• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Rödtott skrev 2011-01-22 10:25:02 följande:
    Tycker också att den känns väldigt stor och klumpig med det där jättebreda axelbandet.. Lite trist att den finns i så få färger också. Jag funderar på en Skip Hop dash i det där snygga cherry bloom mönstret.
    skötväskan finns i fler olika modeller är det den "nya" i skinn eller canvas du tänker på? för den har ju bredare axelband än den dom är äldre.
    den är oxå mer slät och snyggare i designen (tycker jag)
    det breda axelbandet är isånna fall för att den ska häng bra på axeln och inte skära in, samt hänga snyggt på vagnen.

men de finns jääätte många fina väskor till bugaboo vagnar oioi hobo, och petunia pickle bottom kör jag på
  • Noiis
    Miniigirl skrev 2011-01-22 11:08:27 följande:
    Vi bor utanför Nyköping.
    Nej, vi har en emmaljunga scooter just nu som tillfällig vagn, men tycker den är jättedålig att köra med både nu när det är lite mindre snö men isigt och när det är mycket snö. Varken jag eller sonen verkar gilla den speciellt:-S Börjar känna att jag måste skaffa oss en vagn vi trivs med snart! Han börjar ju bli stor och vill ju kanske inte åka vagn sådär superlänge till ju...vill ju hinna använda våran "drömvagn" så lbnge det går:-P Ja, om det nu finns någon drömvagn för oss:-S
    hur gammal är barnet?
  • Noiis
    Asereht skrev 2011-01-22 12:12:58 följande:
    Vi bor också på landet utanför samma stad! jag använder bara buggan i stan. Här ute kör jag en brio happy.
    då kanske hon kan klämma på din
  • Noiis
    Miniigirl skrev 2011-01-22 12:23:21 följande:
    han är 1½ år.
    Storebror har ju typ precis slutat åka vagn, han är 3½ år, så ett litet tag till kommer han förhoppningsvis åka:-P Fast, han kanske inte vill åka bakåtvänt så länge till, det vet man ju inte. Men just nu vill han det ialalfall, när han vill åka frammåt så kan jag lika gärna köpa en liten sulky eller liknande bara
    1 1/2 år been den vagnen jag tycker passar bäst faktiskt! mellan 1 1/2 -2 år brukar det vara bra läge att byta till den.
    alla bugaboo vagnar kan man vända sitsen på
    så jag står fast vid min rek. köp en bee finns ju bee plus på blocket med, pruta lite och behåll EL SC eller köp en annan skruttig terräng vagn å ha hemma om ni behöver det
  • Noiis

Rödtott skrev 2011-01-22 12:24:44 följande:
    Ja det var den nya modellen jag tänkte på. Har inte sett någon äldre modell. Petunia-väskorna är superfina! Tack för tipset!

Det är den äldre modellen finns ännu äldre oxå som är som ryggsäckar, men dom kan man nog knappast få tag på i butik.... om man ens skulle vilja Obestämd
    På modellen ovan kan man byta locket på väskan mellan olika färger om man skulle vilja. finns fler färger än dom som visas. helt enkelt kan man ha samma färg på väskans lock som man har på sufletten. dock ej denim!
  • Noiis
    Miniigirl skrev 2011-01-22 13:40:57 följande:
    ja jo...kanske ska åka för att kika på en sådan!  Han är ganska liten i storlek, så att få plats i en frog tror jag ju inte blir några problem. min 3½ åring(oxå ganska liten i storlek) satt jättebra i cameleon vi hade.
    Men ja, been är ju lite smidigare...hur stor blir den ihopfäll? visst kan man fälla ihop den med sitsen på?

Känner mig lite småsugen på en Emmaljunga ozone, men been är ju endel mindre...
    been blir liten ihop fälld. och ja den fäller man med alla delar på
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2011-01-22 19:44:21 följande:
    Men allvarligt talat.... bläddrar man tillbaka ett år eller två så skulle jag tro att man kan hitta minst hundra personer som har haft problem. Varav kanske hälften av dem haft problem med två eller flera chassin. Jag älskar Bugaboo över alla vagnar men face it: de har haft helt oacceptabla problem med sina glidande chassin.

Om man däremot köper nytt behöver man aldrig oroa sig. Bugaboo är helt outstanding när det gäller att behandla reklamationer.
    instämmer, vet inte hur många chassin jag själv har avverkat. vissa trasiga redan vid lev.
    men jag håller med helt och hållet! jag älskade min cam och kommer garanterat att köpa en cam igen om jag får barn!
    jävligt trist och surt va de ju när man satt där med chassin som bara pajjade. och då kan jag tillägga att jag aldrig har dragit min vagn i en endaste trappa för de skulle jag aldrig rent fysiskt klara av!
    Att bugaboo är så extremt bra med reklamationer har ju vart en av dom största bidragande orsakerna till att man hållit ut och varit nöjd iaf!
    thisissarah skrev 2011-01-22 20:18:49 följande:
    Enligt henne som jag köpte vagnen av så säger hon såhär:
    Den är från 07 och det går att köpa reservdelar till samtliga delar. Det som är ändrat mot årets modell är handtaget. Om du ser på bilden i annonsen så har min skruvar, i bilden som jag skickade med dig i mailet så har den andra några slags knappar på sidan. Det är den enda skillnaden mot dom som är riktigt nya. Den nya versionen har fått mycket kritik för att handtaget släpper vilket inte den "gamla" versionen gör, därför efterfrågas den allt som oftast. Annars ska det inte vara någon skillnad.
    Precis vad jag skulle säga du har ju fyndat en med det gamla chassit. Handtaget kan glida på dem med, men jag tror att jag under alla år har hört talas om ett fall där det varit så.
    annars brukar tyvärr gamla chassin (säkert pga. ålder) få andra problem såsom problem att fyltta handtaget frammåt bakåt och dom vita knapparna i ramen kan ge med sig. men iaf ramens knappar man köpa som reservdel!
  • Noiis
    Miniigirl skrev 2011-01-22 13:40:57 följande:
    ja jo...kanske ska åka för att kika på en sådan!  Han är ganska liten i storlek, så att få plats i en frog tror jag ju inte blir några problem. min 3½ åring(oxå ganska liten i storlek) satt jättebra i cameleon vi hade.
    Men ja, been är ju lite smidigare...hur stor blir den ihopfäll? visst kan man fälla ihop den med sitsen på?

Känner mig lite småsugen på en Emmaljunga ozone, men been är ju endel mindre...
    alltså jag måste ju tillägga att jag inte ogillar frog cameleon eller gecko eller så jag inser själv att jag promotar just bee lite väl mycket jag va kanon nöjd med min cam och jag hade gärna velat testa en frog! men just nu tycker jag att bee är den vagnen som uppfyller mina behov och krav mest. plus att Noa är förjäkla förtjust i sin vagn
  • Noiis
    thisissarah skrev 2011-01-23 15:12:23 följande:
    Är det sämre att ha de luftfyllda däcken? Hon jag köpte vagnen av sa att däcken är som nya så jag hoppas att de ska hålla. Hon hade ändå haft den ett par år.
    sämre å sämre beror väl på hur man ser på saken. Man kan ju få punka om man har lufthjul! men annars utöver de e de nog ingen skillnad
  • Noiis
    thisissarah skrev 2011-01-23 16:35:59 följande:
    Man blir bara lite skraj att nåt kommer att hända med vagnen när man läser här om chassi som har strulat och däck. Är väl det som är bra att det inte finns års modeller så då passar det mesta om man skulle köpa tillbehör och reservdelar.
    oroa dig inte du! du kommer säkert att bli jätte nöjd
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21