• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • lilyanna
    jean1 skrev 2010-09-26 21:37:41 följande:
    Googlade lite och såg att det finns två modeller, ett för liggvagn och ett för sittvagn/framåtväd sulky. Det för sittvagn "lutar" lite framåt i modellen, är det det som kanske blir bäst om man kör med sittdelen??

www.barniallt.se/nya/butiken.cgi?cmd=Produkte...+(Avd+tillbehor+Nothing,Manuell)
    Vi använder ju sittdelen nu och kör med tullsas skydd för just sittdel/sittvagn och jag tycker att det sitter väldigt bra men brios passar säkert bra det med!
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • Fröken Småland
    Favvo skrev 2010-09-27 00:04:31 följande:
    Hehe okej Glad

Jag har kollat upp skillnaden nu och den ena (bild nr 1) passar till cameleon och den andra (bild nr 2) passar till been Skrattande
    Den på bild nr två passar till både Bee och Cameleon/Frog/Gecko
  • Asereht
    jean1 skrev 2010-09-26 21:37:41 följande:
    Googlade lite och såg att det finns två modeller, ett för liggvagn och ett för sittvagn/framåtväd sulky. Det för sittvagn "lutar" lite framåt i modellen, är det det som kanske blir bäst om man kör med sittdelen??

www.barniallt.se/nya/butiken.cgi?cmd=Produkte...+(Avd+tillbehor+Nothing,Manuell)
    Vi har ett regnskydd till vår brio happy som är ett sånt där universalregnskydd dv det funkar till både sitt och liggdel. Det funkar utmärkt till buggan också. Jag använder inte buggans egna alls. Jag vill ha ett regnskydd som täcker hela vagnen ordentligt och som inte tar upp hela varukorgen när man inte använder det.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Senap

Buuuhuuuu!
    Vänstra knappen på ramen vill inte ploppa ut.
    Jag har rengjort, smörjt och t o m skruvat ut den och smörjt men den vägrar
    Kan man beställa en ny?

Det var bättre förr. Ju förr desto bättre.
  • Snoppan

Det känns ju som att den som ser mer skålade ut passar bättre?

• Senap
    Snoppan skrev 2010-09-26 23:00:01 följande:
    De va min undring oxå.. vad skillnaden va :)
    Ja, och jag svarade på det.
  • annat82
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-26 23:07:52 följande:
    Min PF Clancy luddar som fasen! nu e den tvättad för första gången... nån mer som upplevt att PF åkpåsen luddar? vill inte minnas att min första clancy luddade Obestämd den borde ju sluta ludda nu efter tvätten eller hur.... annars kommer jag bli galen!
    Har en Skurvy och den verkar inte ludda alls, inte hittills iaf, använd 2 veckor. Hoppas tvätten löser problemet
  • Emma Görander

Har just nu en Troller Igloo som är helt ny (köptes för 2år sedan, ny på reklamation )
    Den passade jätte bra i vår OtH, men nu har vi en Bugaboo, och jag tycker inte att den passar kanon...

Med tanke på att det är skit kallt här på vintern där jag bor, så måste det vara en varm påse!!
    Någon som har tips?
    Bra påse till Bugaboo..
    HJÄLP!!

• Supersmurfen
    Emma Görander skrev 2010-09-27 12:00:04 följande:
    Har just nu en Troller Igloo som är helt ny (köptes för 2år sedan, ny på reklamation )
    Den passade jätte bra i vår OtH, men nu har vi en Bugaboo, och jag tycker inte att den passar kanon...

Med tanke på att det är skit kallt här på vintern där jag bor, så måste det vara en varm påse!!
    Någon som har tips?
    Bra påse till Bugaboo..
    HJÄLP!!
    Har inte riktigt hängt med i diskussionerna ang. åkpåsar... men vad är det för fel på Bugaboos egna?
  • Senap
    Emma Görander skrev 2010-09-27 12:00:04 följande:

Någon som har tips?
    Bra påse till Bugaboo..
    HJÄLP!!
    Ålder på barn?
    Till mindre barn så gillar jag Lodger Bunker. Den glider dock lite som alla påsar gör (utom Bugaboos egna)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21