i bilen för vagnen
    du har inte funderat på en bee?
  • Noiis

Minii, vart bor ni? Här har been funkat helt ok hela vintern. Ingen vagn är kul dom värsta snödagarna. Jag har kört EL SC värsta dagarna men vete tusan om de vart bättre. Jag har aldrig haft vintern hjul på cam eller gecko men vet att de finns endel här inne som inte gillar de. Synd att du inte kan testa been oxå för den är bra smidig om man ska ha en "in å ut ur bilen vagn" men du kommer säkert vänja dig med två delat!!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21