• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • S a C
    Joddan skrev 2010-09-24 13:55:45 följande:
    Har man verkligen åkpåse till barn över 1 år? Tycker det känns onödigt? De har ju overaller etc på sig? Hur ska de få plats i en åkpåse?
    Min son är nästan 90 cm.. 
    Hade åkpåse förra året när äldsta dottern vad 2,5. Hon fick precis plats. Och hon tyckte det var väldans mysigt att sitta där.
    I år blir det ingen, hon är för stor.

Om barnet bara sitter still i vagnen så blir det fort kallt. Kan vara skönt med nåt extra skydd när man är ute på promenader då.
    Men till ett större barn funkar säkert en gosig filt lika bra som åkpåse.
  • Bellbox
    Steph skrev 2010-09-24 14:40:21 följande:
    En rådfråga TILL ER Buggaboo kännare.

Jag har en Bugga cam tror det är en 08 köpte den begagnad nämligen.
    Iallfall det är hadtaget med två vita "klämmor" på sidorna om ni förstår.

Iallfall när jag lyfter upp våran vagn från våra 2 trappor smååå trappor upp så åker vårat handtag upp på högra sidan.
    Är det något mna kan åtgärda eller rekomunderar ni att köpa ett nytt chassi. ???

tacksam för snabbt svar
    stephie
    Tyvärr har du då antagligen köpt den första versionen av det nya chassit där det var en skruv och inte såsom nu en popnit... OM man drar vagnen uppför t.ex trappor (vilket man inte bör göra enligt de flesta vagnsmärken på marknaden, däribland Bugaboo; finns att läsa om i deras instruktionsbok) så kan alltså detta hända
    Rätta mig gärna om jag har fel men det är nog bara den som köper vagnen när den är ny som har rätt till garantin; garantin tror jag gäller 2 år och då ska man alltså inte ha ett fel som beror på att man varit (enligt tillverkaren) "vårdslös" med vagnen....
    Kanske vet någon annan om man kan lösa problemet i sig nu när det uppstått?
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • jean1
    Har man verkligen åkpåse till barn över 1 år? Tycker det känns onödigt? De har ju overaller etc på sig? Hur ska de få plats i en åkpåse?
    Jag skulle aldrig klara mig utan en åkpåse till dottern, varmt, enkelt, skyddar mot snö och blåst och mysigt!
  • mollan nu
    jag har haft det. Perfekt på vintern när man ska hem från dagis men inte orkar dra på overall och skor. På med jackan och proppa ner i åkpåsen. Behövs även om barnet sover ute på vintern.
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • khrullet

Hej alla ni bugabooexperter, Har följt denna tråd nu ett par månader och nu bestämt att jag ska köpa en bugaboo till min bäbis som kommer i februari.

Nu undrar jag vad ni anser är bäst, importera en vagn från typ nederländerna eller england (för att få ett lägre pris) eller köpa vagnen i en butik nära där man bor (bättre service om problem uppstår).

• Stargirl
    khrullet skrev 2010-09-24 19:50:31 följande:
    Hej alla ni bugabooexperter, Har följt denna tråd nu ett par månader och nu bestämt att jag ska köpa en bugaboo till min bäbis som kommer i februari.

Nu undrar jag vad ni anser är bäst, importera en vagn från typ nederländerna eller england (för att få ett lägre pris) eller köpa vagnen i en butik nära där man bor (bättre service om problem uppstår).
    När jag köper en vagn så har jag alltid valt en butik i Sverige. Tillbehör och annat krafs fyndar jag gärna på Tradera eller Blocket.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • modestyclara

mellanting: webshop i Sverige, kidzshop.seHjärta De är bäst på bugaboo och så goa!
  • mollan nu

jag köpte min bugga från babytrader. Har haft lite strul med vagnen och det har aldrig varit problem med servicen. Fick till och med ett extra topset som plåster på såren när leveransen drog ut på tiden.
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Billabong
    mollan nu skrev 2010-09-24 20:47:12 följande:
    jag köpte min bugga från babytrader. Har haft lite strul med vagnen och det har aldrig varit problem med servicen. Fick till och med ett extra topset som plåster på såren när leveransen drog ut på tiden.
    Köpte från samma ställe och är så nöjd! Supersnabba i sina mailsvar och även leveransen av vagnen, som kom ända till lägenhetsdörren på fjärde våningen utan hiss.
    Vi köpte ett av de sista exemplaren av det äldre chassit som inte krånglat någonsinn och aldrig behövt kontakta Babytrader eller ngn annan återförsäljaren för reparation/reklamation.
    Är supernöjd med vår Bugaboo-affär då vi sålde vagnen efter 3 år för bara 1000 kr mindre än vi köpte den ny för. Ja, sen lät vi tillbehören följa med på köpet, men ändå - en suveränt bra affär.

Tycker det är så synd bara att syskonvagnen kommer ut på marknaden två år för sent för våra tvillingar...
  • LyckligaStina
    Armani skrev 2010-09-23 21:41:02 följande:
    Kanske får hålla på den ett tag till då
    Jag kör med heldenim nu, men snart åker den röda fleecetopen på igen :)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21