• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • jean1

Om man ska köpa ett "vanligt" regnskydd till sin Cam, är det någon spec variant/märke man ska satsa på då? Har hört flera som pratar om Tullsa (?), är det bra?

• Honey1982
    Favvo skrev 2010-09-26 17:37:09 följande:
    Måste säga att jag tyckte att deras regnskydd var helt värdelös... köpte mig brios regnskydd ist och passar perfekt Glad
    vilket brio?? antar att det finns olika.
    ♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
  • Noiis
    StaffenAssar skrev 2010-09-26 15:44:27 följande:
    Gaah! Idag gick bromsvajern helt plötsligt av! Bara sådär! Jag hade inte hunnit maila bugaboo om det glidande chassit heller, men nu har jag iaf mailat dem om båda eftersom butiken där jag köpt den gått i konkurs. Det borde väl inte vara några problem? Tycker alltid att det känns jobbigt att behöva ta saker via mail och inte bara gå in i butiken ist
    Nu mailade jag på svenska till [email protected], visst var det henne man kunde maila på svenska?
    Vi är helt beroende av vagnen då den är ist för rullstol eller specialvagn, så det får verkligen inte bli strul nu  
    Snyft! 
    stackare! har ni nån extra vagn att ha undertiden? kan ju ta tid ibland
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • jean1
    Honey1982 skrev 2010-09-26 15:00:16 följande:
    Hur förvarar ni era regnskydd? Det får ju knappt plats i varukorgen och om man har det där får ju inget annat plats .
    Förvarar det i garderoben och tar med det om det är risk för regn alternativt åker det på direkt om det regnar när man ska ut . Tycker det är riktigt bra, men tyvärr allt för klumpigt för att få ligga i varukorgen jämt...

Är själv på jakt efter ett "vanligt" regnskydd som man kan släpa med lättare och som känns smidigare och snabbare att dra på nu när det börjar bli kallare.
  • lolo21
    jean1 skrev 2010-09-26 19:47:08 följande:
    Om man ska köpa ett "vanligt" regnskydd till sin Cam, är det någon spec variant/märke man ska satsa på då? Har hört flera som pratar om Tullsa (?), är det bra?
    Det är toppen tkr jag:) Smidigt att få på/av och tar ingen plats alls i varukorgen.
  • StaffenAssar
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-26 19:49:32 följande:
    stackare! har ni nån extra vagn att ha undertiden? kan ju ta tid ibland
    Nej, bara en maclaren Jag mitt dumma nöt sålde ju frogen som var extravagn i somras Och vagnen är ju istället för rullstol liksom, vi är helt beroende av den Maclaren kan han åka korta stunder, men det är ju inte som buggan direkt, han åker ju vänd mot mig fortfarande med buggan och han är fortfarande rätt ostadig så han orkar inte sitta i maclaren så länge, det är ju inte så bra stöd i den
  • lilyanna
    lolo21 skrev 2010-09-26 19:56:17 följande:
    Det är toppen tkr jag:) Smidigt att få på/av och tar ingen plats alls i varukorgen.
    Vi kör med tullsas också och jag tycker det funkar jättebra med det!
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • johnhugo

Hej,

Skulle behöva lite hjälp med tips och ideer. Verkar som mitt chassi är trasigt, det går inte att fälla upp vagnen hur jag än försöker. För hantaget i rätt position och det klickar fast men vagnen vill inte öppna sig. Någon teknisk kunnig som gar någon ide...helt utan vagn som jag verkligen behöver...

Tack... 

• modestyclara
    johnhugo skrev 2010-09-26 20:34:46 följande:
    Hej,

Skulle behöva lite hjälp med tips och ideer. Verkar som mitt chassi är trasigt, det går inte att fälla upp vagnen hur jag än försöker. För hantaget i rätt position och det klickar fast men vagnen vill inte öppna sig. Någon teknisk kunnig som gar någon ide...helt utan vagn som jag verkligen behöver...

Tack... 
    sitter fram och bakhjul ihop? är det det du menar? isåfall så ställer du dig med bakhjulen mot dig och sparkar hårt framåt på stången mellan framhjulen: voila så har du ett utfällt chassi...
  • johnhugo

Har försökt men det är som om det fortfarande ät låst. Kan det låsa sig fast...

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21