• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bananna
    Fröken Småland skrev 2010-09-04 12:41:19 följande:
    Bananna: börja för sjutton med att kolla så att du har rätt lufttryck! Man kan inte pumpa för kung och fosterland utan kolla om det står däcktryck på däckens sida annars kolla i instruktionsboken. Finns att ladda ned på hemsidan om du inte har en
    Hihi, ja vi kollade faktiskt det igår och jag tror nog att vi har för lite luft i så ska börja med att pumpa lite till. Jag har använt vagnen i 1,5 år utan att pumpa en enda gång tror jag så det kan ju vara förklaringen:)
  • bananna
    MiaEd skrev 2010-09-03 22:50:50 följande:
    Ja.. Det förstår jag.. Hur gammal är din? Min är från 03 och rullar fortfarande felfritt..
    Vad bra! Vår är en 05a tror jag, vi köpte den begagnat och är nu inne på andra barnet som använder den. De innan oss hade använt den till minst två barn också, så man kan ju inte klaga på hållbarheten egentligen:)
  • bananna
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-04 11:20:13 följande:
    bakhjul kan du fynda på blocket och tradera ibland samma sak gäller framhjul. bakhul e samma tioll frog och cam, bara de att man har uppdaterat bakhulen till foamhjul dvs att dom är punkteringsfria. framhjulen till cam har fjädring och passar perfa till frog!
    Aha, tack för tipset. Kanske ska testa det om det inte hjälper att pumpa. Tror vi redan har fjädring på framhjulen, kanske hade ägarna innan oss bytt dom. Är det inga fjädrar alls på Frog-framhjul?
  • Noiis
    bananna skrev 2010-09-04 12:53:58 följande:
    Aha, tack för tipset. Kanske ska testa det om det inte hjälper att pumpa. Tror vi redan har fjädring på framhjulen, kanske hade ägarna innan oss bytt dom. Är det inga fjädrar alls på Frog-framhjul?
    nä de e det inte, och om du har fjärding så kolla att dom e rätt inställda. ett hack motsvarar 5 kg i vikt på de totala innehållet i vagnen (barn och varor) så om den är fel inställd så kan de vara orsaken till att den vobblar!
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • MiaEd
    bananna skrev 2010-09-04 12:52:36 följande:
    Vad bra! Vår är en 05a tror jag, vi köpte den begagnat och är nu inne på andra barnet som använder den. De innan oss hade använt den till minst två barn också, så man kan ju inte klaga på hållbarheten egentligen:)
    Vårat barn är nr 2 som åker i vagnen :) Är helnöjd! Gillar dock inte fodrade insidan i suffla och liggdel.. Men nu när vi har bytt till sittdel så har vi köpt ett svart Cameleon topset, känns skitfräscht!!

Den håller galant.. Vi funderar på att byta till camhjul till efter vintern.. Nu har vi precis köpt vinterhjul och dom ska väl snart på.. 
  • Armani

Nån av er som har erfarenhet av Wallaboo's åkpåse? Passar den bra i Bugabbo'n och är den nåt att ha?

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • Stargirl
    lissats skrev 2010-09-03 20:34:02 följande:
    Vart köper man åkpåsarna någonstans? Har tittat på både babyshop, bonti & kidzshopen. 

Ska man satsa på en från bugaboo eller ta ett annat märke?  
    Bugaboos egna sitter allra bäst och sitter som gjuten. Men även andra åkpåsar passar då Buggans bälten sitter på samma sätt som de flesta andra vagnar.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • zasata
    Asereht skrev 2010-09-03 08:47:14 följande:
    Fröken Småland skrev 2010-09-03 05:32:11 följande:
    MiaEd: Buppa har rejäl rea på någon färg men jag minns inte var och vilken färg. Vänta tills Asereht kommer in, hon vet!
    Babyshop sålde ut de röda/turkosa för det lagomna priset 296 kr, tyvärr är de slut nu. Nu ligger istället ex efter ex på T och hittills har de gått för runt 350-400 pix. Men de har fortfarande rea på softshellåkpåsarna, bra mkt billigare än på andra ställen. Men som jag fattar det så är softshellen ingen vinteråkpåse, eller?

www.babyshop.se/system/search/search.asp?q=bu...
    hur sitter dom i bugan? vet när jag tittat på dom känns dom sååå stora och stela?
  • Asereht
    zasata skrev 2010-09-04 21:23:09 följande:
    hur sitter dom i bugan? vet när jag tittat på dom känns dom sååå stora och stela?
    Jag har ju inte hunnit börja använda min så jag kan inte uttala mig men jag har för mig att någon eller flera i tråden här haft Buppa. Finns det inte bild i bildtråden på en cam med Buppa?
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21