• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • annat82
    Honey1982 skrev 2010-10-01 19:13:48 följande:
    Vart hittar man snygga termosmuggar? Har också tänkt införskaffa en mugghållare
    Det beror ju på vad man tycker är snyggt. Jag har en sån här:

http://www.primus.se/Templates/Pages/Product.aspx?Itemid=90398

Den lila längst fram till höger, mer rosa än lila.
    Inte den snyggaste modellen enligt mig, men den är helt tät när den är stängd och har sån där knappstängning som vissa "riktiga" termosar har.

Hittade min hos Babyproffsen i Stockholm, och tyckte mig se att en återförsäljare, tror jag det var, av dem kommer vara på Underbara barn mässan nästa helg
    Köpte vår första där förra året, en svart, så nu har vi 2 st så jag har min egen
  • Miniigirl
    Miniigirl skrev 2010-10-01 20:06:50 följande:

Nu fortsätter jag med min utfrågning om dethär chassit:P
    Kan man se någon skillnad på det nyaste chassit, och det chassit som gled?

Den jag kanske ska köpa av hade fått chassit utbytt just för att det gled, och det var i januari 09, och då hade dom sagt att felet skulle varit åtgärdat då. Känner mig så osäker! GAAHH...hur ska jag göra?!:S

Snälla, finns det någon som kan hjälpa mig?:)
  • straw2008

Ja tar du i handtaget o drar då clipsen är stängda ska den ju inte släppa om den glider fast clipsen är stängda är det ju givetvis en det är fel på. Men jag läste tidigare i tråden att om den börjar glida efter köp så KAN man alltid stoppa in en gummisnodd i clipset då kan den absolut inte glida.jag tror man kan få de allra nyaste chassit att glida om man tex drar den i trappor med 15kg barn i liksom....

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Miniigirl

Straw2008:

Tack! Tycker detta är superkrångligt:S har svårt att bestämma mig för om det är bättre att satsa på en vagn med vingmuttrarna istället!
    Hm, det lät ju lite smart att stoppa in en gummisnodd!

Jag får nog helt enkelt fundera några dagar till! svårt svårt!

• Katjan
    MiniM3 skrev 2010-10-01 20:09:09 följande:
    Min iphone hållare gick med sönder så den far i backen så hela skärmen sprack ..
    Inte direkt kul :/ 
    Det hände med min mobil oxå.. fick iofs en ny utav försökringen.  Jag kastade min iphone hållare i soptunnan efteråt.
  • Katjan
    annat82 skrev 2010-10-01 20:52:59 följande:
    Det beror ju på vad man tycker är snyggt. Jag har en sån här:

www.primus.se/Templates/Pages/Product.aspx?It...

Den lila längst fram till höger, mer rosa än lila.
    Inte den snyggaste modellen enligt mig, men den är helt tät när den är stängd och har sån där knappstängning som vissa "riktiga" termosar har.

Hittade min hos Babyproffsen i Stockholm, och tyckte mig se att en återförsäljare, tror jag det var, av dem kommer vara på Underbara barn mässan nästa helg
    Köpte vår första där förra året, en svart, så nu har vi 2 st så jag har min egen
    Vi använder oxå primus termomugg.. toppen bra tycker jag iaf
  • straw2008

Löser du ska köpa ett nytt de gamla är handen på hjärtat väldigt fula.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Miniigirl
    straw2008 skrev 2010-10-01 22:56:41 följande:
    Löser du ska köpa ett nytt de gamla är handen på hjärtat väldigt fula.
    Men, är det så stor skillnad utseendemässigt på dom?
    Jag har ju aldrig kollat så nära på något av chassina, så igentligen vet jg ju inte. ,men när jag tittar på bilder tycker jag inte att dom skiljer sig åt så mycket:S

Men, det lutar nog mer mot att jag ska köpa det nya faktiskt. känner mig mer sugen på det!
  • AnPa
    Miniigirl skrev 2010-10-02 00:31:16 följande:
    Men, är det så stor skillnad utseendemässigt på dom?
    Jag har ju aldrig kollat så nära på något av chassina, så igentligen vet jg ju inte. ,men när jag tittar på bilder tycker jag inte att dom skiljer sig åt så mycket:S

Men, det lutar nog mer mot att jag ska köpa det nya faktiskt. känner mig mer sugen på det!
    Här är en med det gamla chassit med vingmuttrar, titta uppe nedanför skumgummit på handtaget så ser du att det är som en mutter i vitt där, precis vid handbromsen:

http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_i_toppskick_29659165.htm?ca=11&w=1

Här har du det nya chassit med clips (ovanför bromsen) som man reglerar höjden på handtaget istället:Är du med nu? Flört

OBS inte mina annonser!

• AnnaT

Hej

Har hittat två vagnar Bugaboo cameleon på blocket som jag gillar den ena är från 07 och den andra är enligt den tjejen 9 månader gammal och köpt i England.

Men vilken ska man välja har hört att den med skruvar 07 sku vara bättre den kan inte glappa men sammtidigt så är ju den "nya" inte så gammal heller och den behöver ju inte börja glappa det skilljer 2000kr mellan dom.

Vi bor inte mitt i stan men inte heller så att vi går i skogen eller på andra ställen än grus och asfalt så jag vet inte riktigt hur stor risken är att den nya börjar glappa.

det står att man inte ska belasta den nya så mycket som att tex åka rulltrappa för då är risken stor
    men kan man då tex inte ens köra ner den för en trottoarkant några gånger om dagen?

På en del låter det som att om man bara kör ner från en trottoarkant så kan den gå sönder eller om man kör på lite grus så pajar hjulen

Jag kan verklige inte mycket om det här så hjälp snälla?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21