• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Joddan
    Miniigirl skrev 2010-10-01 10:37:34 följande:
    Men, när kom det chassit då? som inte glider?

Gud vad jag frågar på:P
    Är det åtgärdat på vagnarna från 09?
    Min -09 gled. Tror de är från jan -10 som inte "ska" glida...
    Silas 2009-03-03 Syskon 2011-04-12 minigard.blogspot.se
  • straw2008

Haha jag har för skitiga händer :0)

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Stargirl
    Insomnie skrev 2010-10-01 09:47:10 följande:

Här är ännu en Bugaboofrälst Dock har mitt chassi gått sönder (estetiskt) och jag står nu valet och kvalet för hur jag ska göra... Jag köpte den begagnat och funderar nu på om jag ska försöka sälja hela vagen och köpa en helt ny eller bara köpa ett nytt chassi...

Hur skulle ni gjort?

Någon som har köpt ett nytt chassi ifrån något ställe som är värt att rekomendera?

Priset för nya chassin är sänkt från över 3000 till straks över 2000. Men jag skulle nog sälja hela vagnen och satsa på en ny. Trist att lägga så mycket pengar på bara ett chassi.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • jean1
    Miniigirl skrev 2010-10-01 10:37:34 följande:
    Men, när kom det chassit då? som inte glider?

Gud vad jag frågar på:P
    Är det åtgärdat på vagnarna från 09?
    Vi hämtade ut vår vagn i nov-09 och det chassit glider inte
  • Insomnie
    Stargirl skrev 2010-10-01 13:56:34 följande:
    Priset för nya chassin är sänkt från över 3000 till straks över 2000. Men jag skulle nog sälja hela vagnen och satsa på en ny. Trist att lägga så mycket pengar på bara ett chassi.
    Ja, man kanske ska ge det ett försök att sälja den. Det är ju inget fel på vagnens funktion bara jag som är lite fåfäng
  • bohusbebis
    Insomnie skrev 2010-10-01 14:34:16 följande:
    Ja, man kanske ska ge det ett försök att sälja den. Det är ju inget fel på vagnens funktion bara jag som är lite fåfäng
    Fast om övriga delar är fina och du kanske kan få en liten slant för det ful-defekta chassit ?? Räkna ut vad du tror mellanskillnaden skulle bli på helnytt och vad du kan få för din vagn - överskrider det 2000 så skulle jag köpa nytt, annars skulle jag nog ändå satsa på bara nytt chassi... (förklarade jag rörigt? ) Du verkar ju nöjd i övrig, eller? Går det inte att fixa det som blivit defekt?
  • Insomnie
    bohusbebis skrev 2010-10-01 14:58:34 följande:
    Fast om övriga delar är fina och du kanske kan få en liten slant för det ful-defekta chassit ?? Räkna ut vad du tror mellanskillnaden skulle bli på helnytt och vad du kan få för din vagn - överskrider det 2000 så skulle jag köpa nytt, annars skulle jag nog ändå satsa på bara nytt chassi... (förklarade jag rörigt? ) Du verkar ju nöjd i övrig, eller? Går det inte att fixa det som blivit defekt?
    Ja de övriga delarna är jätte fina... Det är en cameleon jag har, kanske inte sa det.. aja.. De små hjulen är lite slitna men de är inte någon fara, annars är den nästan som ny. Jag betalade 6000 för vagnen och med ett nytt chassi (billigaste jag hittar är 2500 nytt) så blir det 8500:- vilket är billigare än det skulle va att köpa en ny om jag får samma pengar för vagnen som jag köpte den för.. Så i det fallet skulle du köpa bara ett nytt chassi?

Känns inte som att de andra delarna har riktigt samma risk att gå sönder som chassit? Vad är din erfarenhet?
  • Billabong
    Insomnie skrev 2010-10-01 15:13:36 följande:
    Ja de övriga delarna är jätte fina... Det är en cameleon jag har, kanske inte sa det.. aja.. De små hjulen är lite slitna men de är inte någon fara, annars är den nästan som ny. Jag betalade 6000 för vagnen och med ett nytt chassi (billigaste jag hittar är 2500 nytt) så blir det 8500:- vilket är billigare än det skulle va att köpa en ny om jag får samma pengar för vagnen som jag köpte den för.. Så i det fallet skulle du köpa bara ett nytt chassi?

Känns inte som att de andra delarna har riktigt samma risk att gå sönder som chassit? Vad är din erfarenhet?
    Om du köper nytt chassi så är det enligt vad jag uppfattat det just bara chassit du får - inte nya hjul...  Bara så att du inte tror att du får nya swivelhjul också om du köper nytt chassi
  • Insomnie
    Billabong skrev 2010-10-01 15:51:10 följande:
    Om du köper nytt chassi så är det enligt vad jag uppfattat det just bara chassit du får - inte nya hjul...  Bara så att du inte tror att du får nya swivelhjul också om du köper nytt chassi
    Ja det har jag förstått... men tack för omtanken!! Solig
  • mollan nu
    Insomnie skrev 2010-10-01 15:13:36 följande:

Då hade jag köpt en ny vagn direkt. Du får betala ca 7000:- för en ny bugga från Fruugo.
    Och de andra delarna slits de med. Jag köpte ett nytt chassi för det var billigare, nu ångrar jag mig. Resten av vagnen är från 2007 och ser jättefina ut. Men det märks att de suttit ett barn i vagnen redan innan sonen började åka. Swirvelhjulen är slitna, det är lite svårt att justera mellan sitt och liggläget trots att jag gjort rent och smörjt, vi har lufthjul och nu har skumgummit på ramen spruckit.
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21