• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • annat82
    lilyanna skrev 2010-09-07 16:18:42 följande:
    Så du har span på det med alltså?
    Jo, jag har ju det och jag lär ju inte vara ensam. Antagligen har jag shoppat för mycket den här månaden redan, men måste ju hålla koll åtminstone Skrattande
  • Fröken Småland
    livet från ljusa sidan skrev 2010-09-07 16:13:28 följande:
    Fröken småland: Du kommer alltid med så himla bra svar :) Kanske skall lägga i åkpåsen och byta suflett ett tag och känna på det. Just sittmässigt är den kanon men sen så fort han somnar så känns den inte bra, just för att han ligger upp med benen och han vill gärna vika över sig på sidan när han sover och det går ju inte i cammen....
    Ja, visst är jag klok? Oskyldig

Prova att peta under en liten kudde under rumpan när han somnat/innan han somnar för att plana ut den skålade sitsen så kan han lätt ligga även på sidan
  • Senap
    Fröken Småland skrev 2010-09-07 16:26:38 följande:
    Ja, visst är jag klok? Oskyldig

Prova att peta under en liten kudde under rumpan när han somnat/innan han somnar för att plana ut den skålade sitsen så kan han lätt ligga även på sidan
    Ja, klok och snål. Glad
    Det var bättre förr. Ju förr desto bättre.
  • Peter Pop

Är nyligen ägare till en Bugaboo Cameleon All Black Limited Edition (skall inte ligga i den själv), får jag vara med att leka med er tro? Verkar finnas fullblodsproffs på Buggan här, så jag förlitar mig blint på alla tips och rekommendationer.

Med risk  för att det kanske finns skrivet innan och man är femtioelfte tönten med frågan men har ni möjligen några bra tips på åkspåsar till Bugaboo? Har haft en idé att under en kort period på ca 6-9 månader använda Bee Baby Cocoon. Den skall passa i liggdelen enligt barnvagns affären. Har inte provat eller sett kombinationen i verkligheten ännu. Men den verkar vara rätt så bra och med stöd för huvudet. 

Tacksam för tips och era varma rekommendationer  

• Asereht
    Peter Pop skrev 2010-09-07 18:59:54 följande:
    Är nyligen ägare till en Bugaboo Cameleon All Black Limited Edition (skall inte ligga i den själv), får jag vara med att leka med er tro? Verkar finnas fullblodsproffs på Buggan här, så jag förlitar mig blint på alla tips och rekommendationer.

Med risk  för att det kanske finns skrivet innan och man är femtioelfte tönten med frågan men har ni möjligen några bra tips på åkspåsar till Bugaboo? Har haft en idé att under en kort period på ca 6-9 månader använda Bee Baby Cocoon. Den skall passa i liggdelen enligt barnvagns affären. Har inte provat eller sett kombinationen i verkligheten ännu. Men den verkar vara rätt så bra och med stöd för huvudet. 

Vi har haft bugaboos vanliga åkpoåse i liggdelen. Går utmärkt om man viker lite upptill och då får man automatiskt huvudstöd + att åkpåsen funkar senare med.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.se
  • Peter Pop
    Asereht skrev 2010-09-07 19:11:15 följande:
    Vi har haft bugaboos vanliga åkpoåse i liggdelen. Går utmärkt om man viker lite upptill och då får man automatiskt huvudstöd + att åkpåsen funkar senare med.
    Stort tack för tipset. Har kikat på den också, men tyckte den såg så stor ut. Var ute efter en mer behändig. Vi bor i lite varmare breddgrader under vissa delar av året så där används inte åkpåsar i samma utsträckning. Tyckte den nya cocoonen till Bee verkade cool och smidig.
  • Senap

Nej nej nej. Alltså bebisen behöver inget stöd för huvudet. Vad menar du? Bebisen ska träna nacken. Däremot ska huvudet ligga mjukt men det duger vilken kudde som helst till.
    Cocoonen har dessutom stora hål i botten för att man ska kunna dra selen igenom. Ta en vanlig åkpåse istället
    Det var bättre förr. Ju förr desto bättre.
  • Stargirl

Jag skulle köpa den vanliga åkpåsen...den är behändigare och smartare köp då du annars ändå behöver köpa en åkpåse senare. Du kan ju göra vagnen lite "ljus" genom att köpa en off white åkpåse exempelvis. Annars blir ju den svarta fin till.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21