• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-09-03 21:46:00 följande:
    Sjukhusmamman: Tack det vore jättesnällt! Skicka inbox till Stargirl också så hon inte glömmer ta med oss.
    mmm jag ska iaf inboxa stargirl men om jag inboxar nån mer.... de kanske jag "glömmer" så får jag ha henne för mig själv så kan jag komma in här och lipa åt er andra Demon haha
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • bananna

Gaah, min vagn har börjat vobbla och känna jätteskum att köra.. Det är en Frog med många år på nacken. Någon som har tips på hur man kan fixa det? Det är alltså de stora bakhjulen som vobblar.

Och en fråga till: hur mycket ska man kunna pumpa däcken, ska de gå att få dem "cykeldäckshårda" typ? Kanske vobblar de för att de är för lite luft i tänkte jag, men det funkar inte att pumpa i mer (har testat att byta slang också).

• MiaEd
    bananna skrev 2010-09-03 22:28:16 följande:
    Gaah, min vagn har börjat vobbla och känna jätteskum att köra.. Det är en Frog med många år på nacken. Någon som har tips på hur man kan fixa det? Det är alltså de stora bakhjulen som vobblar.

Och en fråga till: hur mycket ska man kunna pumpa däcken, ska de gå att få dem "cykeldäckshårda" typ? Kanske vobblar de för att de är för lite luft i tänkte jag, men det funkar inte att pumpa i mer (har testat att byta slang också).
    Om det inte går att åtgärda så tror jag att du kan köpa camhjul och sätta på därbak om du inte får tag i froghjul.. Dock har bonti.se jättemycket reservdelar till bugaboo
  • bananna
    MiaEd skrev 2010-09-03 22:29:57 följande:
    Om det inte går att åtgärda så tror jag att du kan köpa camhjul och sätta på därbak om du inte får tag i froghjul.. Dock har bonti.se jättemycket reservdelar till bugaboo
    Tack för tipset!

Jag är dock inte så sugen på att investera mer i den här vagnen, för den är så pass gammal och snart tjänar jag nog mer på att köpa en ny vagn. Köpte nyss en ny sittdel på bonti och det fick bli det sista till den här vagnen bestämde jag då:) Men det vore ju schysst om jag kunde få den att vobbla lite mindre tills den får tacka för sig helt och hållet..
  • MiaEd

Ja.. Det förstår jag.. Hur gammal är din? Min är från 03 och rullar fortfarande felfritt..

• Noiis
    bananna skrev 2010-09-03 22:47:19 följande:
    Tack för tipset!

Jag är dock inte så sugen på att investera mer i den här vagnen, för den är så pass gammal och snart tjänar jag nog mer på att köpa en ny vagn. Köpte nyss en ny sittdel på bonti och det fick bli det sista till den här vagnen bestämde jag då:) Men det vore ju schysst om jag kunde få den att vobbla lite mindre tills den får tacka för sig helt och hållet..
    bakhjul kan du fynda på blocket och tradera ibland samma sak gäller framhjul. bakhul e samma tioll frog och cam, bara de att man har uppdaterat bakhulen till foamhjul dvs att dom är punkteringsfria. framhjulen till cam har fjädring och passar perfa till frog!
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-09-03 21:14:20 följande:
    Och det där inlägget var inte i rätt tråd *gapskrattar åt mig själv*
  • Fröken Småland

Bananna: börja för sjutton med att kolla så att du har rätt lufttryck! Man kan inte pumpa för kung och fosterland utan kolla om det står däcktryck på däckens sida annars kolla i instruktionsboken. Finns att ladda ned på hemsidan om du inte har en

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21