Fröken Småland skrev 2011-01-22 19:44:21 följande:
Men allvarligt talat.... bläddrar man tillbaka ett år eller två så skulle jag tro att man kan hitta minst hundra personer som har haft problem. Varav kanske hälften av dem haft problem med två eller flera chassin. Jag älskar Bugaboo över alla vagnar men face it: de har haft helt oacceptabla problem med sina glidande chassin.
Om man däremot köper nytt behöver man aldrig oroa sig. Bugaboo är helt outstanding när det gäller att behandla reklamationer.
instämmer, vet inte hur många chassin jag själv har avverkat. vissa trasiga redan vid lev.
men jag håller med helt och hållet! jag älskade min cam och kommer garanterat att köpa en cam igen om jag får barn!
jävligt trist och surt va de ju när man satt där med chassin som bara pajjade. och då kan jag tillägga att jag aldrig har dragit min vagn i en endaste trappa för de skulle jag aldrig rent fysiskt klara av!
Att bugaboo är så extremt bra med reklamationer har ju vart en av dom största bidragande orsakerna till att man hållit ut och varit nöjd iaf!
thisissarah skrev 2011-01-22 20:18:49 följande:
Enligt henne som jag köpte vagnen av så säger hon såhär:
Den är från 07 och det går att köpa reservdelar till samtliga delar. Det som är ändrat mot årets modell är handtaget. Om du ser på bilden i annonsen så har min skruvar, i bilden som jag skickade med dig i mailet så har den andra några slags knappar på sidan. Det är den enda skillnaden mot dom som är riktigt nya. Den nya versionen har fått mycket kritik för att handtaget släpper vilket inte den "gamla" versionen gör, därför efterfrågas den allt som oftast. Annars ska det inte vara någon skillnad.
Precis vad jag skulle säga

du har ju fyndat en med det gamla chassit. Handtaget kan glida på dem med, men jag tror att jag under alla år har hört talas om ett fall där det varit så.
annars brukar tyvärr gamla chassin (säkert pga. ålder) få andra problem såsom problem att fyltta handtaget frammåt bakåt och dom vita knapparna i ramen kan ge med sig. men iaf ramens knappar man köpa som reservdel!