• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Peter Pop
    Stargirl skrev 2010-09-07 20:20:33 följande:
    Jag skulle köpa den vanliga åkpåsen...den är behändigare och smartare köp då du annars ändå behöver köpa en åkpåse senare. Du kan ju göra vagnen lite "ljus" genom att köpa en off white åkpåse exempelvis. Annars blir ju den svarta fin till.
    Det får helt enkelt bli ett besök i morgon på affären och kika på Bugaboo åkpåsen,  jag går helt på era rekommendationer. Verkar logiskt som Shoe skrev också att en vanlig kudde funkar lika bra i så fall. 

En helt annan grej, är det vanligt att själva bågen på vagnen med greppet på Flexar alternativt Glappar när man skall dra vagnen framåt? Kanske rör sig om 2-3 cm endast och är absolut ingen big issue alls..  
  • MiaEd
    Peter Pop skrev 2010-09-07 20:38:38 följande:
    Det får helt enkelt bli ett besök i morgon på affären och kika på Bugaboo åkpåsen,  jag går helt på era rekommendationer. Verkar logiskt som Shoe skrev också att en vanlig kudde funkar lika bra i så fall. 

En helt annan grej, är det vanligt att själva bågen på vagnen med greppet på Flexar alternativt Glappar när man skall dra vagnen framåt? Kanske rör sig om 2-3 cm endast och är absolut ingen big issue alls..  
    Vilken båge menar du?
  • Peter Pop
    MiaEd skrev 2010-09-07 20:42:15 följande:
    Vilken båge menar du?
    Den man håller i, själva handtaget kanske man skall säga..? Den går ju ner till själva mittpunkten på vagnen på var sida. Den känns lite som om den glappar men det kanske skall vara så. Vi fick vagnen för en vecka sedan endast. Den är helt ny och oanvänd, ännu Min sambo uppmärksammade det idag och hon kände att den "glappar" på några cm.
  • MiaEd

Du menar att handtaget typ går att flytta "uppochner" eller vad man ska säga? 

Det ska vara så, iaf på min vagn så sa dom att det är helt i sin ordning.. 

• LillaG

Jag har gjort misstaget att börja jobba och lämna barn & cam i makens förvar några dagar/vecka . När jag kom hem idag så upptäckte jag att ena sidan på handtaget gled!! Förvånad 
    Min bugga har några år på nacken så den har skruvfästen, inte clips - jag hade fattat som att skruvfästen inte skulle glida. Finns det nåt jag kan göra själv för att fixa med det?

Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • metste

Behöver snabbt hjälp från er Bugga kunniga! Jag ska sälja min Bugaboo frog och det är någon som ska komma och titta i morgon. Såklart så händer något, spännet på säkerhetsbältet gick sönder, ni vet den där saken man trycker in på det övre spännet...........hmmm hoppas ni förstår hur jag menar. Vet ni om man kan köpa det eller hur gör man? PANIK!

• Peter Pop
    MiaEd skrev 2010-09-07 21:11:53 följande:
    Du menar att handtaget typ går att flytta "uppochner" eller vad man ska säga? 

Det ska vara så, iaf på min vagn så sa dom att det är helt i sin ordning.. 
    Nej, det glappar lite i s k låst läge. Dvs i normal läge. Har kollat den och det verkar inte vara något man kan justera i alla fall. Allt annat funkar bra, dvs höja och sänka handtaget etc. Men i normal läge så är det ett glapp på max 2-3 cm som man kan röra handtaget uppåt. 
  • yrväder
    Peter Pop skrev 2010-09-07 21:50:34 följande:
    Nej, det glappar lite i s k låst läge. Dvs i normal läge. Har kollat den och det verkar inte vara något man kan justera i alla fall. Allt annat funkar bra, dvs höja och sänka handtaget etc. Men i normal läge så är det ett glapp på max 2-3 cm som man kan röra handtaget uppåt. 
    Det ska vara så, helt normalt, en del av vagnens fjädring.
  • jean1

En canvas/fleece-fråga... ni som använder fleecetopklädsel på sommaren, upplever ni att det blir varmare i vagnen av det än av canvas?

• Helene OSV

Om man ska sy en suflett med ett vanligt vävt tyg utanpå, vad är bäst att ha som innertyg då?
    Typ lakansväv? Ett tjockare vävt (samma som yttertyget) Fleece??
    Såg att Mamma på vift hade använt markisväv!?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21