• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland

Skickar in en bild för dem som inte sett Selfridges Bee denim Ltd edt (och så att Sjukhusmamman vet hur jag vill ha den )

• Miniigirl

Nu behöver jag lite hjälp här!

Har varit helt inställd på att köpa en cameleon åt min lillgrabb. Men nu börjar jag känna mig lite halvt tveksam!
    Jag är ju helt kär i denna vagn, men är det onödigt att köpa en sådan till en 1½åring? Kommer han växa ur den snart?
    Han är ju inte så jättestor, ca 75-76cm nu, men blir ändå lite smått osäker!

Hjälp mig!!! :S :P

• straw2008

Tror ni det finns någon som vill byta beige sitttg till bee+ mot ett svart? Alltså är det en omöjlig affär? Vill så gärna köpa en jag har fått på kroken men vill ha svart sits istället för den beiga som nu sitter i vagnen..... Någon som vet vad en ny mjukdel kostar annars??

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Fröken Småland
    Miniigirl skrev 2010-09-27 21:31:08 följande:
    Nu behöver jag lite hjälp här!

Har varit helt inställd på att köpa en cameleon åt min lillgrabb. Men nu börjar jag känna mig lite halvt tveksam!
    Jag är ju helt kär i denna vagn, men är det onödigt att köpa en sådan till en 1½åring? Kommer han växa ur den snart?
    Han är ju inte så jättestor, ca 75-76cm nu, men blir ändå lite smått osäker!

Hjälp mig!!! :S :P
    Jag tycker att den är lagom upp till tre-årsåldern eller ca 95 cm. Men den funkar ett tag till efter det
  • Miniigirl
    Fröken Småland skrev 2010-09-27 21:37:17 följande:
    Jag tycker att den är lagom upp till tre-årsåldern eller ca 95 cm. Men den funkar ett tag till efter det
    Åh, tack...precis det svaret jag hoppades på:D
    Våran 3åring är ca 90cm, och lillebror verkar ju gå efter hans längdkurva, så isåfall kan han ju sitta där ett tag till:D
    Nu känner jag mig sådär supersugen på en sådan vagn igen:D

Tack för svaret:)
  • bohusbebis
    straw2008 skrev 2010-09-27 21:35:47 följande:
    Tror ni det finns någon som vill byta beige sitttg till bee+ mot ett svart? Alltså är det en omöjlig affär? Vill så gärna köpa en jag har fått på kroken men vill ha svart sits istället för den beiga som nu sitter i vagnen..... Någon som vet vad en ny mjukdel kostar annars??
    http://www.bugababy.se/bee-reservdelar/43-bee-sittdelstyg.html

ca 600....
  • Fröken Småland
    Miniigirl skrev 2010-09-27 21:42:16 följande:
    Åh, tack...precis det svaret jag hoppades på:D
    Våran 3åring är ca 90cm, och lillebror verkar ju gå efter hans längdkurva, så isåfall kan han ju sitta där ett tag till:D
    Nu känner jag mig sådär supersugen på en sådan vagn igen:D

Tack för svaret:)
    Alla borde ha minst en Bugaboo *missionerar*
  • Machina

Någon som vet om adaptern som finns till Acta graccos babyskydd fungerar på en Bugaboo frog? Dessutom fungerar adaptern på ett babyskydd som inte är nytt, mitt är från 07?

• Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-09-27 21:12:11 följande:
    Skickar in en bild för dem som inte sett Selfridges Bee denim Ltd edt (och så att Sjukhusmamman vet hur jag vill ha den )

ååååh Hjärta men vad ska man ha för tyg inne i? ska man köra på gul å göra en "kopia" eller offwhite kanske Obestämd  vad tycker du frk småland?
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Fröken Småland
    Machina skrev 2010-09-27 21:57:48 följande:
    Någon som vet om adaptern som finns till Acta graccos babyskydd fungerar på en Bugaboo frog? Dessutom fungerar adaptern på ett babyskydd som inte är nytt, mitt är från 07?
    Det är ingen skillnad på Frog och Cameleons fästanordningar så du kan utgå från att det passar även på en Frog. Kolla in i FAQ och se om du hittar något om just ditt babyskydd, jag kan det där lite dåligt tyvärr.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21