• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • straw2008

Nej men snälla inte går de sönder av att köra ner för trotoarer?? Däremot om du segt draaaaaar upp den för höga trotoarer så kam den ev gå sönder (men jag gjorde så att om jag var tvungen att dra den uppför kanter så knäppte jag upp clipsen, fällde ut handtaget på Max o drog sen då blir det ingen belastning på själva clipsmekaniken på detta sätt har vi gjort med både vår bee samt cam ett par år så de glider inte en millimeter.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Fröken Småland

Angående chassin: det nya (numera faktiskt ganska gamla ) chassit med clips är en chansning. Punkt slut. De flesta glidande chassina borde egentligen vara borta men jag tror ändå det finns många kvar, i synnerhet som Bugaboo inte krävt tillbaka reklamationschassina vilket har skapat en marknad för försäljning av defekta chassin. Lite synd att Bugaboo gjort så tycker jag då det uppstår denna typ av tveksamhet när man skall handla begagnat. Samtidigt är det nog främst återförsäljarna som vi skall skälla på då de valt att hellre betala straffavgiften till Bugaboo för ej returnerat reklamationschassi, än att faktiskt begära hem det gamla chassit vilket blir dyrare i frakt än straffavgiften. Nog om det.

Det gamla chassit med vingmuttrarna är däremot helt hundra säkert ur glidaspekten. Att det skulle vara mycket fulare är snobberi en smaksak, men däremot börjar det faktiskt bli ganska gammalt och det skall man också väga in när man köper. Personligen köper jag hellre äldre och säkert än nytt, tjusigt och med eventuella problem.

Lycka till där ute i Buggadjungeln

• MissR

NI som har bugaboo cameleon vad har ni för skötväska?
    Går det absolut inte att hänga den på handtaget?

Någon som har en jujube all??
    Kanske med sånna connected eller vad dom nu heter=)

• Senap
    Fröken Småland skrev 2010-10-02 08:26:06 följande:

Angående chassin: det nya (numera faktiskt ganska gamla ) chassit med clips är en chansning. Punkt slut. De flesta glidande chassina borde egentligen vara borta men jag tror ändå det finns många kvar, i synnerhet som Bugaboo inte krävt tillbaka reklamationschassina vilket har skapat en marknad för försäljning av defekta chassin. Lite synd att Bugaboo gjort så tycker jag då det uppstår denna typ av tveksamhet när man skall handla begagnat. Samtidigt är det nog främst återförsäljarna som vi skall skälla på då de valt att hellre betala straffavgiften till Bugaboo för ej returnerat reklamationschassi, än att faktiskt begära hem det gamla chassit vilket blir dyrare i frakt än straffavgiften. Nog om det.

Det gamla chassit med vingmuttrarna är däremot helt hundra säkert ur glidaspekten. Att det skulle vara mycket fulare är snobberi en smaksak, men däremot börjar det faktiskt bli ganska gammalt och det skall man också väga in när man köper. Personligen köper jag hellre äldre och säkert än nytt, tjusigt och med eventuella problem.

Lycka till där ute i Buggadjungeln

*nickar*
    Det var bättre förr. Ju förr desto bättre.
  • jean1
    MissR skrev 2010-10-02 08:33:45 följande:

Vi har en skip hop duo deluxe och den går utmärkt att hänga på handtaget !
  • Senap
    MissR skrev 2010-10-02 08:33:45 följande:

Jag har haft Skip Hop Expo (utan clips - gick utmärkt)
    Petunia Pickle Bottom - har clips
    Oioi Hobo

Alla har fungerat utmärkt.
    Det var bättre förr. Ju förr desto bättre.
  • Miniigirl

Fröken småland:
    Tack för ett bra svar!:)
    Om chassit är utbytt(reklamerat), och problemet ska vara åtgärdat på det nya chassit, kan man lita på det chassit då? eller är det även risk att dom glider?

Jag vill ju ha ett chassi som fungerar, jag har ju tänkt så att alal tyger osv kan man ju faktiskt byta ut om det skulle bli fult och slitet. För mig känns det viktigare att jag har en vagn som jag är nöjd med och inte krånglar, och den del där mitt barn ska sitta är fräscht! Så, igentligen känns ju det äldre chassit med vingmuttrar bättre på det viset! Men dom börjar ju faktiskt ha några år på nacken! Hur länge till kan man lite på att en så gammal vagn håller och inte krånglar osv.
    Fast, sen så har vi ju en vagn från 07 nu, och den funkar ju som den ska...men man vet ju inte hur den beter sig om typ 2 år ioförsig!
    Ja, du kanske förstår mitt velande?!:P Det är inte lätt...när jag väl känner att jag hittat en vagn som ajg vill ha(i denhär vagndjungeln) så måste man börja fundera på vad man ska ha för chassi oxå:-O Inte lätt!!

• Miniigirl

AnPa:
    Tack, nu ser jag ju att dom skiljer sig där ja!Jag som suttit och kikat och kikat:D
    Tack igen!

• Fröken Småland
    Miniigirl skrev 2010-10-02 09:08:17 följande:
    Fröken småland:
    Tack för ett bra svar!:)
    Om chassit är utbytt(reklamerat), och problemet ska vara åtgärdat på det nya chassit, kan man lita på det chassit då? eller är det även risk att dom glider?

Jag vill ju ha ett chassi som fungerar, jag har ju tänkt så att alal tyger osv kan man ju faktiskt byta ut om det skulle bli fult och slitet. För mig känns det viktigare att jag har en vagn som jag är nöjd med och inte krånglar, och den del där mitt barn ska sitta är fräscht! Så, igentligen känns ju det äldre chassit med vingmuttrar bättre på det viset! Men dom börjar ju faktiskt ha några år på nacken! Hur länge till kan man lite på att en så gammal vagn håller och inte krånglar osv.
    Fast, sen så har vi ju en vagn från 07 nu, och den funkar ju som den ska...men man vet ju inte hur den beter sig om typ 2 år ioförsig!
    Ja, du kanske förstår mitt velande?!:P Det är inte lätt...när jag väl känner att jag hittat en vagn som ajg vill ha(i denhär vagndjungeln) så måste man börja fundera på vad man ska ha för chassi oxå:-O Inte lätt!!
    Bara för att ett chassi är reklamerat och utbytt finns det absolut inget som säger att det nya är utan problem. Däremot så ökar sannolikheten för att du får ett felfritt chassi ju senare reklamationen skedde eftersom alla de defekta chassina från första produktionsvågen sakta men säkert fasats ut till kund. Det var ju nämligen så att de första som reklamerade sitt chassi fick ett nytt från samma produktionsserie och ja, resten kan du säkert räkna ut själv . Vi kan väl säga att det finns de i tråden som fått både tre och fyra nya chassin...

Ledsen om jag är en olyckskorp men hellre safe än sorry
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21